0

نکات ریز سلامتی و زیبایی

تصویر پیدا نشد !

 

رفع ترک پا

 

برای معالجه ترک پا ابتدا با یک سنگ پا و آب گرم پای خود را به نرمی بسایید بعد از چند دقیقه در یک لگن حاوی آب ولرم و روغن زیتون قرار دهید سپس پاها را خشک کنید و با مخلوط آبلیمو و گلیسیرین (البته به طور مساوی ) محل ترک خوردگی را چرب کنید و این مخلوط را تا شب نیز پاک نکنید و جوراب بپوشید تا هم محل نرم شود و هم مخلوط روی ملافه نمالد.

 

لطیف کردن موی سر

 

بعد از اینکه موهای خود را با صابون و شامپو شستشو کردید و خوب آب کشیدید یک قاشق سوپ خوری آبلیمو یا سرکه سفید را در یک لیتر آب یریزید و آخرین بار با آن موهای خود را آبکشی کنید در این صورت موهای شما لطیف خواهد شد .

 

وهمانطوری که به موقع تمیز نکردن و دیر شستن موها ی سر موجب از بین رفتن موها می شود زود شستن آن نیز به موها لطمه می زند ولی اگر هفته ای دو بار به موهای خور شامپو یا صابون بزنید موها لطمه نمی بینند (در صورتی که بعد از شستن خوب آنها را آب بکشید)

 

نکته : اگر به موهای شما آدامس چسبیده است روی آن کمی روغن زیتون یا کره بمالید و بعد از نیم ساعت به طور معمول شستشو دهید .

 

بوی بد پا

 

برای رفع بوی بد پا راههای زیر پیشنهاد می شود :

 

1- راه اول استفاده از ترشی است که یک گرم جوهر لیمو را در صد گرم آب حل کنید و پای خود را با آن شسته و بگذارید خشک شود .

 

2- راه دیگر برای تخفیف بوی پا باید کفشهای منفذ دار و روباز بپوشید و هرروز جورابها را عوض کنید و داخل کفشهای خود کفی کلروفیل دار بگذارید که رفع کننده بوی پا است .

 

3- راه دیگر اینکه پاها را شسته سپس خشک کنید بعد پا را با الکل ماساژ دهید و به جای پودر تالک از لوسیونهای مخصوص و پماد ضد عرق استفاده کنید .

 

4- استفاده از پماد ضد عرق و ضد بو بسیار موثر است به شرط آنکه پوست شما حساسیت نداشته باشد .

 

5- حنا وسدر نیز بسیار موثر است .

 

6- شستشوی پا با سرکه و آب نمک نیز موثر است .

 

7- راه دیگر استفاده از جوش شیرین و ریختن آن در داخل کفشها و شستن پا با محلول جوش شیرین و آب است

سرفه کردن

 

 

 

گاه اتفاق می افتد که مدتی انسان سرفه می کند و موجب اذیت او می شود برای درمان باید از عسل استفاده کنید که مانند روغن گلوی ما را نرم می کند پس مقداری عسل و آب را مخلوط کنید ومیل کنید که موجب نرم شدن سینه می شود.

 

درمان دیر هضم بودن غذا

 

ا گرطبیعت شما به نوعی است که غذای شما دیر از حد معمول هضم می شود جعفری تازه و خام را خوب بشویید وضد عفونی کنید و بخورید .مصرف جعفری با غذا ضمن اینکه طعم غذا را خوشمزه تر می کندبه هضو سریع غذا شما نیز کمک می کند.

 

جلوگیری از ریزش مو

 

اگر علاقه به موهای خود دارید برای جلوگیری از ریزش موی خود هر هفته دو قاشق غذا خوری نخود خام کوبیده (خیلی نرم ) را به همراه یک قاشق غذا خوری روغن زیتون یا روغن کرچک و یک تخم مرغ را با هم مخلوط کنید و شب موقع خواب آنها را به ریشه های موی خود بمالید و سرتان را ببندید و صبح آن را تمیز بشویید .

 

علاج شکنندگی ناخن

 

بعضی ها علت شکنندگی ناخن را کمبود ویتامین و کلسیم می گذلرند اما اگر شما دارای ناخن های حساس هستید هفته ای دو بار به روی آنها ید سفید بمالید ناخن شما محکم خواهد شد .

 

راه دیگر استفاده از محلول روغن زیتون و چند قطره لیمو ترش در یک کاسه آب است که به مدت ۱۰دقیقه ناخن های خود را درون آن قرار دهید .

 

چاره خشکی موها

 

روغن زیتون و آب گرم خشکی موها را از بین می برد ابتدا با روغن زیتون موهای خود را خوب ماساژ دهید بعد حوله ای را که در آب داغ خیس کرده اید به دور سرتان ببندید داغی آب سبب رخنه کردن روغن در ریشه های مو می شود و مدتی بعد موها را با شامپوی مخصوص خود بشویید.

 

رفع سکسکه

 

اگر دچار سکسکه شدید راههای ذیل برای رفع آن مفید است :

 

1- یک لیوان پر از آب را بردارید به صورت رکوع می شوید و یک لیوان آب بنوشید با این کاز سکسکه شما بند می آید.

 

2- ترساندن از راههای دیگر رفع سکسکه است البته برای انسان ضرر دارد.

 

3- راه دیگر درمان سکسکه این است که نفس خود را برای مدت کمی حبس کنید .

 

 

نظرات کاربران

سلام به شما کاربر محترم وبسایت پرشین لیدی، خیلی خیلی خوشحال میشیم اگر نظر خودتون رو درباره مقاله بالا برای ما بنویسید. اما لطفا از موارد زیر پرهیز کنید.

  • از کلماتی چون (عالی بود ، ممنون و ....) استفاده نکنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *