0

هفته دوازدهم بارداری

تصویر پیدا نشد !

هفته 12 بارداری

کودک شما چگونه تغییر می کند؟
اندازه كودك شما به حدود 5 سانتي متر يعني تقريبا اندازه يك ليموترش رسيده است و حدود 15 گرم وزن دارد. صورت او به صورت يك انسان كامل شباهت بيشتري دارد. چشمهايش كه در ابتدا در دو طرف صورت او شكل گرفته بودند، به يكديگر نزديكتر شده اند و گوشهاي او در نزديكي مكان نهايي خود در دو طرف سر او قرار دارند. روده هاي كودك شما، كه آنقدر سريع رشد كرده اند كه تا حدي وارد بند ناف او هم شده بود، حركت بازگشتي خود را به سمت حفره شكمي آغاز مي كند. كليه هاي او، ادرار را در مثانه جمع آوري مي كنند. سلولهاي عصبي او به سرعت زياد شده اند و ارتباطات عصبي مغز در حال شكل گيري هستند. اكنون ممكن است كودك شما واكنشهاي بيشتري مثل مكيدن نشان بدهد؛ اگر شما به شكم خود فشار وارد كنيد، او حتي ممكن است در داخل رحم شما پيچ و تاب هم بخورد؛ با اين حال براي چند هفته ديگر هم شما قادر به احساس كردن حركات او نخواهيد بود.


شما چگونه تغییر می کنید؟
رحم شما بر روي استخوانهاي لگني در حال بزرگ شدن است و پزشك شما مي تواند بخش بالايي رحم را در قسمت پايين شكم شما احساس كند. هرچند تا چند هفته ديگر هم شما به لباس حاملگي احتياج نخواهيد داشت، اما مطمئنا احساس كرده ايد كه اندازه دور كمر شما در حال بزرگ شدن است و در لباسهاي گشادتر احساس راحتي بيشتري مي كنيد.
همچنين ممكن است شما سوزش معده را تجربه كرده باشيد؛ در اين حالت شما سوزشي را كه معمولا از پايين جناق سينه شروع شده و تا حلق ادامه پيدا مي كند، احساس مي كنيد. اين حالت به خاطر تغييرات هورموني و همچنين تغييرات اندام شما رخ مي دهد و ممكن است موجب شود كه از غذا يا خواب خود لذت كافي نبريد. در اين حالت، خوردن مقادير كم غذا و پرهيز از مصرف غذاهاي سرخ شده، چرب، تند و ادويه دار كه مشكل را شديدتر مي كنند، مي تواند كمك كننده باشد. . 94

نظرات کاربران

سلام به شما کاربر محترم وبسایت پرشین لیدی، خیلی خیلی خوشحال میشیم اگر نظر خودتون رو درباره مقاله بالا برای ما بنویسید. اما لطفا از موارد زیر پرهیز کنید.

  • از کلماتی چون (عالی بود ، ممنون و ....) استفاده نکنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *