50

پیامدهای خود ارضایی دختران

خودارضایی در دختران
از دست دادن زیبایی ظاهری تنها یکی از عوارض خودارضایی در دختران است . خواهش میکنم دوست من یک دقیقه واسه خوندن کامل این متن وقت بزار بهت قول میدن حداقل ی دلیل واسه انجام ندادنش پیدا میکنی
 
برخی از مضرات خود ارضایی در خانم ها و آقایون مشابه است: اختلال در رشد سیستم عصبی، مغز، خستگی، از دست دادن انرژی و سر زندگی، کاهش قدرت حافظه و عدم تمایل به جنس مخالف. در خانم ها شاهد ناباروری نیز خواهیم بود. بدترین پی آمدی که در خانم ها می توان مشاهده کرد رفتارهای متعارض روانی-اجتماعی است. خانم هایی که مرتکب این امر می شوند به مروز زمان نمی توانند با هیچ مردی ارتباط جنسی برقرار کنند چرا که به تدریج توانایی های اولیه جنسی خود را از دست میدهند. خانمی که خود ارضایی نمی کند، همچنان سرزندگی، زیبایی، برق چشمان، و توانایی جذب بالای خود را حفظ خواهد نمود
 

خود ارضایی دختران

یک عضو هیئت علمی دانشکده پرستاری – مامایی دانشگاه شاهد با بیان اینکه آنورگاسمی یکی از مهمترین عوارض خودارضایی در دختران است تاکید کرد:«ممکن است این افراد در دوره مجردی با خودارضایی بتوانند نیازهای جنسی خود را برآورده کنند اما درآینده رضایتمندی جنسی درزندگی مشترک و لذت به ارگاسم رسیدن با همسر خود را از دست خواهند داد.»

معصومه حیدری گفت:«خودارضایی در دختران با تحریک قسمت های خارجی دستگاه تناسلی رایج تر است که صدمه چندانی به دستگاه تناسلی نمی رساند اما زمانی که خودارضایی دختران با تحریک قسمت های داخلی تر دستگاه تناسلی باشد بسته به نوع فشار و ناحیه لمس شونده ممکن است در صورتی که به صورت مداوم خودارضایی تکرار شود آسیب های جدی به دستگاه تناسلی دختران وارد سازد.»

وی ادامه داد:«در برخی موارد خودارضایی در دختران با تخیلات جنسی، دیدن تصاویر و فیلم صورت می گیرد که فرد با دیدن این تصاویر به هیجان می رسد و در این صورت آسیبی به دستگاه تناسلی وی وارد نمی شود اما سوالی که در اینجا مطرح می شود این است که چرا خودارضایی از لحاظ شرعی و بهداشتی نفی شده است؟

واقعیت این است که دختران و پسران با بلوغ دچار تغییرات هورمونی و جسمانی می شوند و در دوره ای قرار می گیرند که نیازهای جنسی آنها شعله ور شده و راهی برای ارضاء ندارند و ممکن است به سمت خودارضایی کشیده شوند اما همانطوری که می دانید ازدواج تنها راه صحیح ارضای افراد است و ما رفتارهای پرخطر جنسی را نهی می کنیم و بایستی به مقتضای سن و رشد و نیازهای فکری ازدواج به موقع صورت گیرد چرا که نیازهای جنسی یک روند فیزیولوژیک دارد و باید طی شود و افرادی که از لحاظ شرعی مقیدند نیازهای جنسی خود را در جاده صحیح خود قرار دهند بایستی ازدواج کنند.»

 

عوارض خودارضایی در دختران

هیچ وقت هیچ وقت خودارضایی بی عارضه نبوده و همیشه عوارضی بد گریبان گیر افرادی میشه که خودارضایی میکنن،که بعضی از اونا در پسرها و دخترها مشترکهو بعضی هاشم مختص دخترها و یا پسرهاست تو این پست به عوارض این عمل زشت توی دخترها میپردازیم:

۱- از دست دادن زیبایی تدریجی

زیبایی همیشه چیزی بوده که همه ی دخترها دنبال اون هستند ، و مطمئنن هیچ دختری نیست که دنبال زیبایی نباشه و زیبا بودن و جذاب بودنو دوست نداشته باشه، ولی خودارضایی عملیه که طی مدتی روی چهره و مخصوصا چشمها اثر میزاره. چشمهای دختری که خودارضایی میکنه دیگه هیچ براقی و جذابیتی نداره! حالت افسردا و افتاده میگیره. چیزی که اکثرا توی دخترها خیلی جذب میکنه چشمهای اونهاست ولی بعد از اعتیاد پیدا کردن به خودارضایی دیگه……

رنگ پوست به تدریج کدر میشه، جوش های زیادی روی بدن و از جمله صورتو میگیره(این عارضه مشترکه تو دختها و پسرها) جوشهایی که باعث زشت بودن چهره میشهپیامدهای خود ارضایی دخترانکی از جوش خوشش میاد؟پیامدهای خود ارضایی دختران خلاصه اینکه دختری که خودارضایی میکنه زیبایی اولیه و همیشگیه خودشو از دست میده.اگه میخوای زیبا بمونی دست از این کار بردار

۲-هیکل و اندامی نا متناسب و بد

این هم یک امر مشترک توی دخترها و پسرهاست، بعد از اعتیاد پیدا کردن به خودارضایی شخص گرفتار کم کم یک اندام زشت و نامتناسب پیدا میکنه، کوچک شدن نامتناسب رانها و باسن و در دخترها بد شکل شدن فرم سینه و بقیه که میشه گفت بستگی به ژنتیک و تعداد دفعات خودارضایی داره. لاغر شدن بد فرم و نامتناسب مثلا اینکه شکم بزرگ ولی تمام بدن لاغر باشه یا ……..

۳-نامنظم شدن عادت ماهیانه و بیشتر شدن درد

دختری که معتاد عمل بد خودارضاییه دچار نامنظم شدن زمان عادت ماهیانه اش میشه،به عنوان مثال ممکنه تعداد روزهای اون خیلی کم بشه یا خیلی زیاد یا اینکه توی یک ماه اصلا پریود نشه، خودارضایی قبل از روزهای عادت ماهیانه و تحریک در دوران پریودی میتونه عاملی باشه برای دردهای زیاد و غیر قابل تحمل در روزهای پریودی،که این امر در طولانی مدت میتونه باعث نازایی بشه

۴-درد در کشاله ی ران

داشتن درد شدید در کشاله ی ران و تخمدانها یکی از عوارضیه که بین دخترها و پسرها مشترکه و تا چند روز بعد از خودارضایی ادامه داره پس ادامش نده!

۵-ریزش موهای سر

خودارضایی در دخترها و پسرها میتونه باعث ریزش موهای سر بشه

۶-آسیب به بکارت

میدونم تمام دخترهایی که خودارضایی میکنن از آبروشون میترسن، یعنی میترسم با پسری رابطه ی جنسی داشته باشن همینطور از گناه زنا میترسن،دوستای گلم همینطور که قبلا توضیح دادم گناه خودارضایی خیلی کبیره است و در بعضی جاها اومده که حتی گناهش بیشتر از زناست .بسته به نوع خودارضایی میتونه این عمل باعث بشه که به پرده پکارت دخترها آسیب برسه البته بیشتر برای کسایی که انگشتاشونو داخل میکنن باید بگم این کار خیلی اشتباست و کاری نکنید برای لحظه ای غفلت باعث آبرو ریزی خودتون و خانوادتون بشید.

۷-آسیب روحی و اجتماعی

این آسیب توی دخترها خیلی بیشتره کسی که خودارضایی میکنه بسیار افسرده ست و دائم عذاب وجدان داره

۸-ضعف در قوای جسمانی

ضعف و تحلیلِ قواىِ جسمانى‏ کاهش انرژى جسمانى بدن از مضرات مهم و جبران‏ناپذیر خودارضایى است. احساس خستگى عارضه طبیعى انزال است، اگر خودارضایى در شبانه روز به دفعات تکرار شود.این احساس خستگى در ساعات مختلف همراه انسان است. در نتیجه به مرور زمان ضعف و بى حالى در فرد تثبیت شده و یک طبیعت ثانوى براى او ایجاد مى‏کند. کاهش و تخلیه مکرر قواى جسمانى به ضعف عمومى و دائمى بدن و بالاخره به پیرى زودرس مى‏انجامد. همچینی افت فشار شدید.

۹-درد در استخوانها و کمر

هنگام اورگاسم در خودارضایی کلسیم خیلی زیادی از بدن خارج میشه به خاطر همینم افرادی که خودارضایی میکنن همیشه توی کمرو استخونهاشون احساس ضعف و درد میکنن،

۱۰-ضعف در چشمها و بینایی

ضعف بینایى خود ارضاى به تدریج در نور چشم و قدرت بینایى اثر مى‏گذارد و آن را کاهش مى‏دهد. درجات و شدت ضعف چشم بستگى به درجات و شدت خودارضایى دارد .

۱۱-مریض شدن پی در پی

شخص خودارضا بدن خیلی ضعیفی داره و آمادگی هرنوع بیماری رو داره تو بدنش جسمى که با خود ارضایى ضعیف شده است نمى‏تواند در مقابل میکروبها و ویروسها از خود دفاع کند.

۱۲-آسیبهای جنسی و احتمال نازایی

آسیب دستگاه تناسلى و ناتوانى‏هاى جنسى و تولید مثل‏ خودارضایى اثرات مهمى در دستگاه تناسلى از خود برجاى مى‏گذارد. دکتر «هوچنین سون» معتقد است که عموم ناراحتى‏هاى مربوط به دستگاه تناسلى از آثار خودارضایى است. بعضى از مشکلات جنسی زنان پس از خودارضایی های مکرر شامل: تورم غدد وذى‏ تورم کانال نطفه‏ تورم قسمت پایینى و عقب کانال ادرار شل شدن عضلات تناسلى‏ خروج بى اختیار منى با کوچکترین حادثه‏ ایجاد قاعدگى نامنظم و خروج ترشحات چرکى و احساس درد هنگام قاعدگى در دختران‏ از بین رفتن پرده بکارت‏ ارضاى ناکامل جنسى و از دست دادن لذت مقاربت بعد از ازدواج‏ ناتوانى و تأخیر تولید مثل به خاطر ضعف مکرر دستگاه تناسلى و انزال زودهنگام‏ بیماریهاى مقاربتى‏ عقیم شدن‏.

۱۳-ضیف شدن اعصاب

پرخاش‏گرى و بداخلاقى‏ شخصِ خودارضا نسبت به کوچک‏ترین محرک محیطى حساس است، حوصله گفت و گو با دیگران را ندارد، زود رنج است و سریعاً از کوره در مى‏رود، به نور زیاد، صدا، رفت و آمد و… حساسیت فوق‏العاده دارد.اعصاب ضیف میشه،سریع اعصبان ی میشی سر همه داد میکشی! بدنت تیک میگیره! خود به خود میزنه! آسیب مراکز عصبى و غدد در مغز در اثر خودارضایى و تحریک زیاد، هیپوتالاموس آسیب مى‏بیند. مغز و مراکز حساس دیگر مکرراً دچار کاهش نسبى جریان خود مى‏شوندن و از این طریق آسیب‏هاى جبران‏ناپذیر و بر آنها وارد مى‏شود. تخلیه‏هاى مکرر عصبى، موجب ضعف اعصاب مى‏شود. خودارضایى‏هاى مکرر، مرکز عصبى را دچار حساسیت و ضعف و خستگى و اختلال مى‏سازد. به گفته یکى از دانشمندان، خود ارضایى موجب ضعف قواى شهوانى و بى رمق و بى جان شدن آنها مى‏شود. به طور کلى اختلال قواى بینایى، شنوایى (مثل صداى زنگ در گوش و وز وز کردن) و… از ضعف و اختلال اعصاب است.اینم مشترکه توی دخترها و پسرها

۱۴-کم شدن حافظه

ضعف حافظه، حواس پرتى و ناتوانى در تمرکز فکرى‏ همان گونه که گذشت، یکى از پى آمدهاى خودارضایى، ضعف و تحلیل قواى جسمانى است و این به نوبه خود ناشى از اختلال در عملکرد سیستم مغز و اعصاب است. اختلال در این سیستم موجب مى‏شود که بخش حافظه کارایى لازم را نداشته باشد. علاوه بر این، شخصِ مبتلا به خودارضایى به خاطر تمرکز در این عمل و توجه نسبتاً مداوم به موضوعات جنسى، حواس پرت و ناتوان در تمرکز فکرى است که این خود عامل دیگرى براى کاهش مستمر حافظه است.

۱۵-اضطراب و دلهره ی شدید

اضطراب دلهره و دلواپسى از ویژگى‏هایى است که دائماً فرد خودارضا را رها نمى‏کند، او مرتب با خود درگیر است و نمى‏تواند با خود کنار آید. افکار آشفته، وسواس فکرى، بى ثباتى، درهم ریختگى فکرى دامن گیر اوست: «نکند کسى بفهمد»، «کى و چگونه این کار را تکرار کنم»، «کى مى‏شود نجات پیدا کنم» و.. لحظه‏اى آرام و قرار ندارد، سرزنش و تحقیر خود به علت ارتکاب گناه، شخصیت او را در هم مى‏کوبد. گاهى تأخیر در ترک و این که بعد از ترک چه مى‏شود، امان او را مى‏گیرد. … آیا با ترکِ خودارضایى باز هم علائم آن باقى مى‏ماند. آیا پس از ترک مى‏توانم ازدواج کنم و صاحب فرزند شوم؟ آیا بخشوده خواهم شد؟

اکثر این عوارض خودشو توی خودارضاها نشون میده

ممکنه بگی داری خودارضایی میکنم و این عوارضو ندارم،داری بهش توجه نکردی! بهت قول میدم خیلی زود این عوارض خودشو بهت نشون میده! ولی دیر نیست دوست من همین الان به فکر ترک کردنش باش بهت قول میدم از بین میره

عوارض خودارضایی دختران

 

نظر اسلام درمورد خود ارضایی

آیین مقدس اسلام که از جانب خداوند و آفریدگار و صانع بشر است، استمناء را امری حرام و ناپسند ذکر کرده و در برابر آن موضع مخالف گرفته است. استمناء در تعبیرات اسلامی به عنوان نکاح با خود ذکر شده که مورد نهی است. قرآن می‌گوید:«فَمَنِ ابْتَغى وَراءَ ذلِکَ فَأُولئِکَ هُمُ العادُونَ»؛«هر کس با غیر از همسرش شهوتش را دفع کند از تجاوزکاران است.»

رسول خدا(ص) فرموده است: «نَاکِحُ الْکَفِّ مَلْعُونٌ؛ ازدواج کننده با کف دست، از رحمت خدا به دور است.»

در بعضی از روایات تعبیرات تکان دهنده‌تری آمده است. امام(ع) صادق می‌فرماید:

« ثَلَاثَهٌ لَا یُکَلِّمُهُمُ اللَّهُ یَوْمَ الْقِیَامَهِ وَ لَا یَنْظُرُ إِلَیْهِمْ وَ لَهُمْ عَذَابٌ أَلِیمٌ النَّاتِفُ شَیْبَهُ وَ النَّاکِحُ نَفْسَهُ وَ الْمَنْکُوحُ فِی دُبُرِه؛ِ[۱۰] سه گروه‌اند که خدا در روز رستاخیز با آنان سخن نمى‌گوید و به آنان نظر رحمت نمى فرماید و برای ایشان عذابى دردناک است: آن که ریش خود را بکند، آنکه با خودش ازدواج کند (استمناء کننده) و آن کس که با او لواط شده باشد.»

خود ارضایی گناه و نافرمانی از دستور خدا می باشد؛ زیرا روایات بسیار زیادی داریم که این عمل را حرام می دانند؛ از جمله کسی از امام صادق (ع) حکم خود ارضایی را پرسید حضرت فرمود این کار در حکم زنا می باشد و حرام است یا در جمله دیگری حضرت فرمودند خود ارضایی و استمناء گناه بزرگ است و کسی که استمناء کند مانند کسی است که با خودش ازدواج کرده و اگر بدانم کسی این کار را انجام داده با او غذا نمی خوردم و روایات دیگری از این قبیل. پس حرام بودن این کار قطعی است و ازگناهان کبیره می باشد و اگر کسی این کار را انجام داد باید غسل جنابت کند و اگر بدن او عرق کرد، با بدن یا لباسی که آلوده به عرق شده نمی تواند نماز بخواند. و باید توبه کند و در پی ترک این کار باشد و اگر در نزد حاکم شرع اثبات شود می تواند به اندازه ای که مصلحت ببیند آن شخص را تعذیر نماید و شلاق بزند.

چگونه می توان از خود ارضایی دست کشید؟

همکار علمی کلینیک سلامت خانواده افزود:«از جمله راههای پیشنهادی برای ترک خودارضایی دختران پرداختن به فعالیت های مختلفی از جمله ورزش کردن، مطالعه کردن، با خستگی به خواب رفتن و تفریحات ، نخوردن غذاهای محرک و عدم استفاده از لباس های تنگ است همچنین نباید به مدت طولانی در حمام زیر دوش آب باشند و مهمتر از همه این موارد دوری کردن از محرکات و تماشای فیلم های محرک است تا فرد به شرایط ازدواج برسد و با ازدواج بتواند نیازهای خود را به طور صحیحی ارضاء کند.»

نظرات کاربران

سلام به شما کاربر محترم وبسایت پرشین لیدی، خیلی خیلی خوشحال میشیم اگر نظر خودتون رو درباره مقاله بالا برای ما بنویسید. اما لطفا از موارد زیر پرهیز کنید.

  • از کلماتی چون (عالی بود ، ممنون و ....) استفاده نکنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  1. davood گفت:

    سلام . من یه سوال دارم ..چرا وقتی هم پسر هم دختر تو فشار هستند با هم نباشن تا این مشکلات هم بوجود نیاد؟؟؟ من 10 سال قبل از یک روانشناس که اتفاقا استاد دانشگاه بود پرسیدم گفت این کار هیچ اشکالی از نظر پزشکی نداره و فقط شرایط جامعه باعث شده بگن اینکار این عوارض را با خودش بهمراه داره … پس یا باید رابطه داشته باشی یا همین کار را بکنی کنترل یه حرفه که هیچ منطقی نداره مگر طرف خودش مشکل داشته باشه بتونه کنترل کنه .

  2. محسن گفت:

    نکات بیان شده اصلا آموزنده نیست

  3. شهین(روان پزشک عصبانی) گفت:

    شمایی که میگید خودارضایی از لحاظ شرعی و عرفی و فلان و بهمان بده پس راه حلتون چیه؟؟؟؟دختر که نمیتونه با پسری در ارتباط باشه بهش میگن هرزه.دختر که نمیتونه خودارضایی کنه از نظر شما اینهمه عارضه و نکات منفی داره.پس راه حل برای شما چیه؟دوست دارین مثلا مثل یه بازدارنده با قضیه جنسی برخورد کنه؟یا مثلا وقتی نیاز جنسی داره بره قرآن بخونه؟یا مثلا بره چیکار کنه؟بره عکسای سکسی ببینه و بگیره بخوابه که شاید تو خواب ارضا بشه؟آهااا فهمیدم راه حل شما رو فهمیدم چیه.مثلا دختری که به چهارده سالگی یا شانزده سالگی رسید بخاطر این قضیه بره ازدواج کنه راه حل شما اینه!!!!!! یعنی صرفا بخاطر رفع نیاز جنسیش بره تن به ازدواجی بده که اصلا آمادگیشو نداره.واقعا راه حل شما به جز بازدارندگی یا اصول دینی بجای منطق طبیعت انسانی چیه واقعا؟؟؟؟چی تو اون ذهن بیمارتون میگذره که خود علمای دینی کثیف ترین کار رو انجام میدن برای صرفا رفع نیاز جنسیشون فقط با خوندن چند تا جمله عربی همه رو صیغه و محرم خودشون میکنن اونوقت شما یه وبسایت زدین مثلا برای محافظت از زنان و دختران و بدون حتی یه ذره تحقیق و مطالعه و پژوهش و حتی با خوندن این مطلب، بدون هیچ گونه خوندن درس دانشگاهی میاین درمورد این مسئله صحبت میکنین.شماها یه مشت آدم بی اراده هستین که خودتون هیچ راهی رو برای فهمیدن و درک مسائل پیدا نمیکنین و فقط دنبال جواب از قبل میگردین و چیزی رو که خودتون هزاران بار تو خفا انجام میدین یا خودتونو دارین میکشین که باهاش دست و پنجه نرم کنین که انجامش ندین بدون هیچ دانش و خردی برای دیگران تجویز میکنین.خوشبختانه اینقدر جوونای ما در این زمینه آگاه هستن که برای سوالات خودشون اکتفا به چرندیات نمیکنن.

  4. آلکس گفت:

    باسلام
    بنده 35 سالمه و همه جوریشا امتحان کردم. هم خوارضایی، هم رابطه با همسر و نامحرم. اینا همه چرنده. 2 تا بچه هم دارم. این یه نوع نیازه. هیچ احدی هم نمیتونه ردش کنه. اگه تردش کردی یعنی خودتو ترد کردی. پس بیایید توی هر شرایطی که هستید با حفظ اعتدال نیازتون را برطرف کنید و خوش باشید.

  5. لیلا گفت:

    چرندیاته محضه اگه این عمه عوارض داشت الان هیچ دختری فک نکنم زنده بود اینا همش یه مشت جفنگیاته ک مبل جنسی دخترارو نابود کنن و کاری کنن که دیگه تمایل جنسی نداشته .

  6. کبیر گفت:

    یعنی دخترها هم خودارضایی می کنند؟
    جدالخالق بعد اونوقت چطور تحریک میشن ؟
    همش بر میگرده به بی پولی پسرها که دخترها شوهر نمی کنند

  7. زهرا گفت:

    به مرور زمان اما راهکار های اسلامی رفع سریع تر عوارض بهشرط برنگشتن هم هست و البته راهکار ترک خود ارضایی همدر اسلام هست
    اینجا نمیشه کامل جوابتو داد یا بیاتو نظرات سایتم بگو
    یا ای دی تلگرام
    یا ایمیل

  8. صدیقه گفت:

    سلام من دختری25 ساله ام مجردم از دوران مدرسه
    از راهنمایی خودارضایی میکنم این عوارضیو که میگین دارم راهنماییم کنین ترک کنم
    خواستم بدونم اگه ترک کنم عوارضا از بین میره؟

  9. مهمان ناخوانده گفت:

    سلام به همه عزیزان وقتتون بخیر
    از روی کنجکاوی به این قسمت سایت اومدم آخرسرم نگاهم به کامنت های شما افتاد تقریبا همه رو خوندم .باید بگم رشته ام مهندسی کامپیوتر بوده از دانشگاه دولتی هم فارغ التحصیل شدم خلاصه حرفهای زیادی رو دارم که به عرضتون برسونم که فکر میکنم منطقی هست و خیلی از سوالات شما رو هم پاسخ می ده ولی قبل از اون لازم می دونم که مقدمه ای بگم البته نویسنده هم نیستم و امیدوارم از جای خوبی حرفام رو شروع کرده باشم البته به نظر یکی از اساتید که می گفت نظام آموزشی الان به جای اینکه دارو دست دانش آموز و دانشجو بده نسخه می ده و به همین خاطر خروجیش هم متاسفانه می بینیم : تغییر رشته ،بیکاری و….لازم هست که بدونید حرفهایی که می خوام بزنم رو اول سعی کردم خودش بش عمل کنم و دوم تلاشم براینه که بجای نسخه دارو باشه..

    1. بانوی پارسی گفت:

      دوست عزیز لطفا کامنت خود را در همین صفحه قرار دهید.
      تشکر از نظرات شما

  10. زهره گفت:

    سلام
    میخاستم بدونم بعد از ترک ضعف بینایی از بین میره؟؟؟؟

  11. Darya گفت:

    سلام دوستان خوبم،اين تجربه شخصيه منه درسن ٢٧سالگي كه دقيقاخاطرم نيست ازكي اين عمل زشتوشروع كردم،دوستاي گلم چراشخصيت ماتوظاهرماست وپول و كار و ازدواج ماقبل ازهرچيزي انسانيم و ازاد حرفاي مشاورمحترم برنامه چرت نيست اماچرابه عارضه هاي رواني كارمون فكرنميكنيم چرابه اين فكرنميكنيم ما انسانيم حيوون نيستيم اگه الان درمقابل نفسمون كم بياريم قدرتمونو ازدست ميديم انسانيتمونو من كاري به شرعي ياغيرشرعي بودن اين عمله واقعابي شرمانه ندارم فقط ميدونم ازعرش به فرش افتادم اراده اعتماد بنفسم ازم بخاطرعمل زشتم گرفته شد اينو به يقين ميگم براي همتون پيش مياد فقط شايدتوشرايطش قرارنگرفتيدبفكرزيبايي و بچه دار نشدن و ارضانشدن و كورشدن نباشيد بفكراين باشيد كه خوي حيووني در درونتون ريشه ميكنه و ريشتونو ميخوشكونه،پس بجاي موظه گرفتنو انتقادكردن يه خورده فكركنيم سريع قضاوت نكنيم كه اين حركت عارضه جسمي نداره،قبول به فرض محال عارضه جسمي نداره امابقين ميگم عارضه روحيش هزاربرار بدترازعارضه جسميشه،انسان تازماني ميتونه لذت ببره از زندگيش كه وقتي به خودش برميگرده ازدرون ازوجودوگوهره انسانيش راضي باشه فارق از قيدبندهاي دنيايي ومادي،پس فقط انسان باشيم همين..ياحق

  12. المیرا گفت:

    سلام به همه ی دوستان عزیز. من به عنوان یک دانشجوی رشته ی روانشناسی می خواهم توصیه ای به دوستای عزیزم که دچار چنین مشکلی هستند بکنم. همه ی ما میدونیم که هر اتفاقی که در بدن ما می افتد یک واکنشی هست که پایه ی فیزیولوژیکی دارد. منظورم اینه که دارای علتی زیستی می باشد. این احساسی که فرد را به خود ارضایی وامیدارد، خود شخص نیست بلکه نیاز شدید او به چنین کاری برهم خوردن تعادل میزان هورمون ها و…هست که در هنگام داشتن یه روز کاری خیلی سخت و بودن فشارهای روانی زیاد، یا استفاده از تغذیه ای که سیستم بدن را دچار اختلال کرده می باشد. من در کتاب انگیزش و هیجان نوشته ی مارشال ریو(ترجمه از یحیی سید محمدی) در کشورهای اروپایی و آمریکا حدود ۹۰درصد مردم خود ارضایی را تجربه کرده اند. در ایران هم به نظرم چنین باشد. پس این مشکل در اکثریت مردم وجود دارد و خیلی ها آن را انکار می کنند. دوستان عزیزم مشکل خود ارضایی با تغییر روش های مسؤلین درست نمی شود. خود ارضایی پایه ای زیستی دارد باید در صورت تکرار آن حتما به دکتر یا پزشکی مراجعه کنید تا هورمون های بدنتان را توسط دارو کنترل کند. این تنها راه حل درست است. به امید موفقیت و سلامتی برای دوستان عزیزم.

  13. دکتر داوری گفت:

    سللام با این همه چرت و پرت گفتن بعدا باعث میشی دختر بعد از اردواجش همین حس داشته باشه. و فکر کنه که رابطه جنسی با همسرش همین اتفاقها براش می افته.

  14. م م گفت:

    سلام
    این روایت واقعی
    روزی حضرف علی از کوچه ای می گذشته که یک خانه خرابه ای در اون کوچه قرار داشته یکدفعه متوجه چیزی می شود جوانی را می ببیند که در حال استمناء کردن بوده آنقدر این موضوع برایش دردناک بوده که از پول بیت المال برای او همسری اختیار می کند و خانه ای را هم به او می دهند.این حکومت علی ست.حال حاکمین مملکت ما رو ببین .
    این عادت شک نداشته باشید ضرر های زیادی ب بدن می رساند.تنها راه مقابله با آن فکر نکردن به چیزهایی که باعث تحریک شما میشود می باشد.سخته ولی باید تلاش کرد

  15. بیننده گفت:

    من به شدت نیاز به رابطه جنسی دارم تا حالا هم با کسی رابطه نداشتم به خاطره گناهش.واسم دعا کنین شریطش مهیا شه.از خود ارضایی لذت می برم ولی بعدش حس بدی دارم به همین خاطر ترک کردم ولی وسوسه میشم برم سراغش……خدایا کمکم کن

  16. ..... گفت:

    سلام
    با این اوصافی که شما دارین میگین ما دیگه کناهکارو بدبختیم گناهامونم که بخشیده نمیشه
    من کجا زنذگی میکنم جایی که هیچ نیاز جسمی و روحی من تامین نمیشه جایی که از قفس بدتره …
    شما بگو چجوری میشه ازدواج کرد شما مشکل ازدواج همه رو حل کن بعد بشین فتوا بده
    نه بچگی داشتیم نه نوجوونی حالا هم جوونیمون
    بریم زن صیغه کنیم ..یا صیغه بشیم تا نیازمون برطرف بشه
    شما ها خودنون چطور نیازتون رو برطرف میکنین تا حدی آدم خودشو کنترل میکنه
    ما همینطور که به غذا خوردن نیاز داریم به سکس هم نیاز داریم
    در ضمن ارضا نشدن خودش ضررها ی بیشتری به بدن میرسونه
    ما که گناهکار شدیم بخشیده هم که نمیشیم
    این دنیا رو که نداشتیم آخرت هم نداشته باشیم بدرک….خوش باشید فقط شعار میدین
    خیلی دلتون بحال جوونا میسوزه مشکل و از ریشه حل کنین نه اینکه الان بخاین شاخه هاشو هرس کنین

    1. بانوی پارسی گفت:

      دوستان عزیز این مشکلات واسه اکثر جوونای کشورمون هست . اینکه می گید مشکل رو از ریشه حل کنید که دست منو شما نیست ! البته هرکس به شخصه باید تلاشش رو بکنه که شرایطش واسه ازدواج فراهم بشه که میدونم خیلی سخته . من یکی از مشکلات جوونا رو توی این پست مطرح کردم و درباره مضرات اون تحقیق کردم و از شما هم خواستم تجربتون رو بگید چون بعضی چیزا تجربی بدست میاد و صرفا همون چیزی نیست که عامه میدونن . شاید یکسری از عوارض برای شما دیده شده درحالیکه برای کسی دیگه این اتفاق نیوفتاده باشه.
      در رابطه با مسائل دینی هم تحقیق کردم و البته اگه یکم فکر کنی هرکسی احساس گناه میکنه ربطی به دین اسلام نداره یک احساس انسانی هست . چون در حالت عادی خودارضایی عمل طبیعی نیست.

  17. زهره گفت:

    به نظر شما انجام دادن این کار به مدت چند وقت باعث میشه یه دختر در آینده بچه دار نشه؟خواهش میکنم جواب درست بدین

  18. مهمان گفت:

    من از وقتی بچه بودم خودارضایی میکردم اصلا هم یادم نمیاد چطور شد که اینطور شد تو خونمون ویدئو بود و بچه های فامیلمون جمع می شدن فیلم می دیدن و درو میبستن شاید از زیر در یا از یه سوراخی دیده باشم یادم نیست البته زیاد اینکارو نمیکردم چندروزی یکبار اونم سطحی ،خودمو میکشیدم روی زمین، و با دیدن فیلم و عکس صحنه دار هم بیشتر انجام می دادم، الان بزرگ شدم 29 سالمه بچه دار نمیشم نه دکترا علتشو می دونن نه خودم فقط میگن ممکنه بخاطر استرس باشه، با همسرم نمیتونم به ارضاء برسم وقتی رابطه جنسی مون زیاد طول میکشه یاد چن تا صحنه می افتم و ارضاء میشم انگار دیگه عادت شده واسم خیلی تو روابط جنسی ضعیف و بی حوصله ام گاهی در ماه فقط سه بار با همسرم رابطه دارم و اون از این مسئله گله و شکایت می کنه خلاصه بگذریم من فکر می کنم همه این مشکلات بخاطر خود ارضایی بوده البته تو سن 25 سالگی توبه کردم و دیگه اینکارو نکردم ولی با همسرم هم نمیتونم به ارضاء برسم از خدا میخام منو ببخشه و بهم فرصت دوباره زندگی رو بده

  19. الناز گفت:

    سلام
    من ی دختر 24 ساله ام. چن سالی رو خود ارضایی میکردم اما اصلا از گناهش چیزی نمیدونستم و اصلا نمیدونسم چ عواقبی داره. دوستان عزیز من حدود 4 ماه که اصلا خود ارضایی نکردم و حتی بهش فکرم نمیکنم. دوستای گلم الان خیلی حالم بهتره و دیگ مشکلات گذشته رو ندارم.من بعضی از این عوارضا رو دیدم. اما با توکل و توسل ب ائمه تونستم کنار بزارم. دوستای گلم شمام متوسل شین مطمئنا جواب میگیرین.براتون آرزوی سلامتی و خوشبختی دارم

  20. شیوا گفت:

    سلام اقا یونس.خیلی ناراحت شدم اما من بچه کردستانم ی دکترمحلی اینجا هس ک هر کی رفته پیشش درمون شده.میپرسم بهتون خبرمیدم همینجا.داروهای گیاهی تجویز میکنه کارش حرف نداره.ایشالا بچه دارمیشید من دلم روشنه.موفق و خوشبخت بشید

  21. یونس گفت:

    ممنون از شیوا خانوملطف.دارین

    من خودم یزدی هستم پیش همه دکتری رفتم میگن این مشکلیه که بیست درصد ازانان ما دارن کاریش هم نمیشه کرد
    به هر حال کار بد بده بقیش دیگه خود گول زدنه دلیل نمیشه که چون نمیتونیم ازدواج کنیم این کارو بکنیم
    اوناییکه میگن ما میکنیم و مشکلی نداریم از آینده خودتونم خبر دارین

  22. آتنا گفت:

    من دو سال این کار رو انجام دادم ولی کلا ده بیست بار بیشتر نشده ولی به خاطر گناهش ترک کردم.آیا به من آسیبی وارد شده؟تا انگشت کسی به آلتم میخوره ارضا میشم به نظرتون چکارکنم؟

    1. بانوی پارسی گفت:

      ترک کارتون جای تقدیر داره ، خیر به مرور آسیب های سطحی از بین میره. آسیب های جدی برای افرادیست که اینکار را مدت زیادی انجام داده اند.
      بدون آسیب دیدن بکارت کسی نمی تواند تشخیص دهد خودارضایی داشته اید.

  23. آتنا گفت:

    آیا دکتر میتواند تشخیص دهد که فرد قبلا خودارضایی کرده؟

  24. ania گفت:

    اینا همش چرت و پرت
    من متاهل هستم و خیلیا رو شنیدم که اینکا را رو کردن اما بعد ازدواج پخته تر و نبست ب احسال نزدیکی اگاهی بیشتر داشتن .این ها همش الکی و دروغه .و در اخر چون بدن ضعیف میشه باید تغذییه سالم داشت همین.وگر نه خود ارضای باعث میشه فرد نسبت به بدن خوش و احساساتش اشنایی پیدا کنه…

  25. میترا گفت:

    اینکه خودارضایی از نظر دین ، نه فقط اسلام، قبیح شمرده می شه هم دلیلش اینه که در ابتدا وقتی که هر دینی معرفی میشده، برای اینکه طرفدارانش بیشتر و بیشتر شوند، هرگونه عمل جنسی غیر از ازدواج با جنس مخالف رو ممنوع و گناه معرفی می کرده تا بتونه از طریق ازدواج زن و مرد و بچه دار شدن آنها، تعداد یاران و طرفدارانش رو بیشتر کنه.
    من خودم مشکلی در این مورد ندارم که به من پیشنهاد کردید (بهتره به عوارض خودارضایی در خودتون دقت کنید). من خودم به عنوان یک کارشناس هستم و حرف هایی که زدم رو بر حسب دانسته ها و کتاب های مختلفی که خوندم نوشتم .

  26. شیوا گفت:

    ببخشید آقا یونس ی سوال داشتم.یعنی مطمئنید خودارضایی باعث شده شما بچه دار نشید؟چرا نمیرید یزد اونجا دکترای خیلی خوبی هست.خواستم بدونم تاحالا زنتون احساس نارضایتی کرده که بگه من طلاق میخام؟مشکل خودارضایی الان درد همه جووناس.باید دولت یه کاری کنه که جوونا برن سرکار تا بتونن تشکیل خونواده بدن.توی توضیحات گفتن که درس بخونید.من لیسانس دارم میخام برا ارشد بخونم اما چه فایده کار نیس ادم اصن انگیزه نداره خودارضایی نکنه دیگه حتی اون یه لحظه احساس خوب هم دیگه نداره.واقعا میخام دولت ب حرف این جوونا گوش بده .ادم وقتی بره سر کار هم توی جمع هست و هم خسته میشه و فرصت ارضا شدن نداره.من همون شیوا 25 ساله هستم که پیام گذاشته بودم.منی که تعداد ارضا شدنم از105بار در هفته به 2یا سه بار درهفته رسید فک میکنید دلیلش چی بود؟این بود که دو ماه یه جا حسابداربودم و سرم گرم بود.بااینکه حقوق بهم ندادن اما خودتون نگاه کنید چقدر تعدادش کم شده.من یه جور بودم که تو دانشگاه تو کلاس نمیتونستم بشینم و بین کلاس 3بار میرفتم دستشویی دانشگاه ارضا میشدم.اصن حواسم ب درس نبود اما خیلی تعدادش کم شده خودمم باورم نمیشه.بنظر من اون ادم بالاییا اگه مارو ی جا استخدام کنن همه چی حله.برای شمام اقا یونس ارزوی خوشبختی میکنم.و اینم ب سپیده خانم بگم که پرده بکارت با خودارضایی پاره نمیشه خیالتون راحت.امیدوارم ایران ی روزی ایران بشه

  27. پیمان گفت:

    سلام همه یه نظری دادن ولی بنظرم سرکوب کردن هر نیازی تو بدن گناه .بعدش وقتی تا ۳۵سالگی شرایطشو ندارم چجوری بزوجم دکتر عزیز شعار دادن اسونه فلان کنینی بهمان کنین یه بچه مدرسه هم این شعار هارو بلده

  28. رهگذر گفت:

    سلام خدمت دوستان محترم
    از فرد متخصص که این نوشته ها را نوشته بسیار سپاسگذارم ودر عین حال گله مندم شما دکتر یا مشاور محترم که روی صندلی نشستی ومیز کارتون واون اتاق مشاوره تون یا مطب تون نشستید و این نسخه را دارید میپیچید و چهارتا حدیث هم چاشنی ش میکنید آیا از وضعیت جامعه وجوانان خبر دارید من فکر نمیکنم هیچ آدم عاقلی برای فقط ارضا شدن میل جنسی بیاد دست به کار بشه برای ازدواج اون هم بدون پشتوانه مالی بدون شغل دائم که کفاف زندگی را بده بدون داشتن مسکن اون هم در جامعه امروز ایران که با ماهانه 3 میلیون هم نمیشه زندگی کرد تامین معاش تبدیل به معضل شده همه این ها یک کپه ترازو ه طرف دیگه ترازو این ه که از کجا معلوم طرفی که باهاش ازدواج میکنی گرم مزاج باشه واون هم تمایل وگرایش شدید به ارضا شدن داشته باشه سرد مزاجی خودش معضل شده برای زوجین وهزار تا حرف دیگر وجود داره البته اینها را نگفتم که فکر کنید میگم خودارضایی کار صحیحی ه اتفاقا بدتر سیستم بدن و سیستم اعصاب را مختل میکنه اینها را گفتم که بگم بیایید چاره بیاندیشیم آقا یا خانم مشاور که نوشتید ازدواج بهترین راه حل ه ))در زمان پیامبر ازدواج بسیار آسان بود و ازدواج موقت هم وجود داشت ای کاش اگر از قرآن پیروی میکنیم هرجاش که با فرهنگ ایران بیشتر تطبیق داره نگیم و سانسور کنیم هرجاش را نخواستیم _________باتشکر

  29. a گفت:

    خدا وکیلی کاری به سر مردم و جوونها آوردین که همه زندگیشون سوخته٬ البته بذار به سر این مردم بیاد و قتی نمیدونید کی خوبه و کی بد بایدم اینجور بلاهایی سرمون بیاد٬ جوونهای بیچاره شما دیگه مهره سوخته شدید هیچ راهی واسه بهتر شدن این شرایط نمونده چون اگه بهتر بشه خیلیا ضرر میکنن٬ پس وقت خودتون رو با این چرندیات نگذرونید٬ خود ارضایی اگه بیش از اندازه باشه مطمئنا تعثیرات جبران ناپذیری رو بدن و روح انسان میذاره اما وقتی شرایط ازدواج و زندگی سالم نیست این جوونهای بدبخت چیکار کنن٬ نظر من اینه اگه از لحاظ شرعی گناهی هم داشته باشه گناهش میره واسه کسایی که مسئول این فاجعه هستن٬ مطمئن باشید یه روزی چوب این مشکلات رو میخورن٬ حرف زیاده آدم چی بگه٬ واقعا متأسفم٬ فقط خواهشم از جوونهای عزیز اینه که به هر طریقی که میتونن به سمت خودارضایی نرن یا حداقل کمترش کنن٬ منم خودم جوونم اما به ندرت شاید انجام بدم٬ با ورزش کردن و مطالعه و ندیدن عکسهای سکسی میتونین تا حد زیادی از انجام اینکار جلو گیری کنید٬ توی خونه هم تا میتونید لباس تنگ نپوشید٬ اگه اینکار رو هم انجام میدید تا حد امکان تجسم نکنید که الان دارید اینکار رو با یکی انجام میدید چون به ذهنتون آسیب جدی میرنه٬ شاید نشه ترکش کرد اما میشه تعداد دفعات رو کم کرد فقط کافیه که بخواید. واسه انسان هیچ کاری نشد نداره٬ حتی خودتون میتونید بدون کمک جامعه به چیزایی که میخواید برسید٬ درسته سخت تر میشه ولی از نشدنش بهتره٬ خواهشا دست رو دست نذارید٬ از همین امروز شروع کنید زندگیتون رو تغییر بدید.

  30. محسن گفت:

    با سلام و عرض احترام
    من فارغ التحصیل رشته زیست شناسی هستم و در مورد سیستم عصبی مرکزی مطالعات زیادی داشته ام. خدمت تون عرض کنم اولین ضرر اجتناب ناپذیر استمناء ( خود ارضائی) پائین آمدن آستانه تحریک پذیری سیستم عصبی در اعصاب مرکزی و اعصاب آلت جنسی هستش. یعنی فرد استمناء کننده بعد از مدتی خیلی زود به اوج لذت جنسی می رسه و خیلی هم زود تمام می شود.در نتیجه نمی تواند لذت واقعی را درک کند. در عامیانه گفته می شود کمرش سست هست. البته نمی گویم هر کس کمرش سست هست حتما استمناء می کرده. بهر حال استمناء و یا خود ارضائی کردن، فرد را از نعمت لذت بردن مناسب در روابط جنسی با همسر محروم می کند. چون آستانه تحریک پذیری پائین می آید.
    یک نکته مهم دیگر که فهمیده ام و آن این که در مقالات محققین غربی گفته می شود استمناء ضرر ندارد. باید توجه داشت که در جوامع غربی ، افرادی که استمناء می کنند رابطه جنسی نیز با جنس مخالف دارند که جزئی از فرهنگ آن ها هست. بنابراین هنگام رابطه جنسی با جنس مخالف ، ناخود آگاه به سیستم عصبی آموزش داده می شود که لذت جنسی را درک مناسب کرده و زمان اوج لذت را کنترل کند.
    بنابراین استمناء ضرر کم تری به این ها می زند. ولی در جامعه ما افرادی که استمناء می کنند به جنس مخالف دسترسی ندارند و بنابراین در حین استمناء کردن، سیستم عصبی آن ها تصورات اشتباهی را الگو قرار داده و در نتیجه آستانه لذت جنسی پائین می آید.

  31. شیوا گفت:

    سلام من 25سالمه.تعریف از خودمم نباشه خوشگلم اما لاغرم پوستمم مثه اینه صافه.فقط خیلی خسته میشم.یکمم حواس پرت شدم.قبلناروزی هر نیم ساعت ارضا میشدم یعنی ازنزدیک 15بار.اما الان هر سه روز یک بار.خب وقتی من دخترم من برم خواستگاری که شوهر کنم؟پسرای بدبختم ک خونه و زندگی ندارن که ادم بهشون تکیه کنه.ازدواجی هم که بخاطر هوس باشه ارزش نداره.فقط یه مشکل دارم ک خیلی سریع ارضا میشم.برای همتون ارزوی خوشبختی میکنم.

  32. سام گفت:

    هشتاد درصد عوارضی که شمردید هیچ ربطی به خود ارضایی نداره . شما که راهکار ازدواج رو پیشنهاد میدید بدونید که ازدواج بدون پشتوانه مالی ضررش هزار برابر بیشتره.

  33. علی گفت:

    سلام من خودم محقق و مدرسم ولی چه فرقی با خود ارضایی و نزدیکی با هسر خود دارن هردو یک عمله و…لطفا با منبع و سند جواب دهید…
    با سپاس

  34. شهریار اصلانی گفت:

    باشه قبول خودارضایی نکنیم ولی این همه نیروی جنسی رو چجوری خالی کنیم؟ دوست پسر دوست دختر هم که نمیتونیم بگیریم!! در 15 سالگی ازدواج کنیم؟؟ تو این دوره زمونه تو 35 سالگی هم نمیشه ازدواج کرد!!! آلت تناسلیمونو ببریم که گناه نکنیم؟؟
    من با نظر پویا موافقم: شما که میگید بده خوب راه حلشو هم بگید!!

  35. سحر گفت:

    من از 15 سالگی دارم خودارضایی میکنم و هیچکدام از این مشکلات هم برام اتفاق نیفتاده.
    انقدر سعی نکنید مغز مردم رو با این چرت و پرت های احمقانه شتشو بدید.
    هرکسی با دو گرم سواد اینگلیسی در سایتهای پزشکی خارجی این مطلب رو سرچ کنه میبینه که خودارضایی نه تنها هیچ ضرری نداره بلکه باعث متعادل شدن شرایط روحی فرد هم میشه و باعث میشه فرد سرخورده و پرخاشگر و عصبی نشه.

  36. یونس گفت:

    سلام
    منتظر نباشید یه انفاقی براتون بیفته بعد بفهمین چه غلطی کردین اونوقت دیگه راه برگشتی ندارین و هرکاری و هرچی که هم هزینه کنید دیگه درست نمیشه. این لذتها زود کگذره شما هم ازش بگیرین تا آینده خوبی داشته باشین.
    اینا تجربه تلخ خودم به هتون میگم
    جوونی سی ساله ام
    حدود 10 سال این کار زشت رو انجام میدادم
    حالا 6 ساله که ازدواج کردم بچه دار نمیشم مشکل از منه
    لرزش شدید دست دارم
    بینابین کم شده
    زود انزالی شدید دارم
    حالا فرست نمیکنم از رابطه جنسی با همسرم لذت ببرم
    حالا خودتون میدونید من اگه اون لذت زود گذر رو کنار گذاشته بودم حالا پنج شنبه شبای خوبی داشتم
    حیف حیف ……
    دیگه حسرت خوردن برا من فایده ای نداره
    شما به فکر آینده خودتون باشین

  37. سپیده گفت:

    سلام واقعا خودارضایی باعث پاره شدن پرده میشه؟!! منکه شنیدم پرده بطور کامل فقط با رابطه جنسی پاره میشه ونوع پاره شدنش هم فرق داره با بقیه پارگیا وقابل تشخیصه

  38. محمد گفت:

    اولا چرا گفتید دین شخصیه و تایید کردید ؟ اگرمسلمان هستید ادامه…
    پس یعنی ، چون دین شخصیه میتونیم هر کاری انجام بدیم.
    اسلام اومد که آدم هر کاری را انجام ندهد.
    این جمله دقیقا یک نقض برای راهکاریه که شما دنبال آن هستید میباشد.
    بعضی ها هم گفتند به نظر من این طوری… به نظرمن فلان….
    قصد توهین به کسی را ندارم.
    آیا شما تا به حال به دنبال رفع مشکل رفته اید؟
    یا اینکه به افکار خود اکتفا و اعتماد دارید؟
    حال نظرات بالا چه از روی تعصب یا غیره بالاخره درد دلشان هست و محترم.
    بجای بحث در مورد اینکه عوارض آن درست است یا نه یک راهکار هم من به شما میدهم.البته این را بدانیم که بدون عوارض حتما نیست.
    (به دنبال این موضوع باشید و آن را رها نکنید).باید برای رسیدن به هر چیزی تلاش کنیم.
    من خودم از این کتاب شروع کردم(مشکلات جنسی جوانان-مکارم شیرازی)
    بهم کمک کرد.شاید برای شما هم خوب باشه.
    گفتم باز هم میگم به این بسنده نکنید.
    میدانیم مشکلی هست.پس حلش کنیم بجای پاک کردن مسئله.
    موفق باشید.

  39. hasan گفت:

    کلا مطالب غیر علمی و مبتنی بر حرافه می باشد.بدیهی است که با ازدواج تمام این مشکلات 10000 برابر میشه.البته بیشتر از آن هم گزارش شده است

  40. redbud گفت:

    سلام ممنون از راهنماییتون اما نگفتین راه جلوگیری از این خودارضایی ها چیه چی مار کنیم که کمتر. تحریک بشیم

  41. حق وردی گفت:

    چرا هیچ منبع موثقی واسه این صحبتهاتون ذکر نکردید؟ چرا همه توی این کشور فقط بلدند انتقاد کنند و بگند این بده و اون اخه؟ چرا کسی راهکار ارائه نمیده ؟ شما میگی ازدواج تنها راه جلوگیری از خودارضاییه. خب اگه اکثریت جوونهای این کشور شرایطش ندارند چکار باید کنن؟ چطور میشه که توی هر مساله ای سعی میکنید از کشورهای پیشرفته الگوبرداری کنید ولی به مسایل جنسی که میرسه اونا میشن نادون. کل دنیا داره از یه رویه پیروی میکنه و ما داریم از رویه خودمون. جالبه همه کشورها این مشکل حل کردند ولی دین شما هیچ راه حلی تعیین نکرده!!! شایدم کرده ولی به صلاحتون نیست بیان کنید. آقا یا خانوم دکتر محترم! آدم واسه یه لیوان شیر نمیره یه گاو بخره.

  42. محسن گفت:

    اگر ازدواج رو به عنوان یکی از راه حل های دوری از خود ارضایی معرفی میکنین به نظر من اتفاقا برای جامعه چیزی جز ضرر نداره
    چون دختر و پسری که فقط واسه ارضای میل جنسیشون ازدواج میکنن مطمینا بعد از ارضا شدن از هم خسته میشن و احتمال طلاق بسیار زیاد میشود…
    به نظر من دوستی های قبل از ازدواج میتونه یه راه حل باشه البته با فرهنگ درست…

  43. ترانه گفت:

    این عمل به نظر من عملی چندش اور هست و من دلیل برا انجامشنمی بینم ااگه ذهنتو در گیر این مسایل نکنی .
    اما واقعیت اینه که من راجع به اخودارضایی تحقیق کردم از چند متخصص سکسولوژی و لینک معتبر والبته بدون تعصب دین و تنها از لحاظ پزشکی که نهایتا خود ارضایی رو برا جسم بد ندونسته بودن پزشکا ولی اینکه تعداد خود ارضایی ها از حد بگدره مثل هر عل دیگه ای برا انسان مشکل دار میشه !!!و ع ارضیم بعضیا دچارش میشن یا ازانجام مکرر این عنله یا از حس گناه که به واسطه دین در شخص ایجاد میشه .حتما خودتون تو سایت های معتبر خارجی که رفرنس علمی داره یه نگاهی بندازید و یا از یه متخصص سکسولوژی بدون تعصب حتما سوالبپرسید.

  44. محسن روستایی گفت:

    متشکر،ولی شهوت اژدهای 70 سره ،انسان مجرد و معتاد به این کار مطمئنن گوشش به این حرفا بدهکار نیست ،پس باید خانواده ها ، عموم مردم و مسئولین به دنبال ایجاد فرهنگ و شرایط ازدواج های آسان دائمی و یا موقت باشند و جوانان نیز همزمان تقوای الهی و عزت نفس پیشه کنند.

  45. میترا گفت:

    با سلام و خسته نباشید خدمت شما. چرا انقدر سوگرایانه به این مساله نگاه می کنید. خود ارضایی یک بیماری نیست. بلکه می تواند یکی از عوارض مشکلاتی مانند اضطراب، دیدن صحنه نزدیکی والدین در کودکی، استرس و… باشه که اگه چنین مشکلاتی پشتش باشد و به صورت اعتیاد در بیاید نیاز به درمان دارد و آن هم با کم شدن اضطراب و استرس و درمان روانی فرد به راحتی قابل حل است . در غیر این صورت هر انسانی میل جنسی دارد که در صورتی که نتواند آن را از راه هایی مانند نزدیکی با جنس مخالف ارضا کند به خودارضایی دست می زند. آنقدر این مساله را بزرگ کرده اید که در همه افرادی که این کار را انجام می دهند احساس گناه ایجاد شده و به خودشان تلقین می کنند که این اتفابات برای آنها خواهد افتاد. خودارضایی با تمرین تجسم جنسی حتی می تواند به رابطه جنسی در آینده به فرد کمک کند.

    1. بانوی پارسی گفت:

      سلام و تشکر
      بله دلیل اینکار هم برمیگرده به مشکلات شخصی و اطرافمون و خارج شدن از وضعیت اضطراب شخصی.
      بهتره به عوارض خودارضایی در خودتون دقت کنید

  46. pooyan گفت:

    بیشتر ابن اطلاعات نادرست ، غیر علمی ، و بدون در نظر گرفتن مقداری شعور برای مخاطبه!
    اولا دبگه کسی براش مهم نیست خودارزایی گناهه یا ثواب داره و اصلا نظر اسلام در این خصوص مهم نیست . دین یه چیز کاملا شخصیه
    دومن : شما راه حل میدی اما مکانش رو نمیدی !
    سومن : خودارزایی اصلا ربطی به دوستی با جنس مخالف نداره اتفاقا رابطه ی درست با جنس مخالف مانع از خودارزاییه
    نظر کی رو قبولد کنیم؟ کی داره بهمون میگه خودارزایی بواسطه دوستی باجنس مخالف پدید میاد ؟ کسی که خودش هیچ دوستی از جنس مخالف نداشته؟ پس ینی میتونیم بگیم گواهینامه نگیرید مردم چون ممکنه بواسطه ی رانندگی فردی رو بکشیم؟ از طرفی میدونیم دو مقوله ی جدان !
    ضمنا میگی ورزش یه محیط خوب و رایگان برای ورزش مردم بدور از آلودگی هوا معرفی کنید!!
    ازدواج؟! من یه پسر ۲۸ ساله شاغل با حقوق ماهی یک میلیون تومان . بدون مسکن بدون ماشین ! از کجا بیارم واسه ازدواج ؟! چه پولی رو‌جمع کنم از پس خرج عروسی بر بیام . کی حمایتم میکنه واسه تامین مسکن و مخارج خانوادم ؟!

    ببین خیلی دیر شده . راهکارهاتون حرفاتون خیلی غیر منطقیه

    طرف لاغر باشه بهتر از اینه که چاغ شه
    ضمنا هنوز رابطه ی شروع ریزش مو با خودارزایی اثبات نشده
    کم خونی ضعف و خستگی همشون با استراحت درست و مصرف لبنیات و تغذیه مناسب درست میشه اما دروغ گویی با چی قراره درمان شه
    هیچ مطلب علمی یا مقاله ای نیست که ثابت کنه دختری زشت میشه با انجام این عمل
    هیچ مدرکی نیست که سرد مزاج شدن رو ثابت کنه در صورت انجام این عمل
    هیچ مدرک معتبری نیست که بگه شما حقیقت رو گفتی و اینها توهمات و ترسوندن الکی نیست!
    یه ذره فقط به شعور خواننده احترام بزاربد