53

پاک کردن انواع لکه ها از روی لباس

پاک کردن لکه لباس

آیا لکه وایتکس را می‌توان از روی لباس پاک کرد؟

از بین بردن وایتکس روی لباس

پاک کردن لکه لباس به سادگی امکان پذیر نیست در این مقاله از سایت پرشین لیدی قصد داریم به موضوع پاک کردن انواع لکه از لباس بپردازیم وایتکس یا همان محلول سفیدکننده برای از بین بردن لکه‌ها روی سطوح یا لباس‌های سفید مورد استفاده قرار می‌گیرد. در صورتیکه این محلول با لباس‌های رنگی تماس پیدا کند به سرعت رنگ آن‌ها را پاک می‌کند و لکه‌ی بدی از خود به جای می‌گذارد که به سادگی قابل پاک کردن نیست اما شما می‌توانید با اقدام به موقع و سریع اثر لکه را کمتر کنید. با ما همراه باشید تا پاسخ سوال « رو لباسم وایتکس ریخته چکار کنم » را پیدا کنید.

چگونه لکه وایتکس را پاک کنیم

واقعیت این است که در صورتیکه وایتکس روی لباس رنگی بریزد نمی‌توان لباس را به حالت اول برگرداند تنها با برخی روش‌ها می‌توان اثر لکه را کمتر کرد که در ادامه به آن‌ها اشاره خواهیم کرد.

پاک کردن اثر لکه‌های کوچک

  • لباسی که روی آن وایتکس ریخته شده است را به سرعت با آب سرد بشویید تا اثر وایتکس کمتر شود. برای این کار حتما از دستکش استفاده کنید زیرا وایتکس به پوست شما آسیب می‌رساند.
  • در مرحله‌ی بعد مقداری جوش شیرین را توسط ذره‌ای آب به یک حالت خمیری در بیاورید.
  • خمیر جوش شیرین را روی لکه‌های وایتکس به خوبی پخش کنید و اجازه دهید که کاملا خشک شود.
  • بعد جوش شیرین خشک شده را با یک بروس یا مسواک از روی لباس پاک کنید.
  • سپس مقداری پنبه را به الکل ایزوپروپیل (در داروخانه‌ها یافت می‌شود) آغشته کنید.
  • پنبه آغشته به الکل را رنگ اطراف لکه بمالید و سپس آن را به قسمت درونی لکه بکشید تا بتوانید با رقیق کردن رنگ اطراف لکه، دوباره آن را رنگ کنید.

این روش برای از بین بردن لکه‌های کوچک کارایی دارد برای پاک کردن لکه‌های بزرگتر راه دیگری را پیشنهاد می‌دهیم:

پاک کردن اثر لکه‌های بزرگ

روش بالا برای پاک کردن اثر لکه‌ی بزرگ به جا مانده از وایتکس کارآمد نیست. برای اینکه بتوانید لکه‌های بزرگ را از بین ببرید باید لباس را رنگ کرد، این کار را یا خودتان باید انجام دهید یا لباس را به یک رنگرزی ببرید تا لباس را لکه گیری کنند. اگر خیلی خوش شانس باشید رنگ لباس‌تان را پیدا می‌کنید و لباس رنگ شده را تحویل می‌گیرید.

پیشگیری از لکه وایتکس

همانطور که مشاهده کردید پاک کردن لکه وایتکس از روی لباس کار ساده‌ای نیست. بهترین حالت این است که مراقب باشید لباس‌های رنگی لکه وایتکس نگیرند.

  • هر زمان که خواستید از وایتکس استفاده کنید لباس‌های رنگی را در محل شست‌ و شو قرار ندهید.
  • برچسب لباس‌ها را مطالعه کنید ببینید که آیا می‌توان این لباس را با وایتکس تمیز کرد یا خیر.
  • وایتکس را مستقیما روی هیچ لباسی نریزید. تشت را از آب پر کنید و ۱ یا ۲ پیمانه وایتکس را در آن حل کنید.

امیدواریم که مطالب ارائه شده برای شما مفید واقع شده باشد. از این به بعد در پاسخ به سوال « رو لباسم وایتکس ریخته چکار کنم » از راهکارهایی اطلاع دارید که ممکن است خیلی‌ها از آن مطلع نباشند.قبل از هر اقدامی فراموش نکنید که باید برای پاک کردن هر نوع لکه ای سرعت عمل داشته باشید و بطور کلی; از قسمت پشت لکه باید شروع نمایید. به این ترتیب از پخش شدن لکه جلوگیری بعمل می آید.

پاک کردن انواع لکه از لباس

پاک کردن انواع لکه از لباس

هنگامی که پارچه دیگری را به محلول لکه بر آغشته کردید و می خواهید از آن برای پاک کردن لکه استفاده کنید، پارچه را بر روی لکه نمالید بلکه پارچه را روی لکه بفشارید و با سیستم ضربه ای عمل نمایید.برای پاک کردن لکه ابتدا از محدوده خارجی لکه شروع کنید و به سمت وسط لکه ادامه دهید.برای لکه های غیرچرب از آب سرد استفاده نمایید، آب داغ لکه غیرچرب را پایدار می نماید.

راهکار پاک کردن لکه لباس در ۳۲ حالت متفاوت

پاک کردن لکه خون از لباس

۱) لکه خون: لکه را زیر آب سرد قرار داده و آن را با آب سرد بشویید. لکه از بین می رود. در صورت عدم تاثیر می توانید محلولی از نشاسته با کمی آب تهیه نمایید تا خمیر غلیظی شود آن را روی لکه خون بمالید. بعد از خشک شدن نشاسته، نشاسته را از پارچه جدا نمایید، سپس لباس را بشویید لکه خون از بین می رود.

پاک کردن لکه گل و لای از لباس

۲) لکه گل و لای بر روی لباس: یک عدد سیب زمینی را با چاقو به دو نیم کنید و بر روی لکه بمالید، سپس لباس را در آب سرد بخیسانید و سپس با پودر رختشویی شستشو دهید. در صورتی پایداری لکه، پارچه ای را به الکل آغشته کنید و بر روی لکه بمالید.

پاک کردن آدامس از روی لباس

۳) لکه آدامس: برای از بین بردن آدامس با یک تکه یخ چند مرتبه بر روی آدامس بکشید تا از روی لباس جدا شود. اگر آدامس از پارچه جدا نشد می توانید از بنزین استفاده کنید. از اسپری حشره کش هم میتوان برای جداکردن آدامس استفاده کرد.

پاک کردن لکه شکلات از روی لباس

۴) لکه شکلات: ابتدا باقی شکلات را از روی پارچه بردارید سپس یک پارچه سفید را چند لایه تا کنید و زیر پارچه در محل لکه قرار دهید. حال به نسبت مساوی سرکه و الکل را مخلوط کرده با پنبه روی محل بکشید و با پنبه دیگر روی آن را خشک کنید. چنانچه با این روش لکه پاک نشد می توانید از آب اکسیژنه استفاده نمایید و در آخر پارچه را با آب گرم و صابون بشویید.

پاک کردن لکه رژ لب از روی لباس

۵) لکه رژ لب: خمیر دندان بر روی لکه بمالید و سپس لکه را با آب گرم شستشو دهید. یا محل لکه را در گلیسیرین بخیسانید سپس روی لکه را الکل یا بنزین بمالید پارچه ای که آغشته به محلول پودر رختشویی شده را روی لکه بمالید بعد در محلول پودر رختشویی بشویید، سپس خوب آبکشی کنید.

پاک کردن لکه بستنی از روی لباس

۶) لکه بستنی: پارچه لک شده را با محلول آب و مایع لباسشویی خیس کنید و بعد با پنبه ای آغشته به بنزین روی آن بکشید و بعد آبکشی کنید.

پاک کردن لکه آبمیوه از روی لباس

۷) لکه آبمیوه: اگر این لکه بر روی پارچه سفید بود با آب و صابون آن را بشویید. اما اگر لکه روی پارچه پشمی بود، آب اکسیژنه را با چند قطره آمونیاک مخلوط کرده با آن لکه را پاک کنید. اگر لکه روی پارچه های ابریشمی سفید و یا رنگی بود آب و الکل سفید ۹۰درصد را به نسبت مساوی مخلوط کرده و با آن لکه را محو کنید. یا مقداری نمک بر روی لکه بریزید و سپس آن را ۱۰دقیقه در آب سرد بخوابانید. پس از آن با آب گرم و پودر رختشویی بشویید.

پاک کردن لکه میوه های رنگی از روی لباس

۸) لکه میوه های رنگین: لکه میوه هایی که رنگین هستند (توت فرنگی، آلبالو و…) را می توان با آب و آمونیاک شستشو داد و نیز می توان مقداری نمک روی لکه ریخته و بعد از مدتی با پودر رختشویی بشویید و اگر لکه نرفت می توان از محلول کلر استفاده کرد.

پاک کردن لکه تمشک از روی لباس

۹) لکه تمشک: محل لکه را در محلول پودر رختشویی بخیسانید و اگر شستید و نرفت مقداری ماست رویش بریزید. سپس با آب گرم شستشو دهید.

پاک کردن لکه آبرنگ از روی لباس

۱۰) لکه آبرنگ: لکه با آب سرد بشویید سپس آن را با آب نیمگرم و پودر رختشویی بشویید و آبکشی نمایید. اگر هنوز لکه برطرف نشده، پنبه را به گلیسیرین آغشته نموده و روی آن بمالید، سپس با آب گرم و پودر رختشویی بشویید و آب بکشید و اگر نتیجه نگرفتید از «تربانتین» استفاده نمایید.

پاک کردن لکه رنگ های پلاستیکی از روی لباس

۱۱) لکه رنگ های پلاستیکی: باقیمانده رنگ را از روی پارچه بتراشید سپس لکه به مدت ۱۰دقیقه در نفت بماند و بعد با آب گرم و صابون بشویید و آبکشی نمایید.

پاک کردن لکه رنگهای روغنی از روی لباس

۱۲) لکه تازه رنگهای روغنی: پاک کردن لک کهنه رنگهای روغنی تقریبا غیر ممکن است اما در صورتی که هنوز خشک نشده باشد اضافه رنگ را از روی پارچه بتراشید بعد پنبه ای را به تربانتین آغشته کنید و روی لکه بمالید سپس با پنبه دیگری پاک کنید این کار را چندین بار تکرار کنید و ته رنگ را نیز با آب گرم و پودر لباسشویی از بین ببرید.

پاک کردن لکه زنگ زدگی از روی لباس

۱۳ ) لکه زنگ زدگی: برای پاک کردن لکه زنگ زدگی لکه را ۱۰دقیقه در آب لیموی تازه که به آن نمک زده اید خیس کنید سپس لباس را با آب بشویید.

پاک کردن لکه شمع و مدادهای چرب آرایشی

۱۴) لکه شمع و مدادهای چرب آرایشی: ابتدا باقی مانده لکه را با جسمی نوک تیز به آرامی بردارید. سپس دو تکه دستمال توالت در دو طرف لکه قرار دهید. سپس اتوی گرم را بر روی یکی از کاغذها در محل لکه فشار دهید. به این ترتیب، چربی موجود در لکه آب می شود و جذب دستمال یا کاغذهای طرفین می شود.

پاک کردن لکه چای و قهوه از روی لباس

۱۵) لکه چای و قهوه: برای از بین بردن لکه چای، فورا پارچه خیس را روی لکه بکشید. اگر پاک نشد، پارچه را آغشته به آب و پودر لباسشویی کنید بر روی لکه بکشید فورا تمیز می شود.

پاک کردن لکه زردی اتو از روی لباس

۱۶) لکه زردی اتو: اگر لباس کتانی بر اثر گرمای زیاد اتو زرد رنگ شده می توانید پیاز را دو نیم کرده و روی لکه بمالید لکه های زرد برطرف خواهد شد و بعد لباس را داخل آب سرد ۱۰ دقیقه خیس کنید و بعد آن را بشویید. یا از محلول آب اکسیژنه استفاده نمایید.

پاک کردن لکه واکس 

۱۷) لکه واکس: ابتدا پارچه ای را خیس کنید و روی آن بکشید. سپس روی پارچه مقدای مایع ظرفشویی ریخته و بر روی لکه بکشید. بعد دوباره با پارچه خیس دیگری روی لکه بکشید اگر لکه کاملا از بین نرفت، با پارچه آغشته به الکل بر روی لکه بکشید، تا کاملا تمیز شود.

پاک کردن لکه قیر از روی لباس

۱۸) لکه قیر: لکه قیر را در بنزین بخوابانید و سپس با آب و مواد شوینده شستشو دهید و بعد در معرض آفتاب بگذارید.

پاک کردن لکه روی چرم 

۱۹) لکه روی چرم: پنبه ای را با روغن زیتون آغشته نمایید و روی چرم بکشید و بعد با یک پنبه تمیز و نمدار روی چرم را پاک کنید.

پاک کردن لکه چربی از چرم

۲۰) پاک کردن لکه چربی از چرم: برای پاک کردن لکه چربی از روی کاپشن یا چکمه چرمی روی لکه چربی مایع ظرفشویی بمالید و بگذارید خشک شود و سپس با دستمال آن را جلا دهید.

پاک کردن لکه شیر 

۲۱) لکه شیر: برای از بین بردن لکه شیر آمونیاک را به مقدار زیاد رقیق کرده و کمی نمک به آن بیفزایید و لکه را با این محلول پاک نماییدو بلافاصله آب بکشید.

پاک کردن لکه عرق بدن از روی لباس

۲۲) لکه عرق بدن: اگر لباس سفید است کافیست مقداری محلول آب نمک تهیه کنید و لکه را مدت یک ساعت در آن قرار دهید تا پاک شود. برای پاک کردن لکه عرق از یقه لباس ازخمیر جوش شیرین وسرکه سفید کمک بگیرید این خمیر را روی محل مورد نظر بمالید بعد از چند دقیقه شستشو دهید و برای پاک کردن لکه های عرق برسطح لباس می توانید از محلول رقیق شده سرکه یا آب لیمو نیز کمک بگیرید.

پاک کردن لکه جوهر 

۲۳) لکه جوهر: برای از بین بردن لکه جوهر می توانید لکه را پنج دقیقه در شیر بخوابانید، سپس آنرا با آب معمولی بشویید لکه به راحتی از بین می رود.

پاک کردن لکه مرکب از روی لباس

۲۴) پاک کردن لکه مرکب: محل لکه را در مخلوطی از سرکه سفید والکل قرار دهید تا مرکب در آن حل شود بعد با آب سرد آن را شستشو دهید.

پاک کردن لکه سس گوجه فرنگی

۲۵) لکه سس گوجه فرنگی: ابتدا باقی مانده لکه را با جسمی نوک تیز به آرامی بردارید. پارچه ای دیگر را به الکل آغشته کنید، و آنرا روی لکه فشار دهید بعد در آب سرد با مواد شوینده بشویید.

پاک کردن لکه چسب

۲۶) لکه چسب: یک تکه پارچه را آغشته به سرکه کرده و روی چسب بگذارید. چسب، سفتی خود را از دست داده و از لباس جدا می شود.

پاک کردن لکه روغن

۲۷) لکه روغن: برای تمیز کردن لباس هایی که روغنی شده لباس را در نوشابه بخیسانید و سپس آن را با آب و پودر لباسشویی بشویید.

پاک کردن لکه چربی

۲۸) لکه چربی: برای از بین بردن لکه چربی قسمت لکه شده را با کمی محلول نمک و الکل بمالید. اگر لکه چربی روی پارچه ابریشمی است با کاغذ توالت روی قسمت لکه شده را بپوشانید و اتوی داغ را محکم روی آن فشار دهید تا لکه ناپدید شود.

پاک کردن لکه روغن ماشین

۲۹) لکه روغن ماشین: اگر لباس کتانی یا ابریشمی لک سیاه روغن ماشین را گرفت روی لکه ها را روغن بمالید و بگذارید ۱۲ساعت بماند و سپس آن را با بنزین پاک کنید. برای لباس چرمی می توانید مقداری وازلین روی لکه بمالید و بعد از یک ساعت و نیم با تتراکلرورد پاک کنید سپس با یک تکه پارچه پشمی آن را جلا دهید.

پاک کردن لکه نوشابه از روی لباس

۳۰) لکه نوشابه: قشر نازکی از نمک یا پودر تالک (پودر بچه) روی لکه بریزید و آن را تا یک ساعت بگذارید بماند سپس با کمی مایع ظرفشویی و آب گرم شستشو دهید.

پاک کردن لکه تخم مرغ

۳۱) پاک کردن لکه تخم مرغ: برای پاک کردن لکه تازه تخم مرغ محل لکه رابا آب سرد بشویید بعد با آب ولرم وصابون محل لکه راشستشو دهید و سپس با الکل و محلول رقیق آمونیاک اثر لکه را برطرف نمایید.

پاک کردن لکه زرد سیگار

۳۲ ) لکه زرد سیگار: اگر لباس شما در اثر سوختگی یا سیگار زرد شده حبه قندی را روی لکه بکشید و آنقدر این کار را ادامه دهید تا لکه از بین برود و سپس آن را با آب و پودر لباسشویی بشویید.

بیشتر بخوایند:

https://bit.ly/3N7C4qu https://tinyurl.com/2b4w3rek  

نظرات کاربران

سلام به شما کاربر محترم وبسایت پرشین لیدی، خیلی خیلی خوشحال میشیم اگر نظر خودتون رو درباره مقاله بالا برای ما بنویسید. اما لطفا از موارد زیر پرهیز کنید.

  • از کلماتی چون (عالی بود ، ممنون و ....) استفاده نکنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  1. حدیث گفت:

    سلام،خسته نباشید، من یه کیف با جنس کتان دارم که یه بند چرمی داره وقتی شستمش بند چرمی روی پارچه رنگ داده میدونید چجوری باید پاکش کنم؟ مرسی

  2. Armi گفت:

    سلام من یشلوار جین دارم وقتی شستمش شال قرمزم روش چندتا لک قرمز انداخته چجوری اینارو ازبین ببرم؟تروخدا کمکم کنید چون شلوارلیه مال خودم نیست بعد انداختمش رو بند زنگ زدگی رو شلوار مونده اینو چجوری ببرمممم لطفا کمکمممم کنیدددد

  3. نرگس گفت:

    سلام
    لکه صمغ درخت رو چجورى میشه از روى روسرى مشکى پاک کرد؟

  4. زهرا گفت:

    سلام رنگ لباس عروسم بژه،روش شمع ریخته شده بود و دادم شستن لکه ها از بین رفتن ولی وقتی لباسمو زیر نور میگیرم لکه های سفید شمع معلومه،چکار کنم؟

  5. نادیا گفت:

    لکه صمغ بعد ازینکه با یخ و صابون شستین و لکه برداشته شد برای اینکه سفیدی جاش پاک بشه از روی چپ پارچه اتو بکشید

    1. بانوی پارسی گفت:

      با سپاس از نادیا جون بابت توضیح از بین بردن لکه صمغ

  6. حانیه گفت:

    سلام
    کتونیم رو شستم لکه ی آب مونده روش اونو چجوری پاک کنم؟
    همچین روی یه قسمت لکه ی تاید مونده اگر اونم میدونید بهم بگید

    1. بانوی پارسی گفت:

      سلام خانمی ، کتونیت رو کاملا از ابتدا با آب و کف بشور ، بعد تو آب غوطه ورش کن و خوب آبشو بگیر بزار خشک بشه.

  7. لیلا گفت:

    لطفا هر چه زود تر جوابم را بدین

  8. لیلا گفت:

    سلام و ارض ادب و احترام می خواستم بگم مقنعم سوخته رنگش زرد شده چجوری مشکلم را بر طرف کنم

    1. بانوی پارسی گفت:

      سلام دوست عزیزم
      اگر لباستون نسوخته اما بر اثر حرارت بالای اتو زرد رنگ شده این دستورالعمل رو انجام بدید، پیاز را نصف کنید و روی لکه پارچه بمالید سپس آن را در آب سرد قرار دهید اجازه دهید چند دقیقه خیس بخورد و سپس آن را بشویید. خواهید دید که لکه های زرد برطرف شده اند .

  9. سلام یه شلوار سفید خریدم دویست تومن جنس بسیار خوب، دیروز تو اموزشگاه ارایشگری متاسفانه رنگ مو گرون ان دو ریخت روش به اندازه یه بند انگشت با تاید هرچی شستم نرفت فقط یکم قهویی شد ترو خدا راهنماییم کن، بفهمن پوست از کلم میکنن !!!!!

    1. بانوی پارسی گفت:

      سلام، اگه کاملا سفیده فقط اون قسمت لک رو داخل سرکه سفید قرار بدید اجازه بدید چند دقیقه بمونه . با دست خوب مالش بدید و مجددا با تاید زیاد بمالید. امیدوارم که حل بشه و خوشحال میشیم اگه نتیجه گرفتی بهمون اطلاع بدی :)

  10. عاطفه گفت:

    مامانم مانتوی خواهرمو که صورتی بوده انداخته تو ماشین طوسی شده رنگش خواهرم خیای ناراحته آیا میشه کاریش کرد؟؟ممنون میشم زود جواب بدین.

  11. آرام گفت:

    سلام رنگ سفید اسپری رنگی رو از روی مقنعه سورمه ای رو چطور پاک کنم ؟؟؟
    لطفا سریع

  12. سارا گفت:

    سلام.چه جوری میشه لک دکمه رو از روی بارونی پاک کرد؟

  13. شکوه گفت:

    کاپشنه من پشتش وایتکسی شده…تلزه خریدم…راهی داره درستش کنم؟ رنگش میشه کرد؟رنگه خودش سبزه سدریه..مشکی یا سبز یا رنگه دیگه ای میشه کرد…راه حلی هست برای ازبین بردن لکه وایتکس؟

  14. Shirin گفت:

    سلام . من یک دختر مدرسه ای دارم که مقنه ی سفیدش با رنگ سبز رنگی شده رنگ رو چطوری پاک کنممانتوش هم صورتی رنگه و کمی رنگی شده.متشکرم

  15. KING DRAGONS گفت:

    THANK YOU

    1. بانوی پارسی گفت:

      از بازدید شما سپاسگزارم . همراه همیشگی ما باشید ..

  16. Fatemeh گفت:

    سلام چجوری شیره ی درختو از لباس سیاه میشه پاک کرد؟لطفا زود جواب بدین

  17. گلی گفت:

    سلام ی مانتو رنگ سبز دارم رنگ مو ریخته روش چجور پاکش کنم بدون مواد شیمیایی مرسی

  18. سانیا گفت:

    در ضمن هردوتا پیراهن ها سفیدن.البته قبلن انداخته بودم ولی اینبار اینطوری شد

    1. بانوی پارسی گفت:

      سلام
      اگه هردو سفید هستن ممکنه این لک از ماشینتون باشه. ماشین لباسشویی رو حتما سرویس کنید . برای از بین بردن لک لباس سفید، سرکه سفید و آب رو به یک اندازه به همراه کمی تاید دستی توی آب حل کنید. لباس رو داخلش بزارید چند دقیقه خیس بخوره بعد با دست ملایم و بادقت بشورید. با آب تمیز آبکشی کنید.

  19. سانیا گفت:

    سلام دیشب دوتا از لباس های مورد علاقه همسر مو انداختم توماشین هر جفتشون رنگی شدن راهنماییم کنید تورو خدا چیکار کنم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

  20. سارا گفت:

    سلام لباس طرح داري داشتم كه سفيد و سبز و مشكيه و قسمت هاي تيره به سفيد رنگ داده حالا چطور ميتونم اين لكه ها رو برطرف كنم ؟

  21. همتا گفت:

    لکه وایتکس رو چطوری پاک کنم .؟ فوررررررررررری

    1. بانوی پارسی گفت:

      سلام
      وایتکس وقتی مستقیم روی لباس ریخته می شه تغییرات شیمیایی در رنگ پارچه بوحود میاد و قابل برگشت نیست..

  22. نیلو گفت:

    سلام لکه ی وایتکس روی مانتوی سورمه ای رنگ مانتوروبرده…
    چکارمیتونم بکنم ک رنگ مانتوم درست بشه؟؟

    1. بانوی پارسی گفت:

      سلام
      لکه وایتکس رنگ رو از بین میبره. شاید بتونید با استفاده از رنگهای پارچه مانتو رو بطور کامل رنگ کنید. دستور و رنگ رو می تونید از عطاری ها تهیه کنید.

  23. ژاله گفت:

    سلام میشه کمکم کنید ملافه سفید رنگم کپک زده وجای کپک سیاهیش مونده با وایتکس و پودر ماشین شستم نرفت چیکار کنم

  24. حسین محتشمی گفت:

    برای پاک کردن لکه اپلاسیون ازروی چادرچه چیزی لازم است

  25. بهرامیان گفت:

    سلام من یه مانتوصورتی داشتم که به مدت دو روز تو اب سرد خیس کردم که دکمه های فلزی اون نگ داده بهش باید چطوری پاکش کنم

  26. sepehr گفت:

    چگونه صمغ درخت کاج را از روی لباس پاک کنیم

  27. sepehr گفت:

    ببخشید چجوری باید صمغ درخت رو از روی لباس پاک کرد

  28. ندا گفت:

    سلام چطوری مقنعه سفید که با آبرنگ کثیف شده را تمیز کنیم لطفا راهنمایی کنید ممنون

    1. بانوی پارسی گفت:

      برای برطرف کردن لکه آبرنگ، لباس را با آب سرد بشویید سپس آن را با آب نیمگرم و پودر رختشویی بشویید و آبکشی نمایید. اگر هنوز لکه برطرف نشده، پنبه را به گلیسیرین آغشته نموده و روی آن بمالید، سپس با آب گرم و پودر رختشویی بشویید و آب بکشید و اگر نتیجه نگرفتید از «تربانتین» استفاده نمایید

  29. ژينا گفت:

    سلام پالتوي زرشكي اي دارم كه به طرز خيلي عجيبي به اندازه ي يك دايره ي بزرگ رنگش رفتو روشن شده و قابل استفاده نيست. ميخواستم بدونم چي چيزي ممكنه رنگ فوتر رو ببره و ايا ميشه كاريش كرد؟!! ممنون ميشم جواب بدين

  30. شادی گفت:

    وای..عالی بود.مرسی

    1. بانوی پارسی گفت:

      خیلی خوبه که خوشت اومد ;)

  31. soma گفت:

    سلام ممنون از توصیحات خوبتون. لطفا راهنمایی کنید که لکه های سفید کننده بر روی لباس پاک میشه یا نه؟؟؟اگه میشه لطفا توصیح بدین.

  32. پروانه گفت:

    سلام لکه پریود رو چه جوری می تونیم پاک کنیم لطفا ایمیل کنین برام خواهش می کنم
    وبلاگتون حرف نداره به امید موفقیت روز افزون شما

    1. بانوی پارسی گفت:

      سلام پروانه جان
      آب سرد و صابون بهترین روش پاک کردن لکه خون از روی لباسه

  33. مارال گفت:

    با سلام ممنون از مطالب مفیدتون…..پالتوی من سرمه ای کم رنگه و همون دفعه ی اولی که پوشیدمش موقعی که روی نیمکت پارک نشستم قسمت پشتش قهوه ای شده البته لکه زیاد پررنگ نیست ولی وسیعه و خب مشخص هم هست میشه راهنماییم کنید که چه ماده ای میتونم استفاده کنم که هم لکه ازبین بره و هم لباس خراب نشه؟!

  34. عباس گفت:

    كپك روي پتو ناشي از نم و رطوبت چطور مشه پاك كرد. ممنون از سايت خوبتون.

  35. نسيم گفت:

    سلام.پارچه سفيد از جنس ترگال به رنگ مو اغشته شده چكارش كنم؟تتراكلرو كربن چيه وكجا ميشه خريد؟

  36. رضا گفت:

    لباس مجلسی زنانه جنس تقریبا سیلک.لک شده نمی دونیم چه لکیه؟چیکار کنیم؟

  37. zibaspzmr@yahoo.com گفت:

    سلام چه جوری لکه رنگ مورو از شلوارم ببرم شلوارم ابی و رنگ مو مشکیه مرسی

    1. بانوی پارسی گفت:

      رنگ مو:

      پارچه را در محلول ولرم آب و پودر رخت شويي (3 گرم در ليتر) خيس كنيد و در محلول قوي پودر رختشويي بشوييد و اگر لازم بود از محلول تترا كلرود و كربن استفاده كنيد.

  38. فریبا گفت:

    دستتون درد نکنه جواب خیلی از سوالام رو گرفتم در ضمن اینکه از وسایلی استفاده کردین که در دسترس همه هست ممنون

  39. سارا گفت:

    ممنون خیلی لازم بود

  40. pariya گفت:

    حرفی واسه گفتن نذاشتید این سایت حرف نداره همه چی عالیه

    1. بانوی پارسی گفت:

      مرسی عزیزم محبت داری