1

انواع کرم ها

تصویر پیدا نشد !

انواع گوناگونی از کرم‌ها با اهداف مصرفی مختلف وجود دارد. در اینجا به انواع اصلی آنها اشاره می‌کنیم:

ـ کرم‌های بی‌رنگ.

ـ کرم مرطوب کننده.

ـ کرم پوشاننده.

ـ کرم خنک کننده یا کلد کرم.

ـ کرم دور چشم.

کرم بی‌رنگ:

محتوای آب این کرم‌ها زیاد است و به همین علت به راحتی شسته می‌شوند. آب سبب خاصیت خنک کنندگی این کرم‌ها می‌شود و چون مقداری چربی دارند تا حدودی خاصیت مرطوب کنندگی نیز دارند. به علت کاربرد آسان، شستن و پاک کردن راحت، این کرم‌ها به عنوان کرم روزانه مورد استفاده قرار می‌گیرند. نکته مثبت این کرم‌ها، بی‌رنگی و نامرئی بودن آنهاست.

کرم شب:

میزان چربی اینها از کرم بی‌رنگ بیشتر است و خاصیت مسدود کنندگی زیادتری دارند ولی نسبت به پمادها دارای مسدود کنندگی و چربی کمتر هستند. بنابراین به عنوان مرطوب کننده در پوست‌های خشک کاربرد دارند. این کرم‌ها خاصیت خنک کنندگی ندارند. به این کرم‌ها مغذی نیز می‌گویند چون به نظر می‌رسد حاوی ترکیبات مختلفی‌اند که به داخل پوست نفوذ می‌کنند. برای این امر لازم است که به مدت چند ساعت روی پوست باقی بماند. به همین دلیل این کرم‌ها موقع شب و قبل از رفتن به رختخواب مالیده می‌شوند.

کرم‌های مرطوب کننده:

این کرم‌ها جهت افزایش رطوبت پوست ساخته می‌شوند و بر پایه مواد مسدود کننده (که نوعی سد غیرقابل نفوذ بر سطح پوست فراهم می‌کنند) و افزاینده‌های رطوبت (که سبب جذب آب می‌شوند) استوارند.

کرم‌های پوشاننده:

این کرم‌ها اساساً مرطوب کننده بوده و معمولاً حاوی مواد رنگی نیز می‌باشند. بسیاری از آنها محتوی مواد ضدآفتاب نیز هستند. کرم‌های پوشاننده نوعی رنگ یکنواخت و کافی به پوست می‌دهند و سبب مخفی کردن ضایعات پوست می‌گردند. انواع رنگ‌های مختلف از این کرم‌ها ساخته شده است و هر خانمی می‌تواند رنگ مناسب پوست خود را پیدا کند.

کلدکرم:

کرم‌هایی با خاصیت خنک کنندگی هستند. کلد کرم ترکیب ساده آب و چربی بدون امولسیفایر است و بنابراین حالت پایدار ندارد. به همین جهت وقتی بر سطح پوست مالیده می‌شود، آب آن تبخیر شده و سبب خنک شدن پوست می‌گردد. قسمت روغنی آن خاصیت پاک کنندگی دارد چون سبب برداشتن لایه چربی طبیعی پوست که آلودگی‌ها به آن چسبیده‌اند می‌شود، شرکت‌های تولید کننده مواد آرایشی کلدکرم‌هایی تولید می‌کنند که یا حالت مرطوب کنندگی آنها بر حالت پاک کنندگی برتری داشته باشد و یا اینکه بیشتر حالت پاک کننده داشته باشند تا مرطوب کننده.

کرم‌های دور چشم:

فرآورده‌هایی که برای استفاده در اطراف چشم ساخته می‌شوند عمدتاً‌ حساسیت‌زا نیستند یعنی حاوی موادی چون عطرها یا مواد شناخته شده محرک و آلرژی‌زا نمی‌باشند. با این وجود تردیدی نیست که حتی چنین کرم‌هایی نیز می‌توانند در برخی افراد ایجاد حساسیت کنند.

چطور می‌توان یک فرآورده آلوده را شناخت؟

ماده آلوده به باکتری دارای بوی ناخوشایند است و معمولاً قوام یکنواخت خود را از دست می‌دهد و اجرای تشکیل دهنده آن مثل آب و چربی کاملاً از هم جدا شده است. ممکن است نواحی مختلف تغییر رنگ یافته در آن دیده شود. این مناطق تغییر رنگ یافته در واقع مجتمع‌های میکروبی یا قارچی هستند.

 

نظرات کاربران

سلام به شما کاربر محترم وبسایت پرشین لیدی، خیلی خیلی خوشحال میشیم اگر نظر خودتون رو درباره مقاله بالا برای ما بنویسید. اما لطفا از موارد زیر پرهیز کنید.

  • از کلماتی چون (عالی بود ، ممنون و ....) استفاده نکنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  1. رامش گفت:

    سلام.سایتتون واقعا عالیه من خیی استفاده کردم
    یه سوال داشتم درباره کرم پودر..میشه چند مارک کرم پودر پوشاننده خوب قیمتشم خوب باشه معرفی کنین..ممنون میشم