0

راهکارهای تقویت ابرو

سایت پرشین لیدی

برس زدن ابروها و مژه ها در رشد آن موثر می باشد. برای این کار باید با یک برس کوچک و تمیز روزی چند بار ، مژه ها و ابروها را برس بزنید.

65175

استفاده از روغن نارگیل
روغن نارگیل علاوه بر تغذیه پوست، به نرم نگه داشتن پوست نیز کمک زیادی می کند. چند قطره از روغن نارگیل را به ابروهای خود بمالید و ماساژ دهید.

 

استفاده از روغن کرچک
روغن کرچک، روغن مغذی دیگری برای تسریع رشد ابروها می باشد. سه قطره روغن کرچک را به ابروهای خود بمالید و شروع به ماساژ دادن آن منطقه از پوست کنید. این کار را حداقل یک بار در روز انجام دهید و ماساژ دادن آن را برای مدت 30 تا 60 ثانیه انجام دهید.

 

پیروی از رژیم غذایی مخصوص
پیروی از رژیم غذایی سرشار از سبزیجات سبز دارای برگ می تواند ایده مناسبی برای رشد هر چه بیشتر ابروهای فرد باشد. استفاده از محصولات لبنی کم چرب و پروتئین های کم چربی نیز به تسریع رشد ابروها کمک می کند. با افزایش دریافت پروتیئن و خوردن سبزیجات مانند اسفناج نیز می توان به این هدف رسید . تخم مرغ، لبنیات، انواع گوشت و حبوبات از منابع پروتئینی می باشند.

استفاده از روغن زیتون
روغن زیتون مواد مغذی لازم برای رشد موها را به پوست و مو می رساند. می توانید چند قطره روغن زیتون را به ابروهای خود بمالید و شروع به ماساژ دادن آن نقطه از پوست خود کنید. ماساژ دادن پوست سبب بهبود و تسریع در رسیدن مواد مغذی به پوست می شود. توصیه می شود که این کار را حداقل یک بار در روز و به مدت 30 تا 60 ثانیه بر روی پوست خود (مناطقی که رشد ابروها کم شده است) انجام دهید.

 

سرمه و روغن فندق : استفاده از روغن و سرمه فندق نیز از قدیمی ترین روش ها برای تقویت ابرو و مژه بوده و به سادگی قابل تهیه و دسترس است. برای این منظور می توانید از مغز فندق سوخته استفاده کنید البته به این شکل که در هر بار استفاده یک عدد فندق را پوست گرفته و مغز آن را با شعله ای ملایم برشته تا کاملا یکنواخت برشته شود سپس با هاون و یا جسمی سنگین آسیاب کرده و با سرانگشت اشاره به طرف خواب ابرو بکشید و برای مژه از روغن استفاده کنید که طرز تهیه آن تحت عنوان” طرز تهیه روغن بادام در منزل” در سایت توضیح داده شده است.

 

ترکیب روغنی : ترکیب روغنهای مار ، مورد ، رزماری و ماساژ آنها به ابرو و مژه در تقویت وپرپشتی تاثیر فوق العاده دارد.

روغن هفت مغز : بی شک روغن هفت مغز یکی از بهترین روغن های ترکیبی که از هفت دانه روغنی مانند : بادام تلخ و شیرین ، فندق ، سیاه دانه ، پسته ، کنجد ، کرچک تشکیل شده و با داشتن مواد ضروری و مورد نیاز برای رشد و تقویت ابرو و مژه یکی از بی نظیز ترین ترکیبات روغنی است.

نکته ی مهم : تمام روغن ها و روش های کفته شده را به صورتی مورد استفاده قرار دهید که وارد چشم نشوند چون با ورود هر جسم خارجی و استریل نشده داخل چشم دچار سوزش ، خارش و اشک زدن می شود.

تجربه شخصی : چند روزه که به سفارش یکی از دوستانم قرص ضدبارداری ال دی رو درکمی آب نرم می کنم و بصورت خمیر به ابروهام می زنم. اگه نتیجه گرفتم اعلام می کنم. شما هم اگه تجربه شخصی دارید که چه راهکارهایی برای تقویت و پرپشت کردن ابرو مناسبه اینجا ارائه بدید.

نظرات کاربران

سلام به شما کاربر محترم وبسایت پرشین لیدی، خیلی خیلی خوشحال میشیم اگر نظر خودتون رو درباره مقاله بالا برای ما بنویسید. اما لطفا از موارد زیر پرهیز کنید.

  • از کلماتی چون (عالی بود ، ممنون و ....) استفاده نکنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *