2

هفته سی و هفتم بارداری/بهترین زمان برای زایمان

سایت پرشین لیدی

کودک شما چگونه تغییر می کند؟
تبريك! كودك شما كامل شده است و از اين به بعد قادر خواهد بود كه به زندگي در خارج رحم ادامه دهد. كودكاني كه قبل از 37 هفتگي به دنيا بيايند نارس و به آنهايي كه بعد از 42 هفته به دنيا بيايند ديرشده مي گويند. وزن كودك شما كمي بيشتر از 2720 گرم است و از سر تا پاشنه پا حدود 48.2 تا 50.8 سانتي متر طول دارد.
موي سر بسياري از كودكان در هنگام تولد كامل است و طول موهاي آنها ممكن است بين 1.2 تا 3.8 سانتي متر باشد. اگر رنگ موي كودك شما با خود شما يكسان نيست تعجب نكنيد. برخي نوزادان هم تنها كمي موي كرك مانند دارند.

37-www.persianlady.ir

شما چگونه تغییر می کنید؟

در هفته هاي آتي فقط بايد منتظر باشيد. از اين موقعيت براي آماده كردن وسايل مربوط به نوزادتان استفاده كنيد يا كارهايي را انجام دهيد كه ممكن است تا مدتي پس از تولد كودك نتوانيد به آنها مشغول شويد. هر وقت مي توانيد يك چرت بزنيد يا مطالعه كنيد.
خوابها و روياهاي شما تغيير كرده اند؟ در هنگام خواب گمان مي كنيد روياهايتان واقعي هستند؟ نگرانيهاي ناشي از مادر شدن مي تواند موجب اينگونه خواب ديدنها شود.
ممكن است تعداد انقباضهاي عضلاني براكستون- هيكس بيشتر شده باشند. همچنين ممكن است زمان هركدام از اين انقباضها بيشتر طول بكشند و آزاردهنده تر شده باشند. هنگامي كه بروز اين انقباضات بيشتر شود ممكن است گمان كنيد كه زمان زايمان فرا رسيده است. همچنين ممكن است ترشحات لزج و مخاطي واژن نيز افزايش يافته باشد. در دوران بارداري مخاط متراكم و ضخيمي دهانه ورودي رحم را مي بندند و نقش حفاظتي دارد، هنگام شروع زايمان اين مخاط كه “پلاگ موكوسي” نام دارد ممكن است كمي خوني شود و با شروع باز شدن دهانه رحم، خارج شود. به اين وضعيت “نمايش خوني” مي گويند و اگر در اين دوره “نمايش خوني” را مشاهده كرديد ممكن است زمان زايمان فرا رسيده باشد. در اين زمان هم مانند ساير مواقع در طول بارداري در صورت مشاهده لكه يا خونريزي فورا به پزشك خود اطلاع دهيد.
فعالیت های این هفته
مسير بيمارستان يا زايشگاه را يك بار در زمان بدون ترافيك مرور كنيد. شايد بهتر باشد براي رسيدن به آنجا در زمانهاي مختلف شبانه روز برنامه ريزي كنيد. حتي مي توانيد به آنجا برويد و از محل ورود، سيستم پذيرش و كارهاي مربوط به آن و نيز مداركي كه بايد به همراه داشته باشيد اطلاع كسب كنيد

نظرات کاربران

سلام به شما کاربر محترم وبسایت پرشین لیدی، خیلی خیلی خوشحال میشیم اگر نظر خودتون رو درباره مقاله بالا برای ما بنویسید. اما لطفا از موارد زیر پرهیز کنید.

  • از کلماتی چون (عالی بود ، ممنون و ....) استفاده نکنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  1. Patty X. Chang گفت:

    کودک شما چگونه تغییر می کند؟کودک شما آماده است تا به دنیا قدم بگذارد! او به ساختن یک لایه چربی جهت کنترل دمای بدن پس از تولد ادامه خواهد داد؛ اما اکنون حدود 60 سانتی متر طول و 3150 گرم وزن دارد (پسرها معمولا کمی سنگین تر از دخترها هستند). اندامهای بدن کودک شما کاملا رشد کرده و در محل نهایی خود قرار گرفته اند و با شکل گرفتن یک لایه جدید از پوست زیر لایه خارجی فعلی به تدریج پوست جدید جایگزین پوست قدیمی می شود.

  2. جعفر گفت:

    سایتی عالی دارید به راستی به شما دست مریزاد گفت بسیار آموزنده است.