0

مراقبت و حفظ زیبایی ناخن

سایت پرشین لیدی

ناخن ها نقش بسیار مهمی در زیبایی دستها دارند. اگر شما هم از شكستن، شیاردار شدن و یا زردی ناخن هایتان شكایت دارید به این توصیه ها عمل كنید.
ناخن هایتان را مرطوب نگهدارید دلیل اصلی شکستن ناخن ها خشکی آنهاست. برای پیشگیری از این مسئله ناخن ها را مرطوب نگهدارید.

 

nails

 

برای این کار به انتهای ناخن ها کرم مرطوب کننده بزنید و ماساژ دهید.با این کار علاوه بر تحریک جریان خون باعث تغذیه و در نتیجه افزایش مقاومت آنها در برابر آسیب های خارجی شده اید.از شستشوی افراطی دستها بپزهیزید هر چقدر بیشتر دستها را بشویید بیشتر به ناخن ها آسیب می زنید. چون آب ناخن ها را نرم می کند و در نتیجه باعث شکنندگی آنها می شود.
دستهایتان را با صابون های ملایم بشویید و هنگام شستشوی ظروف از دستکش استفاده کنید.

تغذیه ی مناسبی داشته باشید برای اینکه ناخن های زیبا و سالمی داشته باشید به تغذیه مناسب سرشار از ویتامین ها و مواد معدنی نیاز دارید.
مواد غذایی سرشار از ویتامین B ( از قبیل جوانه ی گندم، زرده ی تخم مرغ و ..) ویتامین C (میوه های تازه ، مرکبات و…)،سیلیسیوم و پروتئین میل کنید.

لیمو ترش ناخن ها را سفید می کنداین درست است که لیمو ترش باعث سفیدی ناخن ها می شود اما تاثیر آن موقتی است. توجه داشته باشید که نباید ناخن ها را به مدت طولانی خیس نگهداشت تا سفید شوند. زیرا این کار باعث شکنندگی آنها می شود. برای جلوگیری از زرد شدن ناخن ها اگر سیگار می کشید بهتر است آنرا ترک کنید و بدون استفاده از دستکش به مواد شیمیایی دست نزنید.

با ناخن هایتان مهربان باشیداز سوهان، قیچی، ناخن گیر و .. با ملایمت استفاده کنید.
ناخن ها را چهار گوش کوتاه کنید و برای اینکار بهتر است از قیچی استفاده کنید. کفش های نوک تیز و تنگ نپوشید چون باعث فرو رفتن ناخن در گوشت پا می شود. در مانیکور کردن زیاده روی نکنید تصور نکنید برای داشتن مانیکوری خوب باید ناخن ها را تراشید و تمیز کرد. این کار ناخن ها را در معرض بیماری ها قرار می دهد.

چقدر لاک می زنید؟؟
درست است که لاک در مقابل ضربه های بیرونی از ناخن ها حفاظت می کند اما باید اجازه بدهید ناخن هایتان هر از گاهی بدون لاک نفس بکشند. برای جلوگیری از خشکی ناخن ها از یک حلال بدون استون استفاده کنید. از لاک هایی که رنگ تیره دارند استفاده نکنید چون به ناخن ها رنگ(زرد-نارنجی) می دهد که تنها با بلند شدن از بین می روند.

از ناخن های مصنوعی در مناسبت های خاص استفاده کنید زیرا استفاده ی دائمی از آنها باعث ایجاد حساسیت می شود.از رطوبت دوری کنیدبرای پیشگیری از پیدایش قارچهای ناخن، دست ها و پاها را بعد از شستشو با دقت خشک کنید.
رطوبت زمینه ساز رشد قارچ هاست. ناخن های پا از گوشت انگشتان بلندتر نباشد در غیر اینصورت به محل تجمع میکروب ها بدل می شود. کرم های موضعی یا لاک ها ی مخصوص، قارچ های تازه رشد را درمان می کنند اما در صورت پیشرفته بودن بیماری باید دارو مصرف کرد

 

زیباتر کردن ناخن ها

1. بهترین موقع برای مانیکور کردن بعد از دوش گرفتن یا ظرف شستن می باشد. چون این فعالیت ها کثیفی را از زیر ناخن پاک کرده و پوست اطراف ناخنها را نرم می نماید.
2. لاک نازک کننده نیز می تواند پس از لاکی که قبلا زده شده و بطور ناخواسته ضخیم شده استفاده شود. این لاک لاک ضخیم قبلی را به میزان دلخواه نازک می کند. لاک را در یخچال نگهداری نمایید تا عمر طولانی تری داشته باشد.

3. سعی نمایید بیش از یکبار در هفته از پاک کننده های لاک ( آستون ) استفاده نکنید زیرا ناخن ها را خشک می کند و ناخن های خشک بیش از ناخن های نرم و مرطوب شده در معرض شکسته شدن هستند.
4. یک لایه و پوشش رویی بر روی لاک مانند لاک های براق کننده و بی رنگ بر روی لاک ناخن خود بزنید. این کار احتمال شکسته شدن ناخن ها را به حداقل می رساند. روی ناخن های طبیعی بدون لاک نیز می توانید هر روز یک لایه از این لاک های بی رنگ و براق کننده بزنید تا رطوبت ناخن ها حفظ شود.

5. پس از شستن دست ها از کرم و لوسیون استفاده کرده و روی ناخن ها را نیز بزنید. دست ها و ناخن ها پس از شستشو با صابون و پاک کننده های قویتر زود خشک می شوند. سعی کنید آنها را چرب و مرطوب نگهدارید. می توانید برای اینکار از مرطوب کننده ها و نرم کننده هایی مانند وازلین و غیره استفاده نمایید. هر شب قبل از خواب نیز حتما این کار را انجام دهید.
6. با استفاده از تکه چوب(خلال دندان ) شما می توانید زیر ناخن ها را تمیز کنید. محلولی با ترکیب 1 قسمت ماده سفید کننده و 10 قسمت آب درست کرده و پنبه را به آن محلول آغشته کرده سپس به هر قسمت از ناخن که لک و کثیف شده بمالید تا جرم آن پاک شود.
زیر ناخن ها را با یک تکه چوب خلال دندان یا مسواک و محلول صابون و ماده سفید کننده بسابید تا لکه ها برطرف شوند.

7. ویتامینی به نام بیوتین ناخن ها را در حیوانات محکم تر می کند. دانشمندان در بعضی از تحقیقاتی که انجام شده به این نتیجه رسیده اند که شاید این ویتامین توانایی محکم کردن ناخن های انسان را داشته باشد. بیوتین در دراگ استورها موجود است.
8. در مورد ناخن های مصنوعی که بر روی ناخن های طبیعی اصطلاحا کاشته می شوند مراقبت ها باید جدی تر و دقیق تر باشد.

9. باید پس از کاشت ناخن خیلی مراقب بود اولا که ناخن مصنوعی نباید زیاد بلند باشد تا هنگام برخورد محکم با جایی یا چیزی نشکند. از آستون نیز نباید زیاد استفاده کرد چون لایه مقاوم و محکم آن را به زور از بین برده و سریع می شکند. پس از 4 الی 6 ماه که ناخن مصنوعی کم کم از روی ناخن طبیعی ( به علت رشد ناخن ) می رود باید توسط فرد متخصص چک شود

نظرات کاربران

سلام به شما کاربر محترم وبسایت پرشین لیدی، خیلی خیلی خوشحال میشیم اگر نظر خودتون رو درباره مقاله بالا برای ما بنویسید. اما لطفا از موارد زیر پرهیز کنید.

  • از کلماتی چون (عالی بود ، ممنون و ....) استفاده نکنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *