0

چگونه سریع تر غذا را آماده کنیم !

سایت پرشین لیدی

غذاهای سریع و رضایت بخش برای خانواده همه را خوشحال نگه خواهد داشت و به شما زمان بیشتری برای لذت بردن از با هم بودن می‌دهد.

زیاد پیش می‌آید که شما مهمانی را برای ناهار یا شام نگه می‌دارید. در این مواقع باید بتوانید یک غذای سریع ولی در حین حال آبرودار، بار بگذارید تا از خجالت مهمان‌ها دربیابید و به دردسر هم نیفتید. برای این منظور، توصیه می‌کنیم این 3 نکته را از ما داشته باشید:

 

1) فر یا گاز را گرم کنید: قبل از این‌که حتی دستانتان را برای پخت غذا بشویید، گاز یا فر را روشن کنید تا داغ شود. حتی می‌توانید کتری را روی گاز بگذارید تا جوش بیاید. در این صورت 155 دقیقه تا گرم شدن فر، جلو می‌افتید.
2) سازمان‌دهی کنید: رمز آشپزی سریع، مدیریت مواد و وسایل است. تمام موادغذایی و ظروف را آماده کنار دست‌تان بچینید. دستور چند غذای ساده را از قبل به خاطر بسپارید تا مجبور نباشید دنبال آن بروید.
3) اندازه‌ها را کم کنید: سومین فرمان برای موفقیت در آشپزی سریع در ایام عید، اندازه‌ی غذاست. هر چه اندازه و مقدار مواد اولیه کمتر باشد، غذا سریع‌تر آماده می‌شود.

 

پاستا و پنیر

چگونه سریع تر غذا را آماده کنیم !

ماکارونی و پنیر غذای مورد علاقه بچه‌ها و بزرگترهاست. برای تنوع بیشتر می‌توانید از پنیر موتزارلا بجای پنیر چدار استفاده کنید. مقداری بروکلی نیز اضافه کنید تا از سبزیجات هم استفاده کرده باشید. پخت این غذا تنها ۲۰ دقیقه به طول می‌انجامد.

 

کباب مرغ با سیب زمینی پخته و ذرت

چگونه سریع تر غذا را آماده کنیم !

قبل از گریل کردن با خواباندن سینه مرغ کبابی در سس باربکیو کمی به آن عطر و طعم بدهید. با چنگال در سیب زمینی‌ها چند سوراخ ایجاد کنید و سپس در مایکروویو قرار دهید. سینه مرغ را به صورت پروانه‌ای برش دهید تا سرعت سرخ شدن بالا رود. مدت پخت این غذا ۲۰ دقیقه می‌باشد.

 

اسپاگتی

چگونه سریع تر غذا را آماده کنیم !

این غذای کلاسیک ایتالیایی براحتی آماده می‌شود و افراد خانواده را کاملا سیر می‌کند. می‌توانید از پاستای گندم و یا به عنوان غذای فاقد گلوتن از پاستای نشاسته استفاده کنید. پخت ورمیشل تنها ۳ دقیقه طول می‌کشد و نوع گندم آن حدود ۶ دقیقه. ماکارونی‌های رشته‌ای هم فقط در چند دقیقه پخته می‌شوند.

همبرگر

چگونه سریع تر غذا را آماده کنیم !

همبرگر را با پنیر بپوشانید و با کاهو و گوجه فرنگی آرایش کنید. زمان پخت یک همبرگر به طور متوسط ۴ دقیقه خواهد بود می‌توانید در صورت لزوم ۱ دقیقه دیگر نیز به آن اضافه کنید. حواستان به زمان باشد زیرا هنگامی که یک همبرگر نپخته را دوباره سرخ می‌کنید همبرگر پخته خشک خواهد بود.

 

سالاد سرآشپز

چگونه سریع تر غذا را آماده کنیم !

کمی گوشت سرد با پنیر یخ زده بردارید، کمی تخم مرغ نیمرو کنید و سالادی درست کنید که همه خانواده دوست داشته باشند. سالاد سرآشپز معمولا با ژامبون، بوقلمون، مرغ، گوشت گاو کباب شده یا هر ترکیب دیگری درست می‌شود. خیار، گوجه فرنگی و کاهو نیز از مواد اساسی این سالاد می‌باشند.

 

استیر فرای

چگونه سریع تر غذا را آماده کنیم !

گوشت و سبزیجات دلخواه خود را ترکیب کرده و در ماهی تابه با حرارت بالا سرخ کنید این کار ۳ تا ۶ دقیقه بیشتر طول نمی‌کشد.

 

پیتزا

چگونه سریع تر غذا را آماده کنیم !

خمیر آماده پیتزا بخرید، سس گوجه فرنگی و روغن زیتون اضافه کنید. اجازه دهید بچه‌ها بخشی از کار را به عهده بگیرند. بسته به نوع خمیر پخت پیتزا با حرارت ۳۵۰ درجه فار‌‌نهایت ۱۵ الی ۲۰ دقیقه طول می‌کشد.

 

 

فاجیتا

چگونه سریع تر غذا را آماده کنیم !

به گوشت و سبزیجات خود ادویه بزنید و غذایی درست کنید که خانواده‌تان به زودی آن را فراموش نکند. بسته به نوع گوشتی که انتخاب می‌کنید، پخت مواد اولیه شما باید حدود ۱۰ دقیقه طول بکشد.

 

پنیر سرخ شده

چگونه سریع تر غذا را آماده کنیم !

بچه ها عاشق ساندویچ های پنیر سرخ شده هستند. کمی گوجه فرنگی، قارچ، آووکادو، پنیر موتزارلا یا چدار اضافه کنید و مقدار اندکی کره یا مارگرین روی نان بمالید و هر طرف را به مدت 1 دقیقه سرخ کنید.

سوپ مرغ رشته فرنگی

چگونه سریع تر غذا را آماده کنیم !

مرغ را با کمی حبوبات، سبزیجات و رشته فرنگی در قابلمه بیاندازید و حرارت را روی کم تنظیم کنید وقتی از محل کار به خانه بر می گردید غذا آماده است.

 

شیش کباب

چگونه سریع تر غذا را آماده کنیم !

سیخ کباب را به مدت ۲۰ دقیقه در آب بخیسانید قبل از آماده کردن گوشت و سبزیجات. بهترین راه کباب کردن است که ۱۰ دقیقه بیشتر طول نمی‌کشد. این غذای خوشمزه با برنج کامل می‌شود.

 

فلفل دلمه‌ای شکم پر

چگونه سریع تر غذا را آماده کنیم !

فلفل دلمه‌ای را با سبزیجات، گوشت چرخ کرده، سس گوجه فرنگی، برنج و پنیر پر کنید. اگر می‌خواهید می‌توانید از گوجه فرنگی و پیاز خرد شده استفاده کنید. فلفل دلمه‌ای را به مدت ۲۵ دقیقه و با حرارت ۳۵۰ درجه فار‌‌نهایت در سس گوجه فرنگی تفت دهید.

 

املت و میوه

چگونه سریع تر غذا را آماده کنیم !

صبحانه برای شام! هر کس می‌تواند انتخاب کند که در املت خود چه بریزد اما یک وعده غذایی برای تمام افراد خانواده نیازمند تمرین و تکرار است پس ناامید نشوید. با سرخ کردن سبزیجات و گوشت شروع کنید، در صورت لزوم روغن بیشتری اضافه کنید و در تخم مرغ هم زده خود بریزید. هنگامی که سطح تخم مرغ شروع به حباب زدن و خشک شدن کرد آن را بر گردانید. چند دقیقه آن طرف را نیز سرخ کنید. پنیر اضافه کرده و هم بزنید.

نظرات کاربران

سلام به شما کاربر محترم وبسایت پرشین لیدی، خیلی خیلی خوشحال میشیم اگر نظر خودتون رو درباره مقاله بالا برای ما بنویسید. اما لطفا از موارد زیر پرهیز کنید.

  • از کلماتی چون (عالی بود ، ممنون و ....) استفاده نکنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *