4

چگونه رشد مو را زیاد کنیم

سایت پرشین لیدی

عواملی که باعث کندی رشد مو می شوند چگونه رشد مو را زیاد کنیم

یک رژیم غذایی سالم نقش عمده ای در شرایط مو شما و سرعت رشد آن دارد. کمبودهای تغذیه ای می تواند منجر به نازک شدن مو شود -بنابراین موهای شما نشان دهنده وضعیت بدن شما هستند.

اگر شما هر گونه مشکلات بهداشتی داشته باشید یا از هر کمبودتغذیه ای رنج ببرید ،رشد موهای شما ممکن است متوقف شود.

از آنجا که مو از پروتئین ساخته می شود، رژیم غذایی کم پروتئین گاهی اوقات ممکن است باعث آهستگی چرخه رشد مو شود. اگر شما عادت به خوردن یک رژیم غذایی غنی از پروتئین، اغلب در بهبود رشد مو کمک می کند.

استرس بیش از حد به کاهش سرعت رشد مو شناخته شده است، و حتی می تواند منجر به ریزش مو گردد. اگر زندگی تان پر استرس است، سعی کنید زمانی را برای مدیتیشن و تمدد اعصاب کنار بگذاریم. همچنین کشف شده است که خواب به طور منظم می تواند به رشد سریع تر موهای شما کمک کند (7-9 ساعت در شب توصیه می شود)

مواد غذایی، ویتامین ها و مکمل برای کمک به رشد مو

مو عمدتا از پروتئین است، لذا متخصصان تغذیه به کسانی که مایل هستند موی سالم داشته باشند توصیه می کنند غذا خوردن و رژیم غذایی متعادل که شامل پروتئین های سالم به همراه مصرف مواد غذایی حاوی ویتامین B، C، E، A و K را رعایت کنند.

موهای شما به احتمال زیادبه خوردن موادغذایی حاوی پروتئین بالا مانند گوشت، تخم مرغ، پنیر، دانه ها و آجیل. ماهی که دارای پروتئین خوب و همچنین اسیدهای چرب ضروری و روغنهای طبیعی است، واکنش خوب نشان می دهد.

ویتامین B : سبزیجات سبز، حبوبات، دانه آفتابگردان، آجیل و نخود

ویتامین C – مرکبات مانند پرتقال، لیمو، لیموترش،خربزه و انواع توت ها

ویتامین E آووکادو، سبوس برنج، آجیل، سبزیجات سبز تیره، حبوبات و غلات سبوس دار

ویتامین A – هویج، سیب زمینی شیرین، کدو حلوایی، کلم بروکلی، طالبی و زردالو

ویتامین K – غذاهای دریایی، لبنیات، انجیر، مارچوبه، کلم بروکلی، کاهو، جوانه بروکسل، کلم، سبزیجات برگ سبز تیره، بلغور جو، سویا، گندم، ماست، زرده تخم مرغ و جگر.

مو در حال رشد

  • خوردن یک رژیم غذایی سالم و اجتناب یا کاهش سیگار کشیدن، نوشیدن الکل، کافئین و غذاهای که قند و چربی بالایی دارند. این ها همه برای بدن شما بد است، و بر شرایط موهای شما تاثیر می گذارد
  • با مقدار زیادی از خواب و استراحت اجازه دهید بدنتان به رشد مو کمک کند. وقتی که شما احساس استرس زیادی دارید رمانی را برای استراحت به خودتان بدهید.
  • خرید یک برس یا شانه با کیفیت خوب – جلوگیری ازخرید برس های پلاستیکی ارزان قیمت.
  • درمان مو خود را با دقت انجام داده و از هر شانه زدن غیر ضروری اجتناب کنید.
  • استفاده محدود از ابزار طراحی ظاهر مانند صاف کننده ، خشک کن مو و غلطک های داغ – این ها همه باعث تنش در موهای شما می شوند.
  • ماساژ هفتگی پوست سر و ارائه تحریک به فولیکول های مو
  • همچنین شروع یک درمان مو در این هفته برای محافظت از بدنه مو
  • اجتناب از کلر و آب شور. اگر شما به شنا می روید، موی خود را در اسرع وقت پس از آن شامپو کنید. اگر شما بسیاری از وقت خود را در مقابل نور خورشید می گذرانید،از حالت دهنده ای که حفاظت SPF را فراهم می کند استفاده کنید.
  • هنگامی که موها مرطوب است آنها را برس نکنید.استفاده از شانه دندان گسترده به آرامی برای وقتی که مو مرطوب است.مو های خود را با حوله به شدت مالش ندهید.

نظرات کاربران

سلام به شما کاربر محترم وبسایت پرشین لیدی، خیلی خیلی خوشحال میشیم اگر نظر خودتون رو درباره مقاله بالا برای ما بنویسید. اما لطفا از موارد زیر پرهیز کنید.

  • از کلماتی چون (عالی بود ، ممنون و ....) استفاده نکنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  1. fariba گفت:

    امطالب تکراری بود یک چیز جدید تر بکو

    1. fariba گفت:

      در مورد پر پشتی مو مطلب بگید

  2. Hana گفت:

    Roghan zeiton kheyli mofide,va shaba shane kardan

  3. neda گفت:

    عالی بودmr30