0

آرایش مناسب برای چشم های پف کرده و پلک افتاده

سایت پرشین لیدی

ابتدا برای کاهش پف چشم ها، نکاتی را بیان می کنیم :

1. یک قاشق غذاخوری را زیر اب سرد گرفته و انرابرای ۶۰ ثانیه روی پف کردگی چشم قرار دهید

2. کرمهای روی پوف کردهگی استفاده کنید که دارای نشاسته و روغن جگر کوسه باشند متخصصین پوست سالهاست بر این عقیده هستند که این مواد ورم پوست یا قسمت چشم را از بین میبرد.

3. راه دیگر حلقه حلقه کردن خیار و روی چشمها بصورت کمپرس گذاشتن است

4. چای سیاه کیسه ای را در اب سرد خیس نموده و برا ۱۰ دقیقه روی چشمها بگذارید و به ارامی از سمت داخل به بیرون چشمها فشار ارامی بدهید.

5. از خوردن هر چیزی که دارای نمک باشد خوداری کنید چرا که باعث نگهداری مایعات اضافی جمع شده در ناحیه چشمها خواهد شد.

6. در موقع خواب سر را بالا تر از بدن نگهدارید که باعث اضافه جمع شدن بیشتر مایعات زیر چشم نشود.

aa

چشم به پنج قسمت تقسیم می شود :

۱- روی چشم

۲- گوشه ی داخلی چشم

۳- زیر تاج ابرو

۴- زیر آرک ابرو ( زیر قله ی ابرو )

۵- گوشه ی خارجی چشم و زیر ابرو

گریم و آرایش انواع چشم :

۱- افرادی که بالای چشمشان پف دارند :types-of-eye-makeup-tutorial-3

دقیقا روی پف چشم را سایه ی تیره می زنیم . تن رنگ های قرمز ، آجری ، قهوه ای مایل به قرمز و صورتی پف چشم را چند برابر می کنند در نتیجه از رنگهای دودی ، زیتونی ، آبی ، و قهوه ای که تن قرمزی ندارد استفاده می کنیم . ریمل را به گوشه ی خارجی چشم می زنیم وترجیحا خط چشم نمی کشیم.

۲- افرادی که هم پلک بالا و هم پلک پایین شان افتادگی دارد:

types-of-eye-makeup-tutorial-11

ابتدا چشم را به دو قسمت تقسیم می کنیم .( منظور خط فرضی است که بطور عمودی از مردمک چشم می گذرد ) خط چشم پلک بالا را از گوشه ی خارجی چشم می کشیم و خط چشم پلک پایین را از نیمه ی داخل چشم می کشیم . سایه را از گوشه ی خارجی چشم به سمت بالا می کشیم. ریمل را از گوشه ی خارجی چشم می زنیم. نیمه ی داخلی چشم را مداد بژ و نیمه ی خارجی را مداد دودی می کشیم.
۳- افرادی که فقط پلک بالایشان افتادگی دارد :

ابتدا چشم را به دو قسمت تقسیم می کنیم . خط چشم پلک بالا را از گوشه ی خارجی چشم می کشیم . خط چشم پلک پایین را از جایی که مژه شروع می شود تا جایی که تمام می شود می کشیم . ریمل را گوشه ی خارجی چشم می کشیم و سایه را از گوشه ی خارجی چشم به سمت بالا می کشیم .

۴- افرادی که فقط پلک پایین شان افتادگی دارد :

چشم را به دو قسمت تقسیم می کنیم . خط چشم پلک پایین را از نیمه ی داخلی می کشیم . خط چشم پلک بالا را کامل می کشیم . سایه و ریمل را هم کامل می زنیم . نیمه ی خارجی چشم پایین را مداد بژ می کشیم .

۵- افرادی که چشم های گرد دارند :

ابتدا چشم را به دو قسمت تقسیم می کنیم . خط چشم پلک بالا را به سمت خارج می کشیم و خط چشم پایین را خیلی کم لابلای مژه ها می کشیم. برای کم کردن گردی چشم داخل چشم را نیز مداد دودی می کشیم و ریمل را هم گوشه ی خارجی چشم می زنیم .

۶- چشم های برجسته و درشت :

چشم را به سه قسمت تقسیم می کنیم . خط چشم پلک بالا را دو سوم از گوشه ی خارجی چشم می کشیم. خط چشم پلک پایین را از جایی که مژه شروع می شود تا جایی که مژه تمام می شود می کشیم . سایه را از رنگهای سرد انتخاب می کنیم . ریمل را هم به نیمه ی وسط چشم می زنیم .

۷- افرادی که چشم های خمار دارند :

داخل چشم پلک پایین را مداد دودی می کشیم . خط چشم پلک بالا را تقریبا هلال می کشیم و ریمل را کامل می زنیم . سایه را هم به شکل هلال کار می کنیم.
(همین طور چشم های بادامی به خمار نزدیک است که خط چشم بالا را هلال کار می کنیم و ریمل از گوشه ی خارجی چشم تا وسط چشم زده می شود و خط چشم پایین را از جایی که مژه شروع و تمام می شود می کشیم .)

۷- افرادی که استخوان بالای چشمشان برجسته است :

چشم را به سه قسمت تقسیم می کنیم . خط چشم بالا و پایین هر دو را از خارج دو سوم می کشیم . روی برجستگی استخوان سایه ی تیره و قسمت فرو رفته را سایه ی روشن استفاده می کنیم و داخل چشم را مداد بژ و ریمل را گوشه ی خارجی چشم می کشیم . اگر زیر چشم هم گودی داشت سایه ی روشن کار می کنیم .

۹- افرادی که پوست پلکشان افتادگی دارد :

خط بالا رانمی کشیم . نواحی ای که پوستش آزاد است همانطور که چشم باز است سایه ی تیره می زنیم ( زیتونی ها و سدری های تیره) بعد چشم را می بنیدیم و نقاطی را که سایه نخورده سایه ی روشن کارمی کنیم و سپس داخل چشم را مداد بژ می کشیم . خط چشم پلک پایین را از جایی که مژه شروع می شود تا جایی که تمام می شود می کشیم .

و اما چگونگی از بین بردن گودی زیر چشم:

داخل گودی را سایه ی روشن استفاده می کنیم. اگر کبودی داشت از سایه ی نارنجی در حد کم استفاده می کنیم.

به طور کلی برای چشم های کوچک و ریز از سایه های روشن و براق و همین طور برای چشمهای درشت از رنگهای مات وتیره استفاده می کنی

نظرات کاربران

سلام به شما کاربر محترم وبسایت پرشین لیدی، خیلی خیلی خوشحال میشیم اگر نظر خودتون رو درباره مقاله بالا برای ما بنویسید. اما لطفا از موارد زیر پرهیز کنید.

  • از کلماتی چون (عالی بود ، ممنون و ....) استفاده نکنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *