0

از بین بردن تیرگی زیر بغل

سایت پرشین لیدی

تیرگی زیر بغل، فقط بخاطر اینکه وقتی لباس رکابی می‌پوشید زشت بنظر می‌آید، مشکل بحساب نمی‌آید، بلکه هرچه تیره تر باشد، بوی بیشتری هم خواهد گرفت! از آنجایی که پوست زیر بغل خیلی حساس است و اغلب خانم‌ها برای اصلاح موهای آن، از تیغ یا کرم‌های موبر حاوی مواد شیمیایی فراوان استفاده می‌کنند، پوست آن ناحیه تیره شده و زشت بنظر می‌رسد.

اگر به پوشیدن لباس های نیم تنه و تاپ علاقه دارید ولی تیرگی زیر بغل، شما را از پوشیدن این لباس ها باز می دارد، با ما همراه شوید تا برای درمان آن روش های خانگی را به شما معرفی کنیم.

رفع-سیاهی-و-تیرگی-ناحیه-تناسلی-و-دیگر-اندامها

استفاده‌ی بلافاصله از دئودورانت پس از اصلاح موهای زیر بغل هم کمکی نخواهد کرد. اگر می‌خواهید زیر بغل‌هایتان هم مثل بقیه‌ی بدنتان زیبا باشد، باید خیلی از آن مراقبت کنید. در این راهنما با چند راه درمانی خانگی برای این منظور آشنا خواهید شد.

۱. به زیر بغل‌هایتان لیموترش بمالید

لیموترش‌ها حاوی سفیدکننده‌هایی طبیعی هستند. همچنین ضد میکروب هم هستند، بنابراین با استفاده از لیموترش، نه تنها زیر بغلتان سفید، بلکه تمیز و سرحال هم خواهد شد. ماهیت اسیدی لیموترش، یک خاصیت عالی برای روشن کردن پوست زیر بغل است، و اگر بطور مرتب از آن استفاده کنید، بزودی زیر بغلتان همرنگ پوست اندام‌های دیگرتان خواهد شد.

۲. مخلوط آب و جوش شیرین

ترکیبی از آب و جوش شیرین هم یک درمان خانگی بی‌نظیر دیگر برای سفید کردن تیرگی زیر بغل است. مخلوط را بسازید و زیر بغلتان را بطور کامل به آن آغشته کنید. کمی صبر کنید، سپس زیر بغلتان را بشویید. همانند لیموترش، باید مدتی این راه درمانی را استفاده کنید تا نتایج مشخصی بدست بیاورید.

۳. شکر قهوه‌ای و روغن زیتون

روغن زیتون و آنتی اکسیدان و خاصیت سفید کنندگی ملایمش برای پوست عالیست. شکر قهوه‌ای نیز بعنوان یک اسکراب طبیعی عمل خواهد کرد. باید مخلوط را طوری درست کنید که شکر به شکل دانه دانه بماند، در اینصورت بهتر مانند یک اسکراب عمل خواهد کرد. مخلوط را به زیر بغلتان مالیده و به آرامی ماساژ دهید، سپس زیر بغلتان که دیگر به آن شدت تیره نیست را بشویید!

۴. آرد نخود با شیر یا ماست

شما به چند قاشق غذاخوری آرد نخود و ماست ساده یا شیر احتیاج دارید. آرد را با ماست یا شیر ترکیب نمایید و مخلوط بدست آمده را به زیر بغلتان بمالید. اگر کثیف شدن ملافه‌هایتان مهم نیست، می‌توانید بگذارید این مخلوط در طول شب روی پوستتان بماند. از آنجایی که کاملاً طبیعی هستند، اثر سوءی نخواهند داشت. اگر می‌خواهید نتیجه‌ی سریع‌تری بگیرید، می‌توانید مقداری آبلیمو هم به آن بیفزایید.

همه دوست دارند که زیر بغل نرمالی داشته باشند که از باقی بدنشان تیره‌تر نیست و بوی بدی هم نمی‌دهد. بجای اینکه صبر کنید تا ناچار به درمانش شوید، می‌توانید از آن پیشگیری کنید. تراشیدن موهای زیر بغلتان را بصورت منظم متوقف کنید، از موبرهای شیمیایی استفاده نکنید، و بلافاصله پس از تراشیدن موهای زیر بغلتان هم از دئودورانت استفاده نکنید.

106266_645

5. خیار و زردچوبه

آب یک عدد خیار را با مقدار کمی زردچوبه مخلوط کنید و آن را روی محل تیره شده بزنید و پش از چند دقیقه بشویید. ترکیب خیار و زردچوبه باعث ایجاد حس خنکی و تازگی و روشن شدن پوست شما می شود.

6. روغن نارگیل

اگر روغن نارگیل در منزل دارید دو قاشق از آن را بر روی تیرگی پوست تان ماساژ دهید، روغن نارگیل یکی از بهترین روشن کننده های پوست تیره زیر بغل است.

7. سیب زمینی

آب یک عدد سیب زمینی را بگیرید و آن را برای 15 دقیقه روی پوست تیره زیر بغل تان بگذارید سپس بشویید.

8. ریش تراش

اگر از ریش تراش برای از بین بردن موهای زیر بغل استفاده می کنید این روش را برای همیشه ترک کنید چون باعث تیرگی پوست حساس این ناحیه می شود.

*به یاد داشته باشید که پوست این ناحیه خیلی حساس است، پس با مراقبت از آن، روشن خواهد ماند.

نظرات کاربران

سلام به شما کاربر محترم وبسایت پرشین لیدی، خیلی خیلی خوشحال میشیم اگر نظر خودتون رو درباره مقاله بالا برای ما بنویسید. اما لطفا از موارد زیر پرهیز کنید.

  • از کلماتی چون (عالی بود ، ممنون و ....) استفاده نکنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *