2

انتخاب رنگ مناسب

persianlady.ir

 

رنگ های به کار رفته در سقف و دیوارهای خانه می توانند نشان دهنده میزان موفقیت طراح داخلی آن باشند. در اینجا با بعضی نکات روانشناختی مربوط به این رنگ ها آشنا می شوید

1. رنگ های گرم
persianlady.ir

به گزارش برترین ها رنگ های گرم مثل نارنجی یا زرد، دمای اتاق را بالا می برند. بنابراین بهتر است در ساختار اتاق هایی استفاده شود که رو به شمال ساخته شده اند. از آن جایی که این رنگ ها القا کننده جنبش و فعالیت هستند، پس بهتر است در اتاق هایی که برای استراحت و آرامش در نظر گرفته شده اند، به کار نروند. ضمناً نارنجی احساس گرما و شوق را به ذهن می آورد، و زرد چشم را خسته می کند. بنابراین استفاده از آنها در اتاق خواب توصیه نمی شود.

2. رنگ های روشن

persianlady.ir

رنگ های روشن مانند سبز و آبی روشن شاد و پرانرژی هستند و به اتاق حالتی دوستانه و صمیمی می دهند، بنابراین بهتر است در اتاق هایی مانند غذاخوری و آشپزخانه، که معمولاً برای دور هم بودن و گفت و گو استفاده می شوند، به کار بروند. رنگ سبز همچنین می تواند نشانه خوشبختی و سلامتی باشد و استرس را کاهش بدهد. بنابراین سبز روشن می تواند رنگی مناسب برای اتاق خواب شما باشد.

3. رنگ های تیره

Persianlady.ir

رنگ هایی مثل آبی پررنگ، بنفش و سبز تیره می توانند القاکننده حس دلتنگی یا افسردگی باشد. اما همین رنگ ها اگر در مکان مناسب و در کنار اشیای مناسب به کار روند، اتاق شما را امن و راحت نشان می دهند. اگر شب ها به سختی به خواب می روید، رنگ دیوارهای اتاق خواب را بنفش انتخاب کنید. این رنگ همچنین افزایش دهنده میل جنسی (به خصوص در خانم ها) است.

4. رنگ های سرد
Persianlady.ir

رنگ های سرد مانند آبی یخی، آرامش بخش هستند و به خصوص برای اتاق خواب مناسبند. اگر در اتاق خوابتان رنگ های سرد به کار رفته باشد، شب ها با آرامش به خواب می روید وصبح ها سرحال از خواب بیدار می شوید.

5. آبی تیره
Persianlady.ir

آبی موردعلاقه بسیاری از افراد است و احساس آرامش و صلح را به ذهن می آورد. اما آبی در خیلی از افراد حساس غم و گوشه گیری به وجود آورد و به گرایش افراد به برقراری ارتباط لطمه می زند، به همین دلیل بهتر است در اتاق نشیمن یا غذاخوری استفاده نشود. در عین حال این رنگ اشتها را کم می کند و برای استفاده در آشپزخانه مناسب نیست. اما تحقیقات نشان می دهند که آبی مناسب ترین رنگ برای دفاتر کار است چون افراد در اتاق های آبی بیشترین بازده کاری را دارند.

6. قرمز
Persianlady.ir

رنگ قرمز هیجانات قوی، عشق و حرارت را بر می انگیزد ، ولی در عین حال می تواند احساس خشم و عصبانیت را تحریک کند، بنابراین رنگ قرمز برای اتاق کودک مناسب نیست. توصیه می شود رنگ اصلی اتاق را قرمز انتخاب نکنید، اما اگر این رنگ را دوست دارید از اشیای قرمز استفاده کنید.

7. خاکستری
Persianlady.ir

این رنگ اشتها را کم می کند، بنابراین آن را در اتاق غذاخوری یا آشپزخانه به کار نبرید (مگر در صورتی که واقعاً می خواهید کمتر بخورید.) خاکستری همچنین رنگی سرد و نشانگر ترس و فقدان احساس است بنابراین در کل استفاده از آن در اتاق شما توصیه نمی شود. . 109

نظرات کاربران

سلام به شما کاربر محترم وبسایت پرشین لیدی، خیلی خیلی خوشحال میشیم اگر نظر خودتون رو درباره مقاله بالا برای ما بنویسید. اما لطفا از موارد زیر پرهیز کنید.

  • از کلماتی چون (عالی بود ، ممنون و ....) استفاده نکنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  1. فاطمه گفت:

    عالیه

  2. kazem samakoosh گفت:

    به علت تنوع مطالبتون در مدل و دکوراسیون سبب شده تا از اون ها در وبلاگ خودمون استفاده کنم . مرسی.