236

احتمال باردار شدن من چقدر است و بهترین زمان کی خواهد بود؟

احتمال بارداری

آیا ممکن است بدون رابطه کامل باردار شد

احتمال بارداری در دختر باکره چقدر است؟ ایا دختر باکره حامله میشود؟ اگر از حاملگی بدون دخول میترسید این محتوا را از سایت پرشین لیدی را مطالعه کنید

بارداری بدون دخول

سوالی که برای بسیاری از کاربران سایت ما پیش می آید این است که آیا امکان بارداری بدون دخول وجود دارد؟به طور کلی، روند بارداری پیچیده است و بسیاری از زوج ها گاهی برای چندین سال موفق به بچه دار شدن نمی شوند. اما مواردی از بارداری بدون دخول نیز مشاهده شده است که باید دختران باکره و زوج هایی را که در سلامت کامل هستند و قصد بچه دار شدن ندارند نگران کند. قرار داده شودبنابراین بهتر است قبل از شروع رابطه جنسی با شریک زندگی خود با کارشناسان مربوطه مشورت کنید تا اطلاعات لازم را در این زمینه به دست آورید.

چطور میتوان متوجه احتمال بارداری شد

رابطه مقعدی باعث وقوع بارداری نمی شود. اگر منی در خارج از بدن تخلیه شده و شک دارید که آیا با آلت تناسلی تماس یافته است. در صورتی که در زمانهای پرخطر قرار دارید از روش اورژانسی استفاده کنید.پرده بکارت مانع وقوع بارداری نیست. احتمال بارداری دختر باکره تقریبا صفر است اما پرده بکارت هم نمی تواند مانع ۱۰۰% برای بارداری شود.

پیشاب مرد ممکن است حاوی اسپرم باشد، پس هرگونه تماس آلت تناسلی مرد و زن در زمان پرخطر احتمال بارداری را بالاتر می برد.منظم یا نامنظم بوده دوره های قاعدگی در پیش بینی احتمال بارداری مهم است بدین معنی که دوره های منظم قابل پیش بینی هستند ولی در دوره های نامنظم نمی توان پیش بینی انجام داد.

اگر دوره های نامنظم دارید، هر احتمالی وجود دارد؛ در این صورت اگر رابطه جنسی محافظت نشده داشته اید حتما از روش جلوگیری اورژانسی استفاده کنید.رابطه جنسی در زمان پرخطر (زمان تخمک گذاری) باعث وقوع بارداری می شود و در زمانهای دیگر این احتمال کمتر است.زمان پر خطر در دوره قاعدگی در فردی سالم با قاعدگی منظم ۲۸ روزه  بین روزهای ۱۱ تا ۱۷ می باشد یعنی اگر در این روزها نزدیکی محافظت نشده داشتید، احتمال بارداری زیاد است.

نحوه مشخص کردن زمان تخم گذاری

به طور معمول اگر فردی قاعدگی تقریبا منظم دارد می تواند با کم کردن عدد ۱۱ از بلندترین دوره قاعدگی و عدد ۱۸ از کوتاه ترین آن، دوره پر خطر (زمان تخمک گذاری) را مشخص کند مثلا اگر فردی دارای بلندترین د وره ۳۲ روزه و کوتاه ترین دوره ۲۸ روزه باشد ، دوره پر خطر وی از روز ۱۰ تا روز ۲۱ خواهد بود. (مبنای روزها از زمان اولین روز وقوع خونریزی محاسبه می شود).

منی (پیشاب) مرد به هیچ وجه نباید با آلت تناسلی زن برخورد کند، هرگونه تماس منی باعث بالا رفتن احتمال بارداری می شود یعنی رابطه سطحی! و عمقی ندارد و نباید تماسی بین آلت مرد و زن برقرار شود.به طور معمول در یک فرد سالم با قاعدگی منظم، رابطه جنسی در دوران قاعدگی باعث بارداری نمی شود. ولی انجام رابطه جنسی در این دوران توصیه نمی شود.

زمان زنده ماندن اسپرم خارج از بدن

اسپرم در محیط بیرون از بدن حدود نیم تا ۴ ساعت زنده می ماند ، پس اگر آلت زن با هر شی آلوده به اسپرم طی این مدت (نیم تا ۴ ساعت بعد از خروج از بدن) تماس یابد، احتمال بارداری وجود دارد.کیتهای تشخیص بارداری از طریق ادرار (بیبی چک) نتایج نسبتا مطمئنی دارند (بولی ممکن است با توجه به شرایط نتایج مثبت و منفی کاذب ارائه کنند پس قطعی ترین آزمون برای تشخیص بارداری اندازه گیری میزان بتا اچ سی جی (BhCG) خون است که در این مورد قطعی ترین زمان بین ۷ تا ۱۰ روز پس از عدم وقوع خونریزی در زمان معین است.

اگر زمان خونریزی شما بیش از ۷ تا ۱۰ روز عقب افتاد نیاز به بررسی بیشتر دارد یعنی ممکن است به دلیل تغییرات هورمونی ، استرس و … زمان خونریزی چند روزی (کمتر از ۷ تا ۱۰ روز) تغییر کند.داشتن علایم احتمالی بارداری به معنی وقوع بارداری نیست و تنها آزمون قطعی، آزمایش خون است.روش های زیادی برای پیشگیری از بارداری وجود دارد که می توانید مقاله آنرا کامل مطالعه کنید.

سعی کنید رابطه جنسی را با توجه به زمان پرخطر (زمان تخمک گذاری) تنظیم کنید ولی اگر در روزهای پرخطر رابطه جنسی داشتید از روشهای جلوگیری از بارداری (کاندوم، قرص و …) استفاده نمایید. استفاده صحیح از کاندوم و قرص و… روشهایی کاملا کارا برای جلوگیری از بارداری می باشند.

پارگی کاندم عین رابطه جنسی

در صورت پارگی کاندوم حین رابطه جنسی از روش اورژانسی استفاده کنید. اگر از این روشها اطلاعی نداشتید و بعد از رابطه متوجه این روشها شده اید تا ۷۲ ساعت از زمان رابطه جنسی فرصت دارید تا از روش اورژانسی استفاده کنید (بین ۷۲ تا حداکثر ۱۲۰ ساعت هم می توان این روش را انجام داد ولی با کارایی کمتر). پس هر چه زودتر از این روش استفاده کنید کارایی بالاتری خواهید داشت.

روش دیگر جلوگیری از بارداری ناخواسته استفاده از IUD طی ۱۰ روز از زمان رابطه جنسی محافظت نشده است.

  • اگر روش اورژانسی به درستی و طبق راهنمای توصیه شده انجام شود با احتمال ۹۸-۹۹ درصد بارداری نخواهید شد ولی پس از استفاده از روش اورژانسی ممکن است زمان خونریزی بعدی شما با اختلال روبرو شود (۲۰% زودتر – ۱۰% دیرتر) که طبیعی است و جای نگرانی ندارد.
  • در هر دوره قاعدگی فقط یک بار می توان روش اورژانسی را انجام داد به عبارت دیگر استفاده از این روش برای درازمدت توصیه نمیشود و با تغییرات شدید هورمونی مواجه خواهید شد.
    اگر روش اورژانسی را درست انجام ندهید یا از هر روش غیر علمی دیگری برای جلوگیری اورژانسی استفاده کنید (مثلا شستشو آلت تناسلی و واژن با استفاده از سرکه!، مواد قلیایی، آب و …)، احتمال بارداری وجود خواهد داشت، اگر در بازه زمانی گفته شده در بالا قرار دارید (۷۲ ساعت تا حداکثر ۱۲۰ ساعت از رابطه نگذشته است)؛ دوباره روش اورژانسی را طبق راهنما اجرا کنید.

اگر بعد از یک رابطه جنسی در هر زمانی، زن پریود شود (خونریزی همانند دوره های قبلی در وی رخ دهد) به معنی عدم بارداری است.

اگر هیچ یک از موارد بالا در شما صدق نمی کند با یک متخصص در این مورد مشورت کنید.

احتمال بارداری در چه زمانی بیشتر است

سوالات متداول در ارتباط با احتمال حاملگی

آیا پریود شدن نشانه عدم حاملگی است؟

بله. شما با پریود شدن میتوانید مطمئن شوید که حامله نیستید.

احتمال بارداری دختر باکره چقدر است؟

بالای ۹۵درصد یک دختر باکره نمی تواند باردار شود!

آیا احتمال بارداری از روی شرت وجود دارد؟

تا زمانی که مایعی از بدن مرد مستقیما به واژن زن نرسد امکان بارداری وجود ندارد. پس امکان بارداری از روی شلوار یا لباس رخ نمی دهد.

آیا احتمال بارداری از پشت و رابطه مقعدی وجود دارد؟

خیر . به هیچ عنوان با ارتباط مقعدی شما باردار نخواهید شد.

آیا با خوردن آب منی بارداری اتفاق می افتد؟

خیر. با خوردن منی بارداری رخ نمی دهد!

نظرات کاربران

سلام به شما کاربر محترم وبسایت پرشین لیدی، خیلی خیلی خوشحال میشیم اگر نظر خودتون رو درباره مقاله بالا برای ما بنویسید. اما لطفا از موارد زیر پرهیز کنید.

  • از کلماتی چون (عالی بود ، ممنون و ....) استفاده نکنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  1. Somi گفت:

    سلام خسته نباشید من برای بارداری امپول hcg وhmgاستفاده کردم وروزاخر پریودم نزدیکی داشتم بدون ریختن منی داخل وفردای اون روز که سونو دادم چند تخمک فعال داشتم وبعدش که امپول hcgزدم و۳۶بعدش نزدیکی داشتم الان نگران اینم که بچم تو دوران پریودیم بوده الان عذاب وجدان گرفتم.میخواستم ببینم چقدامکانش هست که دراون زمان لقاح صورت گرفته.درضمن سیکل ماهیانه من ۳۰تا ۳۲روز بوده وحدودا ۱۰روززمان پریوری من طول میکشیده