0

جلوگیری از ایجاد جوش صورت

سایت پرشین لیدی

۱ – رژیم غذایی مناسب پوستهای حساس

رژیم غذایی مناسب در زیبایی پوست اهمیت ویژه ای دارد. در برخی افراد مصرف شیرینی، چربی و ادویه های تند و حتی ترشی، سبب ایجاد جوش می شود. پس حساسیت خود را به مواد غذایی بشناسید و در خوردن آنها زیاده روی نکنید.

 

۲ – تاثیر اعصاب بر پوست

استرس و نگرانیهای شدید سبب افزایش التهابات پوستی می شود. پس سعی کنید همیشه آرام باشید و نفس عمیق بکشید.


۳ – بخور مناسب پوست های چرب

بخور گل بابونه به مدت 10 دقیقه انجام دهید تا منافذ پوست شما باز شود، وقتی چرک جوش سرباز کرد ، با پنبه آغشته به آبلیمو اول کل صورت رو و بعد اطراف و روی جوش را به آرامی ضدعفونی کنید و سپس با دستمال تمیز جوش را بین انگشتانتان قرار دهید و چرک را تخلیه کنید. مراقب باشید اگر بیش از حد فشار دهید و خون خارج شود ممکن است جای جوش شما باقی بماند . سپس مجددا با آبلیمو ضدعفونی کنید و تا زمانی که کاملا خشک شود با دستمال آنرا تمیز کنید. در تمامی این مراحل دستمالی که به محل جوش خورده را به دیگر مناطق پوست نزنید .

این بخور و تمیز کردن صورت بصورت 2و3 روز یکبار انجام دهید ، سبب تمیز شدن پوست شده و احتمال ایجاد جوش را کمتر می کند. حتما 20 دقیقه پس از ماسک آبلیموصورت خود را با آب سرد شسته و از کرم های آبرسان فاقد چربی به میزان لازم به صورتتان بزنید.

 

۴ – لوازم آرایشی مناسب

از لوازم شخصی و بهداشتی خوب مراقبت کنید؛
این لوازم به طور روزانه با صورت در تماس اند و هنگامی که بدون استفاده می مانند محل مناسبی برای رشد میکروب ها می شوند.لوازم آرایشی را از قبیل برس، اسفنج و… حداقل هفته ای یک بار با شامپوی بچه بشویید.

 

19796_246

5 – غذاهای مضر برای پوست

از خوردن شکر ، غذاهای سرخ شده و چربی های مضر مثل مارگارین و روغن های گیاهی خودداری کنید.زمانی که من جوش های خیلی بدی داشتم، این موضوع برایم افسانه و محال بود. اما به محض اینکه از تنقلات دل کندم و میوه و سبزیجات بیشتری خوردم جوش هایم دیگر به اندازه قبل پدیدار نمی شدند. سعی کنید دست از سر آن آبنبات ها بردارید وبجای آن هویج بخورید. این کار میتواند باعث شود تا جوش هایی که در حال ظاهر شدن هستند برنامه شان خنثی شود. به همین ترتیب به جای نوشابه هم آب بخورید. این پرهیزها راه های خیلی خوبی برای متوقف کردن جوش ها هستند.

 

6- نوشیدن آب برای داشتن پوست سالم

در هر روز حداقل ۸ لیوان آب بنوشید ، مصرف مواد فیبردار را افزایش دهید و مقدار زیادی میوه، سبزیجات تازه و غلات در رژیم غذایی خود بگنجانید.

 

7- ویتامین های مناسب پوست

ویتامینها و مکملهای مفید را به رژیم غذایی خود اضافه کنید . برای مثال مصرف ویتامین A و زینک به درمان لکه ها ، کاهش التهابات و کاهش اثرات آندروژنی هورمونی کمک می کند و ویتامین B۶ به کاهش و کنترل آکنه های قبل از قاعدگی کمک می کند.

 

8- ماسک صورت جوشدار

به جوشهای خود روغن درخت چای بمالید تا باکتریها کشته شوند و التهابات کاهش یابند.

 

9- ورزش و سلامت پوست

بطور منظم ورزش کنید. عرق کردن به دفع سموم بدن کمک می کند و در نتیجه جوشها کاهش می یابند.

 

10- غذاهای مفید پوست

مقدار مصرف مواد غذایی دارای امگا ۳ را در رژیم غذایی خود افزایش دهید و تا آنجایی که می توانید ماهی مصرف کنید.

 

11- ممنوعیات پوستی

مصرف نوشیدنیهای دارای کافئین ، شکلات و نوشابه های گازدار را کاهش دهید زیرا اینها ممکن است باعث تشدید آکنه و التهابات پوستی شوند.

 

12- مدام به صورتتان دست نزنید

این کار خیلی بدیهی است که پشت میز کارتان نشسته ودستتان را زیر چانه تان بزنید. آن چیزی که ممکن است متوجهش نشوید این است که هنگام این کار، باکتری هایی از دستان شما به صورتتان منتقل میشوند. این چنین می‌شود که منافذ پوستتان بسته شده و آن جوش های نه چندان دوست داشتنی روی پوستتان ظاهر میشوند.

همچنین جوش هایتان را نخارانید و فشار ندهید، هرچند که وسوسه انگیز است. این کار فقط آن‌ها را حساس کرده و اگر پتانسیلش را داشته باشد زخم هم میشوند. چه راه ساده و موثری برای جلوگیری از جوش! فقط دستانتان را از صورت زیبای خود دور نگاه دارید.

 

13- فونداسیون را کم‌تر کنید

من میدانم که کار سختی است اما تمام سعیتان را کنید تا از مواد آرایشی روی صورتتان استفاده نکنید. با این حال اگر شما واقعا احساس نیاز میکنید، مقدار استفاده از فونداسیون را روی صورت خود محدود کنید. با استفاده بیش از حد، منافذ پوست شما مسدود شده و جوش های بیشتری ساخته میشود. این هم یکی از ساده ترین راه ها برای جلوگیری از جوش زدن است.

اگر حتما باید از فونداسیون استفاده کنید، انواع معدنی یا اورگانیک را خریداری و استفاده کنید. استفاده ی کمتر از محصولات زیبایی شیمیایی، پوستی زیبا و سالم را به مرور زمان برای شما به ارمغان خواهد آورد.

 

14- عینک و عینک آفتابی خود را به طور منظم تمیز کنید

وقتی هر روز از عینکتان استفاده میکنید بر روی آن چربی تجمع می کند. اگر با دقت نگاه کنید میتوانید آنها را در ناحیه چشم و بینی خود نیز بیابید. میدانم، این خیلی بد است! تمیز کردن قسمت‌هایی از عینکتان که هر روز با پوست شما در ارتباط است را فراموش نکنید. بنابراین چربی هایی که روی عینکتان جمع شده است به پوست شما منتقل نمی شوند. همه می‌دانیم که جوش های روی بینی چقدر دردناک هستند و زیبایی شما را می کاهند.

 

15- افراط در تمیزی پوست

درست است که رسیدگی روزانه به آکنه وسوسه انگیز است اما لازم است پوست و منفذهای آن را کمی به حال خود بگذارید،زیرا رسیدگی بیش از حد به پوست و خشک شدن آن باعث می شود پوست برای جبران خشکی،چربی بیش از حد تولید کند و بنابراین آکنه بیشتری ایجاد می شود.بنابراین پاک سازی را به هفته ای ۲ بار کاهش دهید.

 

16- تلفن همراه

تلفن همراه نیز همانند روکش بالش شاید به نظرتاثیری در بروز آکنه نداشته باشد اما در واقع تلفن همراه شیئی است که در طول روز با صورت ما در تماس است. آلودگی دست، خاک و ته مانده غذا همه در گوشی تلفن همراه جمع و بلافاصله به صورت منتقل می شود. با استفاده از دستمال ضدباکتری تلفن همراه را تمیز کنید.

 

17- روکش بالش

پپوست صورت شما هر شب به مدت ۸ ساعت با روکش بالش در تماس است و بنابراین شست و شوی صورت و تمیز بودن روکش بالش باید اهمیت مشابهی داشته باشد.هر هفته شستن و یا تعویض روکش بالش برای جلوگیری از تماس پوست صورت با کثیفی،باکتری،خاک،چربی ترشح شده از موها و لوازم آرایشی لازم است زیرا در جلوگیری از تاثیر عوامل بروز آکنه نقش دارد.

 

در صورتیکه علاوه بر این موارد روشی برای جلوگیری از ایجاد جوش میشناسید، شما مطلب مارا کامل کنید.

 

نظرات کاربران

سلام به شما کاربر محترم وبسایت پرشین لیدی، خیلی خیلی خوشحال میشیم اگر نظر خودتون رو درباره مقاله بالا برای ما بنویسید. اما لطفا از موارد زیر پرهیز کنید.

  • از کلماتی چون (عالی بود ، ممنون و ....) استفاده نکنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *