0

کیک پای سیب

www.persianlady.ir

پای سیب از جمله شیرینی‌هایی است که آن را با خمیری نازک و میوه سیب می‌پزند. این شیرینی به علت داشتن طعم سیب و دارچین، طرفداران زیادی دارد.

 

www.persianlady.ir

مواد لازم:
۳۰۰ گرم آرد سفید
۲۰۰ گرم کره گیاهی
۲۰۰ گرم شکر یا خاکه قند
۲ عدد تخم‌مرغ
۴ عدد سیب قطعه قطعه شده
یک قاشق چای‌خوری، وانیل
یک قاشق سوپ‌خوری، پودر دارچین

طرز تهیه:

ابتدا در یک ظرف پیرکس، آرد و کره را با همزن مخلوط کنید تا به صورت گلوله‌های ریز دربیاید؛ سپس مخلوط حاصل را در دمای محیط قرار دهید و با دست آن را ورز دهید. حالا خاکه قند یا شکر را روی آن بریزید و بعد از آن نیز وانیل و یکی از تخم‌مرغ‌ها را به آن اضافه کرده و خوب هم بزنید. سپس آن را به مدت یک ساعت در یخچال قرار دهید.
نکته: می‌توانید خمیر به دست آمده را به جای یخچال، به مدت ۲۰ دقیقه در طبقه بالای فریزر قرار دهید.
بعد از اینکه خمیر را از یخچال خارج کردید، روی سطحی صاف کمی آرد بریزید. خمیر را به ۲ قسمت تقسیم کرده و نیمی از آن را به صورت گلوله‌ای درآورده و به وسیله وردنه روی سطح آردی باز کنید. سعی کنید لبه‌های خمیرتان نازک باشد.
نکته: خمیر باید طوری باشد که ضخامت یکسان داشته باشد و خیلی نازک نباشد تا هنگام استفاده پاره نشود.
بعد از اینکه خمیر را به صورت نان لواش گرد باز کردید، در قالب مخصوص پای، پهن کنید و لبه‌های قالب را توسط خمیر بپوشانید و سپس قالب را کنار بگذارید. حالا در ظرف پیرکس دیگری سیب‌ها را تکه تکه کرده، سپس دارچین را روی آن ریخته و به اندازه یک قاشق سوپ‌خوری شکر به آن اضافه کنید.
بعد از اینکه این مواد را با یکدیگر مخلوط کردید، آن را روی خمیر بریزید و توسط پشت قاشق، آن را به طور یکنواخت پخش کنید؛ سپس نیم دیگری از خمیر را که کنار گذاشته بودید، مانند قبل روی سطح آغشته به آرد باز کنید و پس از اینکه به صورت یکنواخت و گرد درآمد، روی مخلوط سیب و دارچین قرار دهید.
در پایان در یک کاسه کوچک، تخم‌مرغ باقیمانده را شکسته و توسط چنگال هم بزنید، سپس توسط قلم مو آن را روی سطح خمیر بمالید. بعد از آن توسط چنگال روی خمیر سوراخ‌هایی ایجاد کنید. حالا قالب حاوی مواد رابه مدت ۴۵دقیقه داخل فر ـ که از پیش با حرارت ۱۶۰ درجه سانتی‌گراد گرم شده است ـ قرار دهید.

نظرات کاربران

سلام به شما کاربر محترم وبسایت پرشین لیدی، خیلی خیلی خوشحال میشیم اگر نظر خودتون رو درباره مقاله بالا برای ما بنویسید. اما لطفا از موارد زیر پرهیز کنید.

  • از کلماتی چون (عالی بود ، ممنون و ....) استفاده نکنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *