1

هفته سی و چهارم بارداری

سایت پرشین لیدی

کودک شما چگونه تغییر می کند؟
وزن كودك شما به 2155 گرم رسيده است و اندازه بدن او هم حدود 45.5 سانتي متر شده است. لايه هاي چربي كه براي تنظيم دماي بدن او بعد از تولد مورد نياز است در حال كامل شدن هستند كه در نتيجه بدن كودك شما حالت گردتري به خود گرفته است. سيستم عصبي مركزي او در حال تكميل شدن است و اكنون ريه هاي او كاملا رشد كرده اند. اگر از احتمال بروز زايمان زودرس نگران هستيد بايد بدانيد كه تقريبا 99% از كودكاني كه به اين مرحله از رشد مي رسند در خارج از رحم نيز قادر به ادامه حيات خواهند بود و بسياري از آنها به عوارض درازمدت ناشي از زايمان زودرس مبتلا نخواهند شد.

هفته 34-www.persianlady.ir

شما چگونه تغییر می کنید؟

شما ممكن است اخيرا كمي احساس خستگي كنيد كه كاملا قابل درك است. از فعاليت خود بكاهيد و براي روز زايمان انرژي ذخيره كنيد. اگر بايد مدت زمان زيادي را روي پاهاي خود بايستيد از كمربند حاملگي استفاده كنيد زيرا از شكم شما محافظت كرده و بخشي از وزن شما را در بقيه بدن پخش مي كند. اگر هم به مدت طولاني نشسته يا خوابيده ايد، به سرعت از جاي خود بلند نشويد زيرا ممكن است خون در پاهاي شما جمع شده باشد كه در نتيجه فشار خون شما (براي چند لحظه) افت مي كند كه در نتيجه ممكن است در هنگام بلند شدن احساس سرگيجه داشته باشيد.
اكثر ماماها به خانمهاي حامله پيشنهاد مي كنند كه از ماساژ پرينه (ماساژ ناحيه بين واژن و مقعد) استفاده كنند تا از پارگي آن در هنگام زايمان پيشگيري شود. اكنون زمان مناسبي براي انجام اين كار است هرچند ممكن است اين ماساژ براي برخي خانمها چندان راحت نباشد و همچنين انجام اين ماساژ لزوما مانع پاره شدن پرينه نمي شود. به هر حال در اين مورد از پزشك خود بپرسيد و روش انجام آنرا فرا بگيريد.
شما ممكن است برآمدگي ها يا تاولهايي را بر روي شكم خود مشاهده كنيد كه همراه با احساس خارش باشد. بروز اين تاولها ممكن است تا كفل يا كشاله ران هم امتداد پيدا كند. اين عارضه معمولا بي خطر بوده و بثورات و كهيرهاي خارش دار دوران بارداري ناميده مي شود. اما به هر حال در صورت مشاهده اين موارد از پزشك خود بخواهيد شما را معاينه كند تا از سلامت شما مطمئن شود. در ضمن اگر در تمام بدن خود احساس خارش داريد حتي اگر اين خارش شديد نيست به پزشكتان اطلاع دهيد.
فعالیت های این هفته
زايمان ممكن است زودتر از وقت مقرر رخ دهد پس براي آن برنامه ريزي كنيد: شما ممكن است به زودي زايمان را تجربه كنيد يا مدت زمان بستري بودن شما در بيمارستان بيشتر از آن چيزي باشد كه اكنون پيش بيني مي كنيد. كليد خانه خود را به حداقل يكي از بستگان يا دوستان خود بدهيد تا در صورتي كه چيزي از منزل نياز داشتيد و خودتان قادر نبوديد به خانه بياييد آن را براي شما بياورند. دوستان يا بستگان شما بايد در موقع ضرورت كارهاي زير را انجام دهند؛ پس كارها را تقسيم كرده و به آنها اطلاع بدهيد:
– نگهداري از بقيه فرزندان شما در دوران زايمان و بستري بودن در بيمارستان؛
– بردن كودكان به مدرسه و فعاليتهاي فوق برنامه و برگرداندن آنها؛
– آب دادن به گلها و گياهان، مراقبت از حيوان خانگي و گرفتن پيامها و نامه ها؛
– تعيين كسي كه كارهاي شما را در محل كار انجام دهد يا هر وظيفه ديگري را كه بر عهده داريد متقبل شود؛
نام و شماره تماس اين افراد را در كيف دستي خود قرار داده يا وارد گوشي تلفن همراه خود كنيد تا بتوانيد در هنگام نزديك شدن زايمان به سرعت به آنها خبر بدهيد

نظرات کاربران

سلام به شما کاربر محترم وبسایت پرشین لیدی، خیلی خیلی خوشحال میشیم اگر نظر خودتون رو درباره مقاله بالا برای ما بنویسید. اما لطفا از موارد زیر پرهیز کنید.

  • از کلماتی چون (عالی بود ، ممنون و ....) استفاده نکنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  1. ۱) خونسردی خود را حفظ کنید.برای غلبه بر خشم خود، راهکارهای ساده مدیریت استرس را امتحان کنید. چند نفس عمیق بکشید و به چیز هایی که شما را خوشحال می کند و برایتان لذت بخش است فکر کنید. مانند یک صحنه زیبا از طبیعت تا فکر درباره فردی که دوستش دارید.۲) هرگز منتظر معذرت خواهی نباشید.اکثر اوقات افرادی که به شما صدمه می رسانند و شما را ناراحت می کنند، اصلاً قصد عذرخواهی ندارند. حتی ممکن است از روی قصد و نیت بخواهند شما را ناراحت کنند، یا این که دیدشان نسبت به مسائل با شما یکسان نیست. بنابراین اگر شما بخواهید منتظر شنیدن معذرت خواهی آنها باشید، ممکن است مجبور شوید دوران انتظار طولانی و وحشتناکی را پشت سر بگذارید. این موضوع را در ذهن خود نگه دارید که بخشش الزاماً به معنای آشتی با فردی که شما را ناراحت کرده یا چشم پوشی از اشتباه او نیست.۳) کنترل خود را به دست بخش انتقام گیرنده ذهن ندهید.به جای این که روی احساسات جریحه دار شده خود تمرکز کنید، یاد بگیرید که به عشق، زیبایی و محبت های اطراف خود توجه کنید.۴) سعی کنید گاهی از دید دیگران به مسائل نگاه کنید.اگر گاهی اوقات با فرد مورد نظر همدردی کنید، ممکن است متوجه شوید که او این کار را از روی نادانی، ترس و یا حتی عشق انجام داده است.۵) فواید بخشش را بشناسید.مطالعات نشان می دهد افرادی که قدرت بخشش دیگران را دارند پرانرژی تر هستند. علاوه بر این اشتهای بهتر و الگو های خواب بهتری دارند.۶) فراموش نکنید که خود را نیز باید ببخشید.برای برخی از افراد، بخشیدن خودشان، بزرگ ترین جدال و چالش است. اما فراموش نکنید که اگر قادر به بخشش خود نباشید، اعتماد به نفس خود را از دست خواهید داد.