4

آموزش گام به گام بافت پاپوش به زبان فارسی

بافت پاپوش

آموزش گام به گام بافت پاپوش به زبان فارسی

برای بافت این پاپوشها نیاز به مهارت زیادی در قلاب بافی ندارید. کافیست زنجیره، پایه بلند و کوتاه را آموخته باشید و به همین سادگی یک جفت پاپوش بابِت بسیار شیک و دست بافت زمستانی داشته باشید.برای آموزش این پاپوش زیبا به ادامه مطلب مراجعه کنیدبافت پاپوش یکی از فنون بافندگی است که در آن از نخ‌های ضخیم و پرز ندار برای ساخت پاپوش استفاده می‌شود.

این پوشاک به دلیل ظاهری خاص و راحتی کاربری آن، جزو محبوب‌ترین پوشاک‌ها در بین افراد مختلف محسوب می‌شود. برای بافت پاپوش، ابتدا باید بافت پایه را با نخ‌های مناسب و به رنگ‌های دلخواه ببافید. سپس با استفاده از مدل مورد نظر و با توجه به سایز پاپوش، باید نخ‌ها را به شکل مورد نظر به هم بافت تا پاپوش شکل نهایی خود را بگیرد.

برای راحتی در کار، می‌توانید از الگوهای پاپوش استفاده کنید که به راحتی در اینترنت قابل دسترسی هستند. بعد از بافت کامل پاپوش، باید آن را با دقت کافی به هم بافت تا کاملاً سفت و محکم شود. در نهایت، با استفاده از موادی مانند پارچه و چسب، می‌توانید زیره پاپوش را بر روی پایه آن نصب کنید و پاپوش خود را کامل کنید.

لوازم مورد نیاز برای بافت پاپوش با کاموا

یک کلاف کاموا آبی آسمانی

نیم کلاف کاموا سبز

دو میل میله بافتنی

شما می توانید به سلیقه خود دو رنگ زیبا را برای بافت این نوع پاپوش انتخاب کنید.

آموزش گام به گام بافت پاپوش با دو میل

به سادگی و با کمترین مهارت، با دقت به فایل ویدئویی، می توانید پاپوش زمستانی زیبایی برای خود ببافید. این مدل پاپوش دور مچ را میپوشاند و بسیار محکم در پا ماندگاری دارد. با مشاهده آموزش گام به گام بافت پاپوش ، پاپوشی با سایز ۳۶ الی ۳۸ خواهید داشت. و با کمی دقت و  یادگیری در این نوع بافت پاپوش با قلاب، به راحتی سایزهای دیگر و مدلهای دیگر پاپوش را می توانید انجام دهید.

آموزش بافت پاپوش با قلاب تصویری

توضیح مختصر بافت

در ابتدا به اندازه دور مچ پا به سانتی متر، باید دونه سر بندازید. با کاموای متوسط برای سایز ۳۷ تا ۳۸ نیاز به ۴۲ دونه سر است. کشبافت اول، به اندازه ۲ سانتی متر، بافت یه زیر یه رو انجام می دهیم. یک سانت بافت ریکن انجام می دهیم. 

برای بافت رویه پا، عرض پا را اندازه گرفته و مطابق ویدئو شروع به بافت می کنیم. این بافت شامل دو رنگ می شود و نیاز به اتصال دو رنگ است. رویه پا مدل جو دونه بافته خواهد شد. رج پشت دانه ها برعکس بافت رویه پا است. 

بافت قسمت کف پا به اندازه ۹ دانه است.. از هر طرف ۳۶ و ۹ دانه نیز وسط قرار می گیرد. برای بلندتر کردن قد پاپوش می توانید در انتهای بافت کف نیز اقدام کنید. 

بعد از پایان بافتن، پاپوش را برعکس کرده و از پشت به هم می دوزیم.

سفارش پاپوش بافتنی

در صورتیکه نیاز به پاپوش خاص و آماده دارید می توانید از طریق شماره های موجود در تصویر زیر، سفارش پاپوش مورد علاقه خودتان را به راحتی انجام دهید و آنرا درب منزل دریافت کنید.

آموزش گام به گام بافت پاپوش به زبان فارسی

پاخور این پاپوش عالیه و محکم در پا ماندگاری دارد. بافت این پاپوش برای کسانی که کمی قلاب بافی میدانند بسیار آسان است و به راحتی از طریق ویدئو میتوانید راهنمایی خوبی دریافت کنید. اگر بازهم برای بافت مشکل داشتید، از طریق شماره های موجود در تصویر پاپوش خود را سفارش دهید.

نظرات کاربران

سلام به شما کاربر محترم وبسایت پرشین لیدی، خیلی خیلی خوشحال میشیم اگر نظر خودتون رو درباره مقاله بالا برای ما بنویسید. اما لطفا از موارد زیر پرهیز کنید.

  • از کلماتی چون (عالی بود ، ممنون و ....) استفاده نکنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  1. متین گفت:

    سلام به دخمل های خوب و دوس داشتنی پست صحنه سایت مجله بانوان ایران میخواستم درخواست کنم درصورت امکان درباره آموزش گام به گام بافت پاپوش یک ویدئو به زبان فارسی قراربدید در این صفحه که اگر کسی حوصله خوندن مقاله رو نداشته باشه حداقل اون ویدئو رو ببینه
    ممنون ازتون

    1. تیم تولید محتوا گفت:

      سلام، ممنون از ارائه نظرتون
      حتما در اپدیت های بعدی درنظرش میگیریم

  2. سپیده گفت:

    ممنونم عالی بود.دستتون درد نکنه.

    1. بانوی پارسی گفت:

      خواهش می کنم عزیزم :)