0

انجام ورزش چشم پس از استفاده طولانی مدت از کامپیوتر

سایت پرشین لیدی

امروز چند ساعت جلوی رایانه نشسته اید؟ دیروز چه طور؟ هفته ای چند بار از رایانه استفاده می کنید؟ با جواب دادن به این سوال ها متوجه می شوید که چه مدت زمانی جلوی رایانه نشسته اید و چه مقدار به چشم های خود فشار می آورید. هر قدر وقت بیشتری مقابل رایانه صرف کنید استرس بیشتری به چشم هایتان وارد می شود. بعضی وقت ها نیز ممکن است دچار سردرد، تاری دید و… شوید.در این مطلب به چند ورزش اشاره می کنیم که به چشم های شما استراحت می دهند.

 

 

khastegi cheshm

ابتدا در حالت نشسته قرار بگیرید، چشم های خود را با کف دست های خود بپوشانید بدون این که به چشم های خود فشار وارد کنید. سعی کنید آرام باشید و به مدت ۳۰ ثانیه به تاریکی خیره شوید و به آرامی نفس عمیق بکشید.

در حالی که در همان حالت نشسته اید به مدت ۵ ثانیه به سقف نگاه کنید و سپس ۵ ثانیه به کف زمین نگاه کنید. این کار را ۵ بار تکرار کنید.

به مدت ۵ ثانیه به سمت چپ و سپس سمت راست خیره شوید. این عمل را ۵ بار تکرار کنید.

چشم های خود را محکم به مدت ۵ ثانیه ببندید و سپس کاملا باز کنید و برای ۵ ثانیه نگه دارید. این کار را ۵ بار تکرار کنید.

چشم ها را ۵ بار به سمت چپ بچرخانید و رها کنید و سپس به سمت راست بچرخانید. این کار را ۵ بار تکرار کنید.

به نوک بینی خود نگاه کنید و به مدت ۳ ثانیه نگه دارید و رها کنید. سپس بدون این که سر خود را تکان دهید مدت ۳ ثانیه به سقف خیره شوید این کار را ۵ بار تکرار کنید.

به مدت ۲ ثانیه به نزدیک ترین شیء اطراف خود خیره شوید و سپس برای ۲ ثانیه به یک مکان دور بیرون از پنجره نگاه کنید این کار را ۱۰ بار تکرار کنید.

برای یک دقیقه در حالت نشسته و یا ایستاده به وسایلی که دور از شما هستند نگاه کنید.

درمان های خانگی خستگی چشم

کمبود خواب، حساسیت، خستگی چشم، ورم ملتحمه، گریه بیش از حد، خستگی و عدم رسیدن کافی اکسیژن به قرنیه و آلودگی علل این مشکل می باشند که با علائمی مانند احساس سنگینی در چشم، سوزش و قرمزی چشم خود را نشان می دهند.

در اینجا چند مورد درمان خانگی برای رفع خستگی چشم ذکر می کنیم اما از این موضوع غافل نباشید که هر شش ماه باید برای بررسی وضعیت چشمانتان به پزشک مراجعه کنید:

۱. یکی از ساده ترین راهها این است که دو قاشق را داخل فریزر بگذارید.بعد از اینکه سرد شدند آنها را زیر چشمان خود قرار دهید تا پف چشمانتان کم شود.توجه داشته باشید که قاشقها یخ نشوند!

۲. روش موثر دیگر این است که تکه ای از پنبه را به صورت گلوله ای در یک استکان چای بیندازید و بعد از چند ثانیه آنها را روی پلک چشمانتان چند دقیقه ای قرار دهید.

۳. از قرار دادن تکه های خیار بر روی پلک چشم جهت کاهش پف کردگی استفاده کنید.

۴. روش موثر دیگر این است که به طور مرتب چشمان خود را با آب سرد بشویید.این عمل باعث آرامش چشم می شود و هرگونه خستگی را برطرف می کند.

۵. گلوله های پنبه ای را داخل یک فنجان شیر خنک بیندازید و سپس آنها را روی پلک چشم قرار دهید.

۶. در یک فنجان آب، چند قطره روغن اسطوخودوس بریزید و سپس گلوله پنبه را در آن بخیسانید و بعد آن را روی پلک چشمتان بگذارید.

۷. یک توت فرنگی را که در فریزر بوده به مدت چند دقیقه روی پلکتان قرار دهید.برای رفع خستگی بسیار موثر است.

۸. در دو فنجان آب جوشیده، مقدار کمی اسید بوریک بریزید.بعد از سرد شدن از آن برای شستن چشم استفاده نمایید.

 

نظرات کاربران

سلام به شما کاربر محترم وبسایت پرشین لیدی، خیلی خیلی خوشحال میشیم اگر نظر خودتون رو درباره مقاله بالا برای ما بنویسید. اما لطفا از موارد زیر پرهیز کنید.

  • از کلماتی چون (عالی بود ، ممنون و ....) استفاده نکنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *