54

رابطه جنسی در دوره قاعدگی

رابطه در دوران پریودی

سالم بودن یا ناسالم بودن چیزی (از نظر بهداشتی) دقیقاً به معنی حرام یا حلال بودن آن (از لحاظ شرعی) نیست. به این ترتیب توجه داشته باشید که در اینجا به این سوال پاسخ نمی دهیم که رابطه جنسی هنگام قاعدگی حلال یا حرام است بلکه صرفاً اثرات آن بر سلامت انسان را بررسی میکنیم. این موضوع را میتوان از چند نظر بررسی کرد:

آیا قاعدگی باعث افزایش خطر ابتلا به بیماری های مسری عفونی میشود؟

خون محیط مناسبی برای حضور و رشد و انتقال عوامل بیماریزاست. بنابراین درصورت آلودگی یکی از طرفین به یک عامل عفونی میکربی یا ویروسی (مثل سوزاک، سیفیلیس، کلامیدیا و عامل ایدز و ویروس تب خال) امکان انتقال این عامل به دیگری در زمان قاعدگی افزایش می یابد. علاوه بر این قاعدگی ممکن است یکی از عوامل بیرون ریختن تب خال های تناسلی در زنان باشد. در یک مطالعه در دانشگاه میشیگان بر اساس مصاحبه های انجام شده نشان داده شد که احتمال ابتلا به عفونت های کلامیدیایی با رابطه جنسی حین قاعدگی ارتباط مستقیم دارد. در مطالعه ای دیگر رابطه جنسی هنگام قاعدگی با افزایش احتمال خطر عفونت و التهاب لگنی همراه نبوده است. در هرحال باید توجه داشت اگر به فرض طرفین رابطه آلوده به عفونت نباشند. رابطه جنسی به خودی خود منجر به مشکل خاصی از این نظر نمی شود.
رابطه جنسی چه تاثیری بر مدت زما و شدت خونریزی در دوران قاعدگی دارد؟ گاهی ممکن است بدلیل افزایش انقباضات رحمی ناشی از ارگاسم (و اثر هورمون اکسی توسین) بافت در حال ریزش داخلی رحم سریعتر ریزش کند و قاعدگی زودتر از زمان مورد انتظار پایان یابد. در یک مطالعه در دانشگاهی در آتن در زنان نزدیک به سن یائسگی، بررسی ها حاکی از افزایش همزمانی رابطه جنسی حین قاعدگی با افزایش میزان زمان و شدت خونریزی رحمی در زنان بود. افزایش خونریزی از علائمی است که ممکن است افراد بدین خاطر تشویق به برداشتن رحم در دوران نزدیک به یائسگی شوند. بعبارت دیگر احتمال داده شد که افرادی که حین قاعدگی اقدام به نزدیکی نمیکنند کمتر تحت عمل هیسترکتومی یا برداشتن رحم قرار میگیرند. در یک مطالعه دیگر بر روی ۴۹۸ زن نازا آندومتریوز با احتمال داشتن رابطه جنسی حین قاعدگی رابطه مستقیم داشت. نظر بر این است که هیجانات جنسی و ارگاسم بعنوان یک فعالیت حرکتی میتواند به کاهش دردهای رحمی حین قاعدگی نیز کمک کند و به اصطلاح اثر سودمندی داشته باشد.

آیا رابطه جنسی دهانی حین قاعدگی امکان پذیر است؟

برخلاف تصور احتمالی شما زوج های زیادی هنوز مایل هستند حتی حین قاعدگی (بطرز محدودی) به رابطه جنسی دهانی ادامه دهند. صرفنظر از مسائل بهداشتی در مورد احتمال انتقال عوامل بیماریزا که قبلا به آن اشاره شد ظاهراً علت خاصی ندارد که آنها را از این کار منع کرد.
آیا در زمان قاعدگی نیاز به استفاده از مواد ضدبارداری وجود دارد؟ با توجه به اینکه احتمال بارداری در زمان قاعدگی نزدیک به صفر است زوج ها میتوانند بدون نگرانی از بابت بارداری ناخواسته اقدام به رابطه جنسی کنند و از این لحاظ نیازی به ضدبارداری مناسب نیست.
آیا مردم بطور معمول هنگام قاعدگی اقدام به رابطه جنسی میکنند؟ بررسی ها نشان داده است که اقدام به رابطه جنسی حین قاعدگی چندان شایع نیست. احتمالاً پس زمینه های مذهبی، سنتی و فرهنگی مهمترین عوامل چنین ممانعتی بوده اند. برعکس مصرف الکل و ماریجوآنا، تشویق جفت به رابطه جنسی و افزایش میل جنسی حین قاعدگی از عوامل مهم منجر به رابطه جنسی حین قاعدگی بوده اند. نبود دانش و مهارتهای جنسی کافی برای ارضاء زوج بدون دخول ممکن است یکی از عوامل مهم بروز تنش های جنسی در یک رابطه عاطفی- جنسی نه چندان مستحکم در یک زوج و نتایج مربوط به آن (چون روابط جنسی غیررسمی با جفت دیگر) شود. سوابق و نظریه های تاریخی مربوط به اثر قاعدگی بر روابط جنسی بین زوج ها و پدیده چند همسری مطلب مفصلی است که از حوصله این بحث خارج است و احتمالاً در منابع دیگری میتوانید درباره آن بیشتر بدانید.

نزدیکی جنسی در طول پریود ، چه تنها و از برای خودارضائی و چه با شریک ، یکی دیگر از تحریم شده ها و یا تابوهای دوران ماست. اگر یک زن به این باور برسد که می شود در زمان پریود هم سکس داشت ، باید قبول کند که این سکس ریخت و پاشش بیشتر است. معمولاً جامعه ی زنان را از در گیر شدن در هر گونه فعالیتی که ظاهراً پاکیزه گی آنان را مخدوش می کند ، باز می دارد و خون پریود یکی از آن چیزهای نجس و کثیف شمرده می شود! …

سکس در دوران پریودی

با اینکه خواسته های شهوانی زنان ، در طول یک ماه ، افت و خیز فراوان دارد و از نظر بیولوژیکی اکثر زنان در زمان تخمک گذاری ( در نیمه ی سیکل ) این نیاز را بیشتر در خود می یابند ، ولی تحقیقاتی که اخیراً در این مورد صورت گرفته ، به خوبی نشان می دهد که بسیاری از زنان نه فقط در هنگام تخمک گذاری ، بلکه دقیقاً قبل از آغاز پریود و یا بعد از شروع آن نیز ، نیاز جنسی فراوانی را حس می کنند. بنابراین غیر طبیعی و غیر قابل تصور نیست اگر کسی در طول مدت پریود ، سکس داشته باشد و از آن هم لذت ببرد؛ ولی این در صورتی امکان پذیر است که زن ، البته در صورت تمایل ، از خودش جرأت فراوان نشان داده و بر خلاف مسیر رود که او را به سمت قایم کردن خود در زمان پریود و یا بهتر بگویم قایم کردن پریود خود میراند ، شنا کند. در صورت چنین خواستی ، او باید از نوار و لوله ی بهداشتی خود که تاکنون نقش نجات دهنده برای او داشته اند دست بردارد و آماده گی کامل برای خراب کردن یک دست کامل ملافه و حوله را داشته باشد و به مایعات بدنش اجازه دهد که با بدنش و محیط اطرافش و شریکش تماس پیدا کند.
نگران نباشید … ، زندگی همچنان بعد از این واقعه ادامه پیدا خواهد کرد …

دکتر رحیمی
پزشک متخصص زنان و زایمان و نازائی

رابطه جنسی در زمان قاعدگی

اغلب خانم ها اظهار می دارند که امیال جنسی در آنها در زمان قاعدگی افزایش پیدا می کند. البته این زمان مناسب نیست و شاید برخی خانم ها تمایلی به برقراری رابطه در این زمان نداشته باشند. به عنوان مثال اگر او از تامپون استفاده کند زمانی که آنرا خارج می کند واژن خشک می شود و زمان زیادی طول می کشد تا مجددا از طریق روان کننده طبیعی (و نه خون) مرطوب گردد. اگر از نوار بهداشتی استفاده کند، ممکن است از بوی بد و ظاهر آن خجالت زده شود. او دوست ندارد شما هیچ یک از این ها را مشاهده کنید و تمام کارها را در تنهایی انجام میدهد که این امر به خودی خود او را از برقراری رابطه جنسی دور می کند.مشکل دیگر سکس در زمان عادت ماهانه، احتمال آلودگی آن است. خانم ها اغلب با این مشکل آشنا هستند و تعجبی از خون و کثیفی به جا مانده ندارند، اما ممکن است آقایون احساس تهوع کنند و تمایلی به انجام این کار نداشته باشند. بنابراین تصمیم با خودتان است که قید دارید در طول این دوره چه نوع رابطه ای با هم داشته باشید.

به نقل از webmd.com

سوالاتی درباره سکس در دوران پریودی

 
سوال:
شوهر من معتقد هست که بهتره در زمان قائدگی مقاربت نداشته باشیم میخوام بدونم که آیا این عقیده از نظر طبی درست است و یا اینکه تابو و باور اشتباه جامعه است؟جواب:

مقاربت در زمان قائدگی از قدیم الایام و در تمام نقاط جهان و با فرهنگ های مختلف تا بو بوده و مردم را از انجام آن منع می کرده اند. در بعضی از جوامع زن ها را در هنگام قائدگی منزوی می کردند برای اینکه معتقد بودند که خون باعث جلب مهاجمان خواهد شد و اونها نمی خوان که قبیله و اقوامشون را در معرض تهدید قرار بدهند.دلیل دیگه اونها این بوده که زنها در هنگام قائدگی نیروهای خاصی پیدا می کنند.

اگر هر کدام از زوجین هیچ بیماری مقاربتی نداشته باشند دلیلی برای پر هیز از مقاربت نیست… اما اگر آلوده هستند بهتر این هست که مقاربت نکنند چون خود خون یکی از محیطهای مناسب برای رشد اغلب میکربها و ویروسها مثل ایدز هست. بنا براین اگر آلوده هستند یا در طی زمان پریود مقاربت نکنند یا اینکه از کاندوم استفاده کنند

 
سوال:
موقعی که من و شریک جنسی ام قراره که مقاربت کنیم من در دوران پریود هستم .آیا راهی هست که بشه دوران خونریزی قائدگی رو کوتاه کرد
جواب:
اینکه در زمان قائدگی مقاربت انجام بشه نه تنها اشکلی نداره بلکه به نفع اون خانم هم هست برای اینکه ارگاسم یا همان اوج هیجان جنسی باعث میشه که درد هنگام قائدگی کمتر بشه.از طرف دیگه برای بعضی خانم ها مقاربت احساس لذت و آرامش بیشتری به اونها میده برای اینکه اصلا این نگرانی رو ندارن که بارداری رخ خواهد داد…ضمن اینکه وجود خون قائدگی خودش به نوعی می تونه مثل یک نرم کننده واژن عمل کنه.در این زمان شما و شریک جنسی شما احساس آرامش وراحتی بیشتری خواهید داشت
هر چند که کمی ازخواص خون مثل بو و یا حتی مزه خون وجود داشته باشه.در چنین شرایطی بهتره که درست قبل از مقاربت
حمام بگیرید و در روی تخت حوله بزارید تا نگرانی از بابت آلوده کردن محیط نداشته باشید.از طرف دیگه می تونید از cup های واژن هم استفاده کنید( اینها با تامپون و پد فرق دارند…) به این هدف که . اینها مثل مانعی در انتهای واژن فیکس بشوند و مانع خروج خون شوند( موقتا البته).یک نوع از اینcup ها به یک ماده اسپرم کش آغشته هستند و به عنوان یک روش جلوگیری هم استفاده میشن.

ترجمه از goaskalice.com

در قسمت نظرات منتظر بیان عقاید و تجربیات شما هستیم.
 

نظرات کاربران

سلام به شما کاربر محترم وبسایت پرشین لیدی، خیلی خیلی خوشحال میشیم اگر نظر خودتون رو درباره مقاله بالا برای ما بنویسید. اما لطفا از موارد زیر پرهیز کنید.

  • از کلماتی چون (عالی بود ، ممنون و ....) استفاده نکنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  1. Mahsa گفت:

    ایا هنگام پریود روز پنجم که خونریزی بسیار کم شده سکس داشته باشیم ضرر داره برای رحم ؟

  2. بی نام۹۳ گفت:

    سلام من روز آخر پریودیم معمولا خون نمیاد در حد لک هست و روز آخر با نامزدم رابطه داشتم در حد دخول نبود و بعد ان شروع کرد به خونریزی امکانش هست به پرده اسیب دیدا باشه؟؟؟

  3. Zahra گفت:

    سلام
    من یه سوال داشتم سوالم اینکه اگه تو دروان قاعدگی همان روز اول قاعدگی رابطه جنسی برقرار بشه و بعد این قاعدگی بعد از رابطه جنسی پایان بپذیره و دیگه صورت نگیره چیکار باید کرد ممنون میشم پاسخ بدید؟

  4. نازی گفت:

    سلام.من دیشب پریود شدم و دو روز عقب افتاده بود درست در زمانی که پریود شدم همسرم داشت نزدیکی میکرد حتی دردی هم احساس نکردم و هردو نمیدانستیم..خیلی نگرانم

  5. راسل گفت:

    یکسری از احکام و دستورات اسلام هیچ ربطی به پیشرفت و تکنولوژی نداره و باید اونها رو کاملا رعایت کرد و علم امروزهم خیلی از دستورات پزشکی اسلام رو تایید کرده . مثلا لزوم خوردن پنیر با گردو که از کند زهنی و تب مالت جلوگیری میکنه (فرمایش امام صادق ع ) . اتفاقا فمنیستها باید الان دهان باز کنند و به منظور دفاع از حقوق خانمها به مردها بگویند که بابا حداقل در مدت پریود به خانمهاتون اجازه استراحت و ریکاوری بدین و صرفا به زنهاتون نگاه جنسی نداشته باشین . در زمان پریود هم کسانی بودن که باردار شدن و اسلام معتقده که احتمال جذامی شدن اون بچه خیلی زیاده . ضمنا حکم شرعی عمل زناشویی در مدت زمان پریود برای مرد دادن یک نخود طلا بعنوان کفاره گناه به فقیره .

  6. راسل گفت:

    یکسری از احکام و دستورات اسلام هیچ ربطی به پیشرفت و تکنولوژی نداره و باید اونها رو کاملا رعایت کرد و علم امروزهم خیلی از دستورات پزشکی اسلام رو تایید کرده . مثلا لزوم خوردن پنیر با گردو که از کند زهنی و تب مالت جلوگیری میکنه (فرمایش امام صادق ع ) . اتفاقا فمنیستها باید الان دهان باز کنند و به مردها بگویند که بابا حداقل در مدت پریود به خانمها اجازه استراحت و ریکاوری بدین . در زمان پریود هم کسانی بودن که باردار شدن و اسلام معتقده که احتمال جذامی شدن اون بچه خیلی زیاده . ضمنا حکم شرعی عمل زناشویی در مدت زمان پریود برای مرد دادن یک نخود طلا بعنوان کفاره گناه به فقیره .

  7. @@@ گفت:

    خانوما و اقایون عزیز. سکس باید همیشه باشه، اسلام و قران و اونا هرچی گفته واسه عربای دوهزار سال پیشه. پس عشق کنید و از هیچی نترسید، بهشت تو همین دنیاست…

  8. آتاناز گفت:

    سلام،ببخشید تا چند روز بعد از پایان دوره قاعدگی میشه دخول انجام داد و اب منی داخل وا ژن تخلیه بشه و ترس از باردار شدن نداشت؟

  9. ساره گفت:

    سلام یه سوال داشتم
    من عقد هستم و باشوهرم عشق بازی داشتم ولی التش هیچوقت داخل نمیرف ک یکبار تصادفی رفت داخل و بعدش خون اومد و من پریود بودم بعضی ها مبگن ک تو دوران پریود پرده بازه و زده نمیشه ایا این درسته ???لطفا جواب بدید

  10. شبنم گفت:

    در جواب دوستی که پرسیدن رابطه در زمان پریودی موجب پارگی پرده میشه،باید گفت پرده عین یه درپوش میمونه و اصلا ربطی به پریودی نداره وسط پرده حفره هایی وجود داره که در زمان باکره بودن خون از اونجا خارج میشه،در کل باید گف رابطه داشتنی که به دخول ختم بشه حتما موجب پاره شدن پرده میشه و اینکه چه تایمی باشه فرق نداره فقط نوع خونریزی در زمان قاعدگی تشخیص داده نمیشه

  11. م گفت:

    سلام،آیادرزمان پریودی احتمال پارگی پرده وجود دارد؟لطفاپاسخ بدهید ممنون…

  12. مبینا گفت:

    با سلام و تشکر از مطالب مفیدتون.
    سوال من اینه که ارگاسم میتونه در روز های آخر پریود وقتی که دیواره جدید تازه شکل گرفته باعث تخریب اون یا خونریزی مجدد بشه؟ چون ماه پیش این اتفاق برام افتاد وقتی ارضا شدم دوباره خون ریزیم شدید شد و تا چند روز ادامه داشت.

  13. سوزان گفت:

    سلام مرسی ازمطلب خوبتون
    من در دوران پریودی رابطه داشتم و الان بعد یک ماه و چند روز احساس خارش گاها سوزش و ترشحات و گلو درد شدم و خیلی هم میترسم که کلامدیا گرفته باشم در صورتی که شریکم به من گفت که تا به حال زیاد سکس نداشته و شاید اصلا من اولین نفر بودم نمیدونم.. فقط میخوام بدونم اگراون مبتلا نبوده و من هم نبودم ایا ممکنه من کلامدیا گرفته باشم ؟ ناگفته نمونه که من 6 ماه پیش hpvگرفته بودم و با پماو د دارو طی 10 روز درمان شدن زخم ها اگر میشه راهنمایی کنید

  14. سحر گفت:

    گفتین رابطه جنسی ممکنه باعث اندوکتریوز بشه.سوالم اینه ک اگ دخول انجام نشه و فقط زن ب ارگاسم برسه ممکنه بازم باعث اندومتریوز بشه؟

  15. شهره گفت:

    سلام میخواستم بدونم که‌اگه پریود باشیم و دخول صورت بگیره در صورت باکره بودن پرده پاره میشه یا نه

  16. اسماعیل گفت:

    از اینکه پزشکی به نام دکتر رحیمی با پول این مملکت درس می خونه و متخصص می شه و همه نظرات دیگر متخصصین رو عقب افتادگی می دونه و مثل یه سرباز غرب براشون نوکری می کنه و با سرسپردگی ترویج بی دینی می کنه، فقط باید تاسف خورد و افسوس خورد بابت این همه هزینه ای که برای ایشون شده.
    نخبه ای که باید توی حوزه دانشی خودش هدایتگر باشه، شده یه گمراه کننده.
    آفرین بر دینداران.

  17. سحر گفت:

    میخواستم بدونم اگه که رابطه به طور کامل بر قرار نشه و روز آخر پریودی باشه خون ریزی شدید داشته باشم اون خون برای پاره شدن پردس؟

  18. تینا گفت:

    سلام .‌من سوالی داشتم. من در عادت ماهیانه خونریزی کمی داشتم. و در روز چهارم عادتم ، با همسرم رابطه داشتم‌ . البته منظورم دخول نیست. اما منی ایشون وارد واژن من شد. بعد از اون روز عادتم قطع شد در صورتی که باید ۶ الی ۷ روزه باشه. ایا احتمال بارداری وجود داره؟؟

  19. سمیه گفت:

    همسر من حتی ماههای اخر بارداری و حتی شب زایمانم هم دست از این کار نکشید و همه این دردها بخاطر همین بی توجهی هاست از خانمها میخام قدر جسم خودشونو بدونن سن که بالا بره زخمها دیرتر خوب میشن

  20. سمیه گفت:

    همسر اصلا توجهی به این موضوع نمیکنه و فقط به نیازهای خودش اهمیت میده حتی با این زجرهایی که من در این 6 ماه کشیدم متاسفم بر گروهی از مردم که ارزشی بر خانواده خودشونم نمیزارن

  21. سمیه گفت:

    لطفا چیزی که خودتون تجربه نداشتین و نگین
    من خودم رابطه داشتم و نزدیک 6 ماهه مشکل سوزش و خارش و عفونت پیدا کردم پس لطفا تحمل کنید و نکنید به زنان خودتون اهمیت بدین اونا از تمام وجودشون بر زندگی شما مایع میزارن

  22. عسل گفت:

    سلام. من با نظر دینم موافقم. اگه اسلام حرامش کرده حتما دلیلی برای اینکار داشته. تا ادما بخوان اثباتش کنن خیلی از ماها تلف شدیم. به تازگی متوجه شدم زنی که در دوران پریودی رابطه جنسی داشته باشه دچار زخم رحمی میشه. یه خانمی که همیشه با شوهرش هنگام پریودی رابطه داشت اینو گفت. گفت دکتر گفته بدلیل مقاربت در دوران پریود به این وضع دچار شدی. زخم رحمی یعنی دائم لکه بینی داشت یه جورایی دائم پریود بود. لایک برای کسانی که نظر خدا (که تو اسلام بیان شده ) رو به نظر دکترا (که بنده خدا هستن )ترجیح میدن. نظر دکترا خوبه ولی نه واسه جایی که خدا به صراحت نظرشو گفته.

  23. گلی گفت:

    سلام من نمیدونستم ک بریود هستم و نزدیکی کردم و الان خیلی عذاب وجدان دارم حالا مشکلی برام بیش نمیاد ممنون میشم اگه منو راهنمایی کنید

  24. صبور گفت:

    من تعجب مي كنم جايي كه دين و شريعت نظر داده يك عده افراد ناوارد چطور به خودشون اجازه ميدن كه نظريه پردازي كنن!!!

  25. اشکان گفت:

    سلام احسنت من چندماهیه ازدواج کردم دقیقا همین نظرو داشتم ونزدیک نمیشدم.باید به زنت به عنوان جنسی نگاه نکنی .دنیا به اخر نمیرسه چند روزی رابطه نداشته باشی.احترام به زنت بایدبزاری و کمک کنی بهش که منم بهت احترام میزارم.رابطه تو قاعدگی باعث میشه ودیدن خون کم کم از زنت بیزاربشی ناخوداگاه این حس برای هرکسی میاد پس فرصت بده و دوری کن از اون زمان

  26. هاشم گفت:

    سلام به همه عزیزان و بلاخص افرادی که این بحث مهم را شروع کردند.
    سلام.
    لطفاً به حرمت مرد و زن بودن همدیگر احترام بگذارید و حرفهای نادرست در مورد همدیگر اینکه مرد تحمل نداره یا خانم ها و و …تهین نکنید. ما می خواهیم در خصوص این موضوع نظر بدهیم.ما توهین به هیچ کسی نباید بکنیم. چکار جامعه روحانیت داریم. ما به دین و کتابمان نیز احترام می گذاریم و بی احترامی هم نباید بکنیم. دوستان.دنیای امروزی با دنیای دیروز زمین تا آسمان فرق کرده است.بیشتر ما ها که اینجا داریم نظر می دهیم.خوب یا بد بودن. که تخصص ما و کتاب نیست. این تخصص علم پزشکی امروزی هسته که باید نظر بده . ما که خیلی خرجها و تفریح ها و … داریم می رویم و خرج میکنیم .برای این مورد که خیلی هم مهم هستش به چند پزشک فوق تخصص و متخصص زنان و زایمان چرا مراجعه نکنیم. من تخصصم تجارت و صادرات و واردات هسته چه به اینکه بیایم از سر خود اینجا نظر بدهم .بگم خوبه یا بده. بله واقعا درست عمل سکس برای هر دو طرف لذت بخش هستش ولی ما اینگونه نظر باید بدهیم کاری که خود عملاً انجام داده ایم در این دوره وچیزی که خود دیده ایم بگوییم. تا چند پزشک متخصص بخونند و نظر بدهند .آزمایشات باید انجام بشود.من خودم و خانمم که واقعاً به بداشت محیط و شرایط حرمت احترام همدیگر واقعاً احترام می گذاریم. وقتی در این دوره نزدیکی داشتیم من شخصاً خودم هم ضمن اینکه حمام درستی هم هر دو داشتیم و کاملاً تمیز بودیم ولی خودم در زمان نزدیکی بوی بد آنرا حس می کردم و از طرفی در صورت شریکم آنرا حس می کردم که براش لذت بخش نیست و نسبت به روز های عادی درد بیشتری دارد و ناراحت می باشد وشاد نیست.چون واقعاً رزی که قاعدگی شروع می شود من خودم ناراحتیهای خانم را دارم می بینم که احساس پا درد و کمر درد دارد.پس چرا خودم رعایت نکنم. شاید شریک من اینطور باشد و بقیه اینطور نباشند و من نمی تونم قضاوت بد و خوب بودن را به همه پیشنهاد کنم. این نظر و تجربه فقط برای خود من است. دوستان لطفاً در این خصوص باید با شریک خود حتماً تجربه کسب کنید و نظر قطعی را از پزشک متخصص بخواهید.من خودم در این دوره با توجه به تجربه ای که کسب کردم . در این دوره عمل نزدیکی را سعی می کنم انجا ندهم و همچنین به ناموس خودمان هم باید احترام بگذاریم. عزیزان. همه ما از دامن مادر زاییده شده ایم و همه ما هم زن داریم و زن خواهیم گرفت(آنهایی که مجرد هستند و اینجا نظر می دهند.) حرمت همدیگر را حفظ کنید. با تشکر هاشم

  27. mostafa گفت:

    سلام من شریک جنسیم رو خیلی دوست دارم قبلا موقع قاعدگی دچار سردرگمی و پنهان کاری میشد ،من بدون هیچ وسواسی تو اون دوره باهاش برخلاف میلش ” که از روی خجالت بود” وارد رابطه نزدیک و کامل شدم که خوشبختانه نتیجه از لحاظ روحی و جسمی بسیار خوب بود .
    لازم به ذکره ما به تغذیه ، بهداشت فردی و محیط توجه ویژه داریم.
    خودتون رو درگیر باورهایی که ملکه ذهنتون شده نکنید.
    اون یک پروسه ی طبیعی بدن هست وقتی شریکت رو دوست داشته باشی حتی همون هم یک هارمونی و نشانه میبینی نشانه ی عظمت خلقت و طبیعت.
    همه ی ما قبول کردیم اون دوره با سختی برای زن همراهه و علائم و عوارضی داره اما تمامش رو خودمون به وجود آوردیم تا حدی که زن تو اون دوره از خودش بدش میگیره
    بی انصاف نباشین
    خودتون قضاوت کنید یه مکانیسم طبیعی بدن رو میگن برای امتحان صبر و استقامت طرفین در برابر میل جنسی هست؟!!!!! این جملات خودش باید باعث شه چشم و گوشتون رو باز کنید
    درستش اینه با ازمایشات دوره ای از سلامت خودتون مطلع بشین و تو مواقعی که شریکتون بهتون بیشتر از قبل نیاز داره با رعایت نکات بهداشتی مثل شستشو و …. تنهاش نذارین همیشه هم لازم نیست رابطه کامل باشه شاید یکی اونموقع میل جنسی نداشته باشه ولی اگه شرایط فراهمه وسواس به خرج ندین توی جملات عاشقانه دنبال عشق نگردین

  28. سارا 19 گفت:

    عفونت رحم میاره یه نفرو میشناسم با این کار تو روز سومش کارش به بیمارستان کشید مطمعن باشید هیچ مردی هم دلش نمیخواد تو این دوران نزدیکی داشته باشه خانم محترم که به شوهرت اصرار می کنی واست متاسفم که حتی قدر خودتم نمی دونی یه پنج روز تحمل کن زمین به اسمون نمیاد به خدا

  29. نگارر گفت:

    سلام ببخشيد اگر رابطه در زمان قاعدگي باشد ولي روز هاي اخر،و اينكه به طور اتفاقيدو مرتبه فقط حين سكس،دخول ان هم نه ب طور كامل انجام شود،اما از طرف مرد ترشحي نباشد،امكان انتقال ايدز وجود دارد؟

  30. f گفت:

    موافقم

  31. sajedeh گفت:

    من 18 سالمه ممنون که این اطلاعاتو در اختیار ما گذاشتین،متوجه همه چی شدم

  32. bita گفت:

    سلام ب دوستان عزیز
    با توجه ب حرف شخصی ک گفتن مرد میره سراغ زنای دیگه
    باید اینو بگم ک حرفشوت منطقی نیستش چراکه دوره قاعدگی بیشتر
    هفت روز نیستش و مردی ک نتونه هفت روز عزت نفسشو کنترل کنه
    ینی اراده ای فوق العاده ضعیفی داره در این دوره
    میشه رابطه ای داشت ک ب زن ضرری نداشته باشه
    درضمن من فک نمیکنم مردی بخواد تو این دوره رابطه داشته باشه
    چون براش چندش اور خواهد بود درسته ک ادم عقل داره ولی وقتی حرامه و ماهم علتشو میدونیم پس باید قبول کنیم ک حرام بودنش درسته
    و همچنین بنظر من این دوره یک امتحانیست برای امتحان اراده و عزت نفس بشر ک ایا میشه درهرشرایطی انسان خودشو کنترل کنه یا ن
    ممنون.

  33. لیلا گفت:

    سلام ایا در زمان قاعدگی امکان بارداری هست؟

    1. بانوی پارسی گفت:

      امکانش کم هست اما غیرممکن نیست. در صورت بارداری در این دوران امکان مشکلاتی در جنین از قبیل نقص عضو یااختلالات روانی زیاد است.

  34. فائزه گفت:

    سلام دوستان عزیز من کارشناس ارشد مشاوره هستم و می خواستم چند نکته رو از منظر روانشناسی براتون بگم,
    ولی قبل از اون در جواب دوست عزیزم که گفته این ها حرف آخوند هاست و توی قرآن همچین چیزی نیست می خوام آیه 222سوره بقره رو بیان کنم وقضاوتش رو به عهده خودتون بذارم(و یسئلونک عن المحیض قل هو اذی فاعتزلوا النسا فی المحیض و لا تقربوهن حتی یطهرن فاذا تطهرن فاتوهن من حیث امرکم…)یعنی:ای پیامبر هنگامی که از تو در مورد حیض سوال کنند در جواب آن ها بگو که این برای زنان رنجی است.پس در این حال از نزدیکی با آنان دوری کنید,تا آنکه پاک شوند و چون طهارت یافتند از آنجا که خدا دستور داده به آنان نزدیک شوید.
    1)از آنجا که خون حیض با تمام خون های دیگر متفاوته و دیدن اون حتی برای بعضی زن ها هم چندش آوره وبوی بدی هم داره و از طرف دیگه هم مردا همیشه دلشون می خواد زنشون تمیز و شسته ورفته باشه دیدن این صحنه به مرور زمان خودش می تونه عاملی برا ی دور شدن مرد از همسرش بشه
    2)ممنوعیت همیشه ایجاد اشتیاق میکنه وهر وقت برای بدست آوردن چیزی انتظار بکشیم,بدست آوردنش به شدت لذت بخش میشه پس وقتی که زن ومردی چند روزی رو به انتظار به دست آوردن رابطه صمیمانه صبوری کنند و در طول این مدت هم خانم با ترفند های زنانه وبا وعده های عاشقانه همسرش رو هم به صبوری تشویق وهم به شدت مشتاق کنه ,بعد از رابطه, احساس نزدیکی وعشق بیشتری میکنند
    3)ما خودمان باید به دیگران واز جمله همسرمان یاد بدیم که چه طوری به ما احترام بذارن.وقتی یه زن در طول این مدت به خودش بیشتر استراحت بده,غذا های خون ساز درست کنه و به اعضای خانواده یادآوری کنه که این کارها برای سلامتی اش لازمه وبه همسرش هم یاد آوری کنه که اگه مراقب خوم در این دوره نباشم بعد از تمام شدنش هم نمی تونم وظایف همسریم رو در قبال تو به خوبی انجام بدم(یعنی تو هوای من رو در این دوره داشته باش تا من هم هوای تو رو توی باقی موارد داشته باشم) واین طور به او یاد میدیم که بیا به هم احترام بذاریم
    4)و در جواب دوستی که گفته بودمرد به سراغ زنای دیگه میره اگه در این دوران بهش رسیدگی نکنیم باید بگم :عزیزم مردی به سراغ زنای دیگه میره که خانمش بهش یاد نداده باشه به حقوق همسرش چطور باید احترام بذاره

    1. بانوی پارسی گفت:

      با تشکر از فائزه عزیز که به نکته های بسیار ظریفی اشاره کردند .

  35. محیا گفت:

    سلام به مسئول سایت و همه دوستان خواننده
    اگر اسلام ما را از چیزی منع کرده باور داشته باشید برای بدن ضرر دارد و در بیشتر موارد
    علم ثابت کرده چه مضراتی دارد که برای بدن ضرر دارد قبل تر از پیشرفت تکنولوژی نمی شوده
    برای مردم بی سواد علمی توضیح بدهند برای این از واژه حرام و حلال استفاده می شوده ولی با پیشرفت
    علمی موضاعات از نظر علمی بحث می شوذ مثل همین مسأله که ایا در زمان پریودی نزدیکی باشد یا نه؟ طبق
    مطالعه این موضوعات در سایت مختلف انهایی که در فکر بچه دار شدن هستند نزدیکی در دوران پریود باعث بوجود امدن مشکل برای تخمدان و تخمک خانمها می شود و اگر نطفه منعقد شود در اخر به سقط منجر می شود من بررسی کردم در انهایی که مشکل سقط داشتند یکی از موارد نزدیکی در دوران پریود بوده که تخمک
    پوچ و باید سقط صورت بگیرد و بعد از این تجربه حاضر به نزدیکی در دوران پریودی نیستم پس مطمئن هستم
    برای این علت علمی نزدیکی حرام است . با تشکر از خوانندگان مححترم.

    1. بانوی پارسی گفت:

      مرسی بابت پاسخ کاملتون

  36. نفس گفت:

    با حرفای زده شده موافقم من خودم در ایام پریودی بیشتر از هر زمان دیگه ای علاقه مند به رابطه هستم…

  37. پریا گفت:

    تشکر از اطلاعات مفید سایتتون ، در رابطه با نظر دوستانی که از آمیزش هنگام پریود به خاطر دستورات الهی (که هرگز حرام نیست )خود را توجیه میکنند که عملی ناشایست و ناروا میباشد ، عرض کنم که اگر هر از چند گاهی خود را همراه با لذایذ این رابطه توام با عشق قرار دهند ، هم خودشان لذت برده و هم شریک زندگی اش ، خود را دوست بدارید و به خودتان احترام بگذارید ، در قید و بند نباشید و همسرتان را در هر شرایطی حفظ کنید ، طرد کردن خودتان از طرف خودتان امری بسیار احمقانه میباشد

    1. ناز گفت:

      منم کاملا با نظر پریا موافقم

    2. farnaz گفت:

      آخیش!بالاخره یکی پیدا شد که این حرفو بزنه :)

  38. شکوفه گفت:

    آخیش.خیالم راحت شد

  39. atash گفت:

    چقدر احمقانه… هشتاد درصد خانم ها راغب نیستن برای امیزش در دوران قاعدگی و فوق العاده هم مضر هست…

  40. سلام
    خیلی سایت جذاب و قشنگی داری… از اینکه آی هدیه رو لینکیدی ممنون ولی آدرس رو اشتباه لینک کردی باید بعد از آی هدیه اسلش هوم اضافه کنی .
    اینجوری: http://ihedieh.com/home/
    ممنون میشم اگه درستش کنی .

    1. بانوی پارسی گفت:

      سلام مرسی عزیزم. درستش کردم

  41. فریده گفت:

    بله منم موافقم با نظر بهار و نیم وجبی
    من خودم موقع پریودی اصلن تمایلی به نزدیکی
    ندارم

  42. فاطیما گفت:

    سلام من با نظر بهار و نیم وجبی کاملا موافقم. وقتی خدا یه چیزی رو گفته نمیشه بگیم درست گفته یا نه یا همه ی این حرفا خرافاته و علم مدرن همه ی جواباش درسته. اگه اسلامو قبول داریم باید به تمام دستوراتش عمل کنیم. چون هیچ وقت ضرر نمیکنیم.

  43. nimvajabi گفت:

    سلام منم کاملا با نظر بهار موافقم

  44. bahar گفت:

    سلام وقتی اسلام گفته حرامه و منع کرده جائی برای اموزش دادن برای این دوران نمیمونه.درست مثه بقیه مسائلی که الان در تمام دنیا به درستی یا نادرستی ان رسیدن و حال انکه اسلام از سالیان پیش درستی و نادرستی تمام مسائل را با توجه به فواید و مضرات ان برای بشر اورده.بخصوص در مورد بدن که خالق ان از هر کسی بهتر علم به ان دارد.

    1. farnaz گفت:

      اسلام گفته حرامه چون توو اوون زمان آب لوله کشی شده نبوده،حموم نبوده،کسی بهداشتو رعایت نمیکرد.اسلام تووی مردم عرب رشد کرد،عربام که هیچی حالیشون نیست.اینجور چیزارو خود آدم باید تشخیص بده که درسته یا نه!تو قرآن هم حرفی از این زده نشده!چیزایی که به گوش شما رسیده فتوای آخونداست
      بهتره که یه ذره چشماتونو باز کنین :)

      1. sina delpiero گفت:

        کل دنیا داره بر اساس علم و چیزایی که ثابت شده داره حرکت میکنه.باید علمشو داشته باشی بهار خانوم.این کار مضر هست.نه به خاطر اینکه این و اون گفتند.خدا عقل داده که فکر کنی.مضر هست چون دیواره رحم کنده میشه و همراه مقداری خون بیرون میاد و دروازه رحم باز میشه و موقع سکس این دیواره به زور کنده میشه و به داخل رحم می ره که امکان داره رحم عفونت کنه و باعث بشه که دختر حامله نشه یا اگه بشه پچه ناقص میشه.با توجه به اینکه در بیشتر خانم ها در این دوره میل جنسی افزایش پیدا میکنه.میتوان از زاه غیر دخول برای س ک س استفاده کرد.

      2. آریا گفت:

        اتفاقا در این مورد دقیقا در قرآن اومده که در این دوران نباید نزدیکی انجام بشه.
        یکی از دلایلش هم همونیه که سینا گفت.

  45. سوت دل گفت:

    سلام مطلب مفیدی بود امابنظر من همان منع شدن مقاربت بهتره چون آدم حتی به چشم خودش هم اعتمادی نداره راستی درحین قاعدگی احتمال بارداری هست یانه