2

محیط خانه را شادتر و جذابتر کنیم

تصویر پیدا نشد !

اگر از طراحان داخلی بپرسید که چگونه می توان با تغییر دکوراسیون خانه فضایی شاد و جذاب به وجود آورد، پاسخ های مختلفی خواهید شنید، از استفاده از رنگ سفید گرفته تا استفاده از مبلمان راحت و متناسب. در اینجا به بعضی از این نکات اشاره می کنیم:

 

دکوراسیون منزل‎

 

 

1 – ترکیب کنید

یک طراح داخلی می گوید “جذاب ترین اتاق ها اتاق هایی هستند که فرهنگ ها و زمان های مختلف را با هم ترکیب می کنند. ” اگر وسائل کوتاه و بلند ، یا وسائلی با سن متفاوت را در کنار هم قرار دهید خانه تان صمیمی تر و راحت تر به نظر خواهد رسید.

2 – رنگ هایی را انتخاب کنید که نشان دهنده امتیازات شما باشند

طراحان داخلی توصیه می کنند دکوراسیونی را انتخاب کنید که به گونه ای یکی از ویژگی ها یا امتیازاتتان را برجسته کنند، با این کار همیشه آن دکور را دوست خواهید داشت و از دیدنش لذت خواهید برد. به عنوان مثال، خانمی که چشم های سبز رنگ دارد می تواند پرده ها و مبلمان خانه اش را به رنگ سبز انتخاب کند.

3 – از چیزهایی استفاده کنید که دوستشان دارید

سعی کنید چیزهایی را بخرید که کاملا مورد پسند شما قرار گرفته باشند، چون تجربه نشان می دهد که وقتی چیزی را دوست داشته باشیم، بالاخره جایی برای آن پیدا می کنیم، ضمن اینکه هرگز از آن خسته نخواهیم شد.

4 – قدرت رنگ سفید را فراموش نکنید

رنگ سفید نور را منعکس و بنابراین نوعی انرژی فوق العاده را ساطع می کند، منشوری از رنگ که لزوماً متوجه آن نیستیم. استفاده از رنگ سفید اتاق های تاریک را به فضایی روشن و شاد تبدیل خواهد کرد.

5 – از مبلمان و وسائلی پیچ و خم دار استفاده کنید

اشکال خمیده باعث می شوند که فضا راحت تر و گرم تر به نظر برسد. جالب است بدانید که انسان با اشیای خمیده احساس راحتی بیشتری می کند تا اشیای زاویه دار.

6 – رنگ مبل و صندلی ها را خنثی انتخاب کنید

بهتر است رومبلی ها و روکش های صندلی رنگ های تند یا طرح های شلوغ نداشته باشد چون استفاده از چنین پارچه هایی اتاق را تنگ تر و سنگین تر نشان خواهد داد. وقتی مبلی سفید باشد، سبک تر و روشن تر و برای نشستن و گفتگو مناسب تر به نظر می رسد.

7 – به رنگ های به کار رفته در قسمت ورودی خانه دقت کنید

یادتان باشد اولین تاثیر، ماندگارترین تاثیر است. قسمت ورودی خانه نمونه ای از دکوراسیون داخل آن خواهد بود پس در انتخاب ترکیب رنگ آن دقت کنید. استفاده از رنگ ها احساس شادی و نشاط را به وجود می آورد.

8 – گاهی بیننده را سوپرایز کنید

اگر دکور خانه قابل پیش بینی باشد و همه چیز در جای خود قرار بگیرد خانه حالتی جدی و یکنواخت به خود خواهد گرفت. بهتر است در بعضی قسمت ها خلاقیت به خرج دهیم و بیننده ها را غافلگیر کنیم. مثلا بعضی اشیا را در جاهایی قرار دهیم که دیگران انتظارش را ندارند، به عنوان مثال یک کلکسیون مجسمه را عروسک را روبروی راه پله ها قرار دهیم و … .

9 – در چیدمان اتاق های کوچک از رنگ های تندتر و پررنگ تر استفاده کنید

هرچه اتاقی کوچکتر باشد طراحی داخلی آن سخت تر خواهد بود. اگر در چیدمان چنین اتاق هایی از رنگ های تندتر و عمیق تر استفاده شود دنیایی کوچک در داخل آن اتاق خلق خواهد شد.

10 – با ایجاد تضاد زیبایی ایجاد کنید

وقتی رنگ های متضاد را در کنار هم قرار می دهیم، همین طور وقتی اجسام معمولی را در کنار اجسام قیمتی قرار می دهیم اتاقمان جذابیت و زیبایی بیشتری خواهد یافت.

نظرات کاربران

سلام به شما کاربر محترم وبسایت پرشین لیدی، خیلی خیلی خوشحال میشیم اگر نظر خودتون رو درباره مقاله بالا برای ما بنویسید. اما لطفا از موارد زیر پرهیز کنید.

  • از کلماتی چون (عالی بود ، ممنون و ....) استفاده نکنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  1. لیلی گفت:

    سلام.خسته نباشید.سپاسگزارم.خیلی مفید و آموزنده بود

  2. نازیلا گفت:

    مثل همیشه عالی بود.