2

تغذیه سالم برای داشتن موهای سالم

سایت پرشین لیدی

تغذیه لازم برای داشتن موهای زیبا و سالم

تغذیه سالم برای داشتن موهای سالم

 

 

 

 

 

 

 

 

شاید از دید عموم بهترین توصیه برای داشتن موهای سالم و زیبا شستشو با شامپو و استفاده از نرم کننده های مناسب باشد، اما بهترین کار برای به دست آوردن موهای زیبا و سالم این است که به جای حمام، به آشپزخانه بروید!

موهای شما به طور طبیعی، ماهانه رشدی به اندازه ۶ تا ۱۲ میلیمتر دارند و مواد لازم برای رشد و داشتن ساختار طبیعی و سالم را از مواد غذایی که می خورید به دست می آورند نه از شامپوها و نرم کننده ها و محصولات تجاری دیگر.

برای داشتن موهای سالم و زیبا بهتر است ۹ غذای زیر را در رژیم غذایی روزانه خود بگنجانید:

۱. گوشت ماهی: حاوی مقادیر زیادی امگا-۳، ویتامین B12 و آهن است. هر سه این مواد از مواد اصلی لازم برای تغذیه پیازچه موها هستند.

۲. سبزیجات با رنگ سبز تیره: سبزیجاتی مانند اسفناج و کلم بروکلی منابع بسیار خوب ویتامین A و C هستند. بدن ما برای ساختن “سبوم” از این ویتامین ها استفاده می کند. سبوم در واقع یک نرم کننده طبیعی است. سلول های پیازچه مو از جمله سلول هایی هستند که سبوم تولید می کنند و باعث نرمی موها می شوند.

۳. حبوبات: حبوباتی مانند لوبیا و عدس با داشتن پروتئین، آهن، روی و بیوتین باعث رشد بهتر موها می شوند. کمبود ویتامین بیوتین منجر به شکنندگی موها می شود.

۴. آجیل: یکی از بهترین منابع سلنیوم است. سلنیوم یکی از مواد معدنی لازم برای سلامت پوست و موی سر است. گردو دارای امگا-۳ و اسید آلفا لینولئیک است که به نرمی مو کمک می کنند. بادام، گردو و پسته منابع غنی روی هستند. کمبود روی منجر به ریزش غیر طبیعی موها می شود.

۵. گوشت پرندگان: کمبود پروتئین منجر به شکنندگی موها می شود و در موارد کمبود پروتئین شدید، موها رنگ طبیعی خود را از دست می دهند. گوشت پرندگان یک منبع غنی از پروتئین است.

۶. تخم مرغ: بدون شک یکی از بهترین منابع پروتئین است. تخم مرغ همچنین دارای بیوتین و ویتامین B12 است که برای سلامت پوست و مو لازمند.

۷. سبزیجات خام: برای دریافت ویتامین B ، آهن و روی مورد نیاز، از سبزیجات تازه استفاده کنید.

۸. لبنیات کم چرب: لبنیات کم چرب مانند شیر، ماست، کشک و پنیر منابع خوب کلسیم هستند که برای رشد مو لازم است. آنها همچنین غنی از پروتئین کازئین هستند.

۹. هویج: منبع غنی ویتامین A است که به سلامت پوست و مو کمک فراوانی می کند.

نظرات کاربران

سلام به شما کاربر محترم وبسایت پرشین لیدی، خیلی خیلی خوشحال میشیم اگر نظر خودتون رو درباره مقاله بالا برای ما بنویسید. اما لطفا از موارد زیر پرهیز کنید.

  • از کلماتی چون (عالی بود ، ممنون و ....) استفاده نکنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  1. mehrdad گفت:

    agar dar zamine tarahi komak khastid hatam pm bedin!

  2. mehrdad گفت:

    salam tabrik migam
    site khobi rah andazi kardin.ama ye moshkel dare onam ghalebeshe.fek nemikonid kami zaeifE???