0

قبل از ورزش چه غذایی بخوریم تا وزنمان افزایش یابد

سایت پرشین لیدی

تغذیه در برنامه تمرینی بسیار موثر و ضروری می باشد. هنگامیکه تمرین می کنید، بدن شما به سوخت و تغذیه ای نیاز دارد که توانایی تمرین کردن و بازسازی بافتهای عضلانی را پس از ورزش داشته باشد. اگر تغذیه مناسبی نداشته باشید، خیلی زود خسته می شوید، و پس از مدت کوتاهی از اهداف ورزشی خود بازمانده و کاهش وزن پیدا می کنید. بنابراین، باید بدانید غذاهای مناسب برای افزایش وزن را قبل از ورزش مصرف کنید، به طوریکه موادمغذی به بدنتان برسد، و برنامه ورزشی موفقی داشته باشید.

 

226daee2-ea81-4ed1-98bc-e4e683988340

گام اول

مصرف بیشتر کربوهیدراتهای مرکب، مانند برنج قهوه ای، ماکارانی قهوه ای، و نان گندم کامل، یک یا دوهفته قبل از شروع برنامه ورزشی. کربوهیدرات های مرکب حاوی انرژی به شکل گلوکز است، که ماهیچه ها را با سوخت لازم قبل ازشروع تمرین، آماده می کند. به علاوه کربوهیدرات مرکب، حاوی موادمغذی و موادمعدنی ضروری ست که کمک خواهد کرد بدن شما پس از تمرین، پرورش یابد.

یک تکه نان گندم یا یک و نیم لیوانبرنج سفید یا قهوه ای، یک وعده غذایی کربوهیدرات مرکب است. برای افزایش وزن، 6 تا 10 وعده غذایی در روز باید داشته باشید.

 

گام دوم

مصرف بیشتر گوشت بدون چربی و حبوبات برای افزایش پروتئین مورد نیاز بدن، جهت بازسازی عضلات پس از تمرین. یک یا دوهفته پیش از شروع تمرین، حداقل سه وعده در روزازپروتئین استفاده کنید ، که هروعده آن شامل یک تکه گوشت به اندازه یک کارت و یا یک فنجان و نیم حبوبات است. بیشتر خوردن حبوبات را انتخاب کنید ، زیرا فیبر موجود در لوبیاها از ایجاد یبوست جلوگیری می کند.

گام سوم

خوردن حداقل 5وعده میوه و سبزیجات در روز ، مواد معدنی و مواد مغذی مورد نیاز برای افزایش وزن بصورت کاملا سالم ، پیش از شروع تمرین الزامیست. میوه ها و سبزیجات حاوی گلوکز هستند که انرژی لازم برای موفقیت شما در تمرینات را تضمین خواهد کرد. علاوه براین، فیبر بالای موجود در میوه و سبزیجات کمک خواهد کرد از یبوستی که ممکن است هنگام خوردن مقادیر زیاد کربوهیدرات و پروتئین بوجود بیاورد، جلوگیری کند. مقدار یک وعده میوه و سبزیجات مورد نیاز، به اندازه یک توپ تنیس یا یک فنجان است.

 

گردآوری و ترجمه : بانوی پارسی

 

نظرات کاربران

سلام به شما کاربر محترم وبسایت پرشین لیدی، خیلی خیلی خوشحال میشیم اگر نظر خودتون رو درباره مقاله بالا برای ما بنویسید. اما لطفا از موارد زیر پرهیز کنید.

  • از کلماتی چون (عالی بود ، ممنون و ....) استفاده نکنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *