6

11 ماده غذایی سرکوب کننده میل جنسی

سایت پرشین لیدی

11 غذا و نوشیدنی تغییر حسی و سرکوب کننده تستوسترون را به شما معرفی خواهیم کرد.

 

theimpulsivebuy-SA-4.0_0

میل جنسی توسط عواملی شامل تاثیرات جامعه شناختی، روانشناختی و هورمونی در هر فرد تعیین می شود. دکتر مایکل هیرت بنیانگذار مرکز پزشکی یکپارچه در سنفرانسیسکو کالیفرنیا ، لیستی از موادغذایی را برای بیمارانی که از میل جنسی خود شکایت دارند ارائه داده است.

“تستوسترون پایین به معنای میل جنسی پایین تر است.”

هرچند شواهد علمی کمی وجود دارد که چنین غذاهایی واقعا می تواند میل جنسی را در شما کم کند. نظریه این است که از طریق بو ، طعم و بافت خوراکیهای خاصی می توانید این میل را کم و زیاد کنید. همچنین ترکیب شیمیایی این مواد سبب تغییر هورمون ها در بدن می شود. با این حال واقعیت برانگیختگی جنسی از طریق غذا کمی پیچیده تر است. برای مثال از داروهای مقوی غرایز جنسی شکلات است.

 

chocolate-market

 

شکلات در این لیست اغلب شما را دچار سردرگمی می کند زیرا همیشه ارتباطی بین شکلات و برانگیختگی عاشقانه وجود داشته است. زیرا شکلات حاوی “فنتیلامین” است که یک هورمونی است که هرگاه مصرف شود احساس عشق در انسان افزایش می یابد. اما مصرف بیش از حد شکلات می تواند سطح تستوسترون را کاهش دهد که این سبب کاهش علاقه به روابط عاشقانه می شود.

آمار همچنین نشان می دهد برخی غذاها می تواند سطح تستوسترون را کاهش دهد. مواد غذایی که به احتمال زیاد سبب این کاهش می شوند شامل: پنیر، ماست، غلات (نان، ماکارونی، بیسکویت، برنج، غلات)، شکلات و الکل می باشد. تستوسترون این غذاها با افزایش فعالیت آنزیم آروماتاز، که سطح تستوسترون را به استروژن تبدیل می کند، کاهش می یابد. اثر کلی افزایش فعالیت آروماتاز سطح تستوسترون پایین تر و سطح استروژن بالاتر است.

هیرت نشان می دهد که اگر خواهان افزایش میل جنسی خود هستید، باید از خوردن موادغذایی فوق الذکر بیش از پنج بار در هفته برای حفظ تستوسترون در سطوح سالم خودداری کنید. این امر به ویژه برای مردان که حساسیت بیشتری نسبت به فعالیت آنزیم آروماتاز در محرک های غذایی دارند، تاکید می شود.

اکنون 11 ماده غذایی که سبب کاهش میل جنسی در افراد، خصوصا آقایان می باشد ذکر می کنیم:

پنیر

این ماده لبنی حاوی هورمون هایی به نام زنوسترون است که بر میل جنسی اثر منفی می گذارد. لبنیات همچنین حاوی سروتونین است که فرد را خواب آلوده می کند.

نعناع

مطمئنا بوی بدن دهان به نوبه خود عامل کاهنده جذب جنس مخالف است. اما نباید برای درمان آن از نعناع استفاده کنید مخصوصا اگر مرد هستید. منتول موجود در نعناع ، تستوسترون را کاهش می دهد که سبب کاهش میل جنسی می شود.

الکل

پاپ کورن

نوشابه رژیمی

غذاهای دارای چربی بالا

دانه های ذرت

شیرین بیان

سویا

الکل

قهوه و شکلات

منبع : بانوی پارسی

نظرات کاربران

سلام به شما کاربر محترم وبسایت پرشین لیدی، خیلی خیلی خوشحال میشیم اگر نظر خودتون رو درباره مقاله بالا برای ما بنویسید. اما لطفا از موارد زیر پرهیز کنید.

  • از کلماتی چون (عالی بود ، ممنون و ....) استفاده نکنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  1. ن گفت:

    هم الکل حرام است هم خودارضایی

  2. ن گفت:

    آیا شما مسلمانید؟! خوردن حتی یک قطره الکل حرام است.

  3. مرسی مطلب آموزنده و جالبی بود
    موفق باشید

    1. بانوی پارسی گفت:

      سلام
      سپاسگذارم از توجه شما :)

  4. منصور گفت:

    الکل مصرف کنیم آیا صحیح است؟
    آیا کار خوبیست؟
    آیا الکل بهتر است یا خودارضایی؟

    1. بانوی پارسی گفت:

      الکل یکی از نوشیدنیهای سردکننده مزاج است . مصرف مداوم آن سبب کاهش میل جنسی در فرد می شود.