0

روش های پولدار شدن خانم ها

www.persianlady.ir

چرا همیشه وقتی صحبت از آدم های میلیونر یا سرمایه گذاران بزرگ دنیا می شود مردان بیشتر از زنان، آمار ثروتمندان را تشکیل می دهند؟ در بیشتر برنامه های اقتصادی و مالی که در تلویزیون تماشا می کنیم کارشناس مسائل مالی یا سرمایه گذاران، بیشتر آقایان هستند تا خانم ها.

آیا این موضوع نشان می دهد که زنان نمی توانند به اندازه مردان اقتصادی فکر کنند و تنها می توانند دل شان را به دارایی های همسران شان خوش کنند؟ به نظر شما اشتباه زنان با درآمد معمولی در مقایسه با زنانی که میلیونر هستند در چیست؟

www.persianlady.ir

● باور کن باهوشی

فکر می کنید علت این که در نسل های بسیار گذشته، زنان در بعضی کشورها حق رای دادن یا حتی تحصیل را نداشتند به خاطر چه بوده است؟

آیا چون در یک دوره زمانی زنان دست به فعالیت هایی مشترک با مردان نزده اند، دلیل ناتوانی جنس زنانه برای انجام آن کارها بوده یا مسائل فرهنگی و نژادی دلیل این اتفاق قرار گرفته است؟

جواب را خودتان هم می دانید. این که بیشتر زنان فکر می کنند نمی توانند به اندازه مردان در کارهای تجاری و اصولا امور مالی موفق باشند یک اشتباه رایج زنانه است که در همه جای دنیا با هر فرهنگ و مذهبی صدق می کند.

در گام اول باید یاد بگیرید که برای شروع یک سرمایه گذاری مستقل و درآمدساز هیچ محدودیتی وجود ندارد. شما هم هوشش را دارید و هم استعداد و توانایی اش را البته اگر آن عقیده خرافی گذشته که «زنان نمی توانند به اندازه مردان درآمدزایی کنند» کنار بگذارید

● به کارهای کم رضایت نده

در تمام دنیا زنان نسبت به مردان آموزش کمتری را در زمینه امور مالی دیده اند. شاید اوج کارهای مالی یک زن خانه دار تنظیم دخل و خرج هزینه های خانه، پرداخت قبوض یا رسیدگی به حساب دسته چک های همسرش باشد

اما آیا زنان با سرمایه گذاری های مهم خانواده و دیگر فعالیت های مالی که همسران شان روزانه با آن مشغول هستند، آشنایی دارند؟

آیا شما هم از آن دسته زنانی هستید که ترجیح می دهند کارهای بزرگ مالی را به عهده همسرشان بگذارند؟ اگر روزی اتفاقی افتاد و شما تنها ماندید چطور؟ در آن شرایط آیا می توانید اداره امور اقتصادی خانواده را به عهده بگیرید؟

بیشتر زنان عادت کرده اند که خود را درگیر امور مالی نکنند و به همین خاطر سرمایه گذاران زن در مقایسه با مردان بسیار کمتر هستند.

این را بپذیرید که در رابطه با پول به زن ها اطلاعات زیادی نداده اند و برای همین باید اطلاعات مالی خود را از طریق خواندن کتاب و مجله های مرتبط با امور سرمایه گذاری، روزنامه های مرتبط، شرکت در

سمینارها و جست وجو در اینترنت و آشنایی با کسانی که در زمینه سرمایه گذاری های مورد علاقه تان فعالیت کرده اند، راه را برای درآمدزایی هموار کنید. تا می توانید به دنبال اطلاعات باشید

 

● بدون ترس بپرسید

بعد از این که سرمایه گذاری های مرتبط با علاقه تان را پیدا کردید، به دنبال مشاور و کارشناسان این حوزه بگردید اما یادتان باشد به تعداد مشاوران خوب مشاوران بد هم وجود دارند و شما با تحقیق می توانید مشاوران خوب را پیدا کنید و از آن ها کمک بخواهید.

افرادی که به شما اطلاعات می دهند و در برخورد اول اصراری برای دریافت همه سرمایه تان ندارند می توانند گزینه های خوبی برای راهنمایی باشند.

از سوال کردن هرگز نترسید زیرا همانطور که گفتیم به خاطر زن بودن تان و این که فرض عمومی بیشتر آدم ها در این است که زن ها اطلاعات مالی کمتری دارند، می توانید بدون خجالت هر سوالی دارید بپرسید، با این کار به مرور زمان اطلاعات شما بیشتر می شود.

ممکن است شما هرگز جسارت شروع یک سرمایه گذاری را نداشته باشید و با خودتان بگویید درجا زدن بهتر از خطر کردن است.

نظرات کاربران

سلام به شما کاربر محترم وبسایت پرشین لیدی، خیلی خیلی خوشحال میشیم اگر نظر خودتون رو درباره مقاله بالا برای ما بنویسید. اما لطفا از موارد زیر پرهیز کنید.

  • از کلماتی چون (عالی بود ، ممنون و ....) استفاده نکنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *