0

یک میزغذاخوری زیبا داشته باشید

سایت پرشین لیدی

بعضی ها فکر می کنند تزئین میزغذاخوری، کاری پرهزینه است و به همین دلیل اصلا به آن فکر هم نمی کنند. از نظر این افراد، هرچه میز زیباتر باشد، هزینه اش هم بیشتر است. در حالی که چنین طرز تفکری اشتباه است و با حداقل هزینه هم می توان میزی زیبا آماده کرد. اولین قدم برای تزئین میزغذاخوری، تهیه یک رومیزی مناسب است، خوب است رومیزی ای تهیه کنید که رنگی جذاب و چشمگیر داشته باشد و با رنگ میزتان همخوان باشد. البته اگر رومیزی ای سفید یا با رنگ ملایم در خانه دارید و نمی خواهید رومیزی دیگری بخرید، خیلی نگران نباشید؛ چون رومیزی های ساده و سفید را هم می توان به زیبایی تغییر شکل داد و تزئین کرد.

 

635330281223832038531

 

اگر میزی که در خانه دارید، خیلی بزرگ نیست حتی به جای رومیزی می توانید از روسری های بزرگ هم استفاده کنید و به کمک روسری های رنگی، جلوه دیگری به میزتان ببخشید. علاوه بر اینها، استفاده از پارچه های رنگی مستطیل شکلی که در طول میز قرار می گیرد و فقط وسط میز را پر می کند(رانر)، هم می تواند شکل دیگری به میز و محیط خانه بدهد. البته تهیه رانر کار بسیار ساده ای است و خیلی راحت می توانید خودتان آن را به کمک پارچه هایی که در خانه دارید، آماده کنید. با این حال، استفاده از شال های رنگی هم می تواند کار رانر را برای شما انجام دهد. برای انتخاب رنگ ها هم بهتر است به محیط دقت کرده و رنگ های متناسب با محیط را انتخاب کنید. البته اگر رنگ رومیزی شما روشن باشد، استفاده از رانری پررنگ می تواند زیبایی بیشتری ایجاد کند و برعکس، اگر رومیزی پررنگ است، رانری کمرنگ و ملایم که مکمل رنگ رومیزی باشد، مناسب خواهد بود.

دستمال سفره یادتان نرود

وقتی رومیزی را انتخاب کردید و آن را روی میزتان انداختید، نوبت دستمال سفره می رسد که هم می توانید آن را با طرح دلخواه تان از فروشگاه ها بخرید و هم خودتان آن را درست کنید. برای درست کردن دستمال سفره در خانه باید پارچه خوشرنگ و زیبایی را در ابعاد ۴۰ در ۴۰ برش دهید و دورشان را بدوزید. به همین راحتی کار تمام می شود و دستمال سفره تان آماده است، اما اگر از دستمال های کاغذی طرح دار استفاده می کنید، دقت داشته باشید برای قرار دادن دستمال روی بشقاب آن را طوری بگذارید که طرحش دیده شود و مشخص باشد.

در مورد دستمال های ساده و تک رنگ یا دستمال های پارچه ای، لوله کردن دستمال بهتر است و در زیبایی میز هم بیشتر تاثیر می گذارد. البته به طور معمول از حلقه های خاصی برای این کار استفاده می شود تا دستمال سفره به صورت حلقه روی میز باقی بماند، اما اگر این حلقه ها را در دسترس ندارید، می توانید از روبان هایی با عرض دو سانتی متر و متناسب با رنگ دستمال استفاده کنید. روبان را صاف روی دستمال سفره بپیچید و انتهای آن را پاپیون کوچکی بزنید و پس از آن تا جایی که می توانید پاپیون را با دست صاف و مرتب کنید تا همه دستمال ها و پاپیون هایشان شبیه یکدیگر باشد. برای انتخاب رنگ روبان ها هم خوب است رنگی نزدیک به رنگ رومیزی یا رانر انتخاب کنید چون هرچه تعداد رنگ های روی میز بیشتر شود، فضا شلوغ تر و بی نظم تر به چشم می آید. البته حتی می توانید قاشق و چنگال ها را هم جفت کنید و با همان روبان ها به هم ببندید تا ترکیب و هماهنگی بیشتری روی میزتان ایجاد شود.

لیوان ها هم میزتان را زیبا می کند

یکی از وسایلی که حتما باید روی میز غذاخوری وجود داشته باشد، لیوان است که البته می تواند به چیدمان هر چه بهتر میز هم کمک کند، مثلا خوب است از میان لیوان هایی که در خانه دارید آنهایی را انتخاب کنید که با رنگ رومیزی و دستمال ها هماهنگی بیشتری دارد. لیوان های ساده هم می تواند برای این کار به شما کمک کند. انتخاب لیوان های پایه دار یا معمولی به عهده خودتان است، اما معمولا لیوان های پایه دار زیبایی بیشتری به میز غذای شما می بخشد.

حالا که بیشتر کارها برای داشتن یک میز زیبا انجام شده است می توانید میزتان را به کمک چند شاخه گل زیباتر کنید. البته خوب است در حد امکان از گل های طبیعی استفاده شود و اگر امکان تهیه گل طبیعی را دارید که بسیار خوب است در غیر این صورت می توانید از گل های مصنوعی استفاده کنید. گزینه دیگر که هنر بیشتری هم می خواهد میوه آرایی است تا بتوانید با استفاده از سبزیجات و میوه ها گلدانی گل تهیه کنید. تزئین میوه ها و سبزیجات هم خودش می تواند در زیبایی هرچه بیشتر میز تاثیرگذار باشد. استفاده از شمع هم می تواند میزتان را زیباتر کند. شمع های وارمر برای این کار بسیار خوب است چرا که مدت زمان بیشتری روشن می ماند و شمع های شاخه ای ممکن است جلوی دید شما و دیگران را بگیرد، اما اگر قصد داشتید از شمع های شاخه ای استفاده کنید شمعی بدون دود و اشک بخرید و روشن کنید.

در پایان دقت داشته باشید هنگام غذاخوردن لذت بیشتری ببرید که رعایت تمامی نکات بالا به شما کمک می کند تا میز زیبایی داشته باشید، اما این به تنهایی کافی نیست بلکه باید در تزئین غذا هم دقت کنید تا با تزئین زیبای غذا، زیبایی میز خود را کامل کنید.

 

چند مدل چیدمان میز غذاخوری

 

miz_sham

 

 

 

6353302812227400361385865602-1385819090-69347_640

 

 

 

63533028122242803590136_1

 

 

1015021b7f

 

 

 

 

4f47e96d96

 

 

85135_961

 

 

نظرات کاربران

سلام به شما کاربر محترم وبسایت پرشین لیدی، خیلی خیلی خوشحال میشیم اگر نظر خودتون رو درباره مقاله بالا برای ما بنویسید. اما لطفا از موارد زیر پرهیز کنید.

  • از کلماتی چون (عالی بود ، ممنون و ....) استفاده نکنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *