1

فرش مناسب دکوراسیون منزل خود را انتخاب کنید

تصویر پیدا نشد !
فرش ها در ظاهر خانه و دکوراسیون آن تاثیر زیادی دارند. آن ها جلوه خاصی به خانه ها و اتاق های شما می بخشند و در عین حال تاثیر زیادی بر گرما و امنیت فضای خانه دارند.
فرش ها از جمله ضروری ترین وسایل برای چیدمان و دکوراسیون خانه هستند و اگر درست و متناسب با فضای خانه انتخاب شوند علاوه بر آن که بر جلوه خانه می افزایند آسایش و آرامش اعضای خانواده را نیز تامین می کنند اما در استفاده از فرش باید نکته هایی را مدنظر قرار دهید.

 

رنگ فرش

 

مرز خوشی
فرش ها و قالیچه ها بهترین ابزاری هستند که از آن ها می توان برای تعیین مرزبندی های فضای خانه استفاده کرد. اگر در خانه تان هالی دارید که لازم است آن را به 2 قسمت غذاخوری و نشیمن تقسیم کنید، بهترین کار استفاده از فرش یا قالیچه های متفاوت است. این کار به شما کمک می کند علاوه بر مرزبندی فضایی که در اختیار دارید، جاذبه خاصی برای خانه تان فراهم کنید. تنها باید مراقب باشید در انتخاب قالیچه ها مراقب هارمونی و همسانی رنگ ها و طرح های قالیچه ها یا فرش ها باشید. انتخاب طرح و رنگ مناسب در ایجاد فضاسازی و مرزبندی ها بسیار ضروری است. همان طور که نباید از فرش یا قالیچه شبیه به هم برای این کار استفاده کرد، قرار دادن 2 فرش کاملا متفاوت یکی با طراحی مدرن و دیگری با طراحی سنتی، انتخابی نادرست و نامناسب است.
موکت کنار فرش
برای تک تک قالیچه ها و فرش هایی که در خانه تان استفاده می کنید باید حاشیه ای مناسب و مقاوم در نظر بگیرید. این حاشیه علاوه بر آن که باید متناسب و زیبا باشد، باید کیفیت لازم را برای پیشگیری از سر خوردن و حرکت آن روی سرامیک، داشته باشد. مقصود از حاشیه استفاده از موکت یا بست های پلاستیکی است که امروزه در بسیاری از فروشگاه های فرش دیده می شود. استفاده از موکت در مقایسه با گیره های پلاستیکی در فصل زمستان اولویت دارد. زیرا علاوه بر آن که موجب حفظ دمای خانه و گرم تر شدن اتاق ها می شود به لحاظ ایمنی نیز برای خانواده هایی که فرزند زیر 10 سال دارند نیز ایمن تر است.

فرش باید با مبل ها سازگار باشد
یکی از مهم ترین ویژگی هایی که فرش یا قالیچه به عنوان یکی از مهم ترین بخش های دکوراسیون خانه و اتاق ها باید داشته باشد، تناسب طرح و رنگ با مبلمان، پرده ها و دیوارهای خانه است.
به عنوان مثال اگر پرده ها و مبلمان شما از طراحی ویژه ای برخوردار است و به اصطلاح طرحی شلوغ دارد، شما باید از فرشی با طراحی ساده و رنگ های محدود استفاده کنید. در غیر این صورت با خانه شلوغ و مملو از طرح های مختلف روبه رو خواهید شد که نه تنها زیبایی خاصی ندارد بلکه موجب آشفتگی و آرامش نداشتن اعضای خانه نیز می شود.
بنابراین دقت داشته باشید طراحی و رنگ فرش را با دیگر وسایلی که در خانه دارید هماهنگ کنید.
از چه شکلی کجا استفاده کنیم؟
اگر به یکی از فروشگاه های فرش در سراسر کشور سر بزنید خواهید دید که فرش ها و قالیچه ها در طرح ها، سایزها و اندازه های مختلف در بازار وجود دارد. برخی از فرش ها به شکل دایره، برخی به شکل بیضی، برخی به شکل مربع و برخی مستطیل شکل هستند. برخی طرح های ساده و یک دست دارند و برخی از آن ها با طرح های متفاوت و شلوغ تولید و در نمایشگاه های فرش به مخاطبان عرضه می شود.
در کنار طرح و رنگ فرش ها و قالیچه ها که درباره آن صحبت کردیم ظاهر فرش؛ مربع یا دایره بودن آن، بیضی یا مستطیل بودن آن نیز در زیباتر به نظر رسیدن خانه و اتاق ها تاثیر بسیار چشمگیری دارد. گاهی ممکن است فرشی دایره مانند جلوه زیبایی به سالن نشیمن بدهد درحالی که همین فرش برای اتاق غذاخوری چندان مناسب نباشد.

نظرات کاربران

سلام به شما کاربر محترم وبسایت پرشین لیدی، خیلی خیلی خوشحال میشیم اگر نظر خودتون رو درباره مقاله بالا برای ما بنویسید. اما لطفا از موارد زیر پرهیز کنید.

  • از کلماتی چون (عالی بود ، ممنون و ....) استفاده نکنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  1. m.p گفت:

    سلام.ممنون ازایمیل های جالبتون.خسته نباشید