آسیب های خودارضایی و روش های ترک

 استمنا یا خودارضایی

persianlady.ir

«استمنا» یا «خودارضایی» یکی از راه های انحرافی در ارضای میل جنسی است که نسل جوان را در معرض آسیب های جدی قرار می‏دهد. از همین رو می‏توان آن را نوعی انحراف جنسی یا بیماری نامید که با جدیت باید در درمان آن کوشید. آسیب های ناشی از خودارضایی به گونه های مختلفی تقسیم ‏پذیر است که به اختصار به برخی از آنها اشاره میکنم:

 یک. آسیب های جسمانی:‏ یکی از روش های شناخت پیشرفت بیماری ها در پزشکی، مرحله‏ بندی (staging) علایم بیماری است. براین اساس، برحسب عوارض ایجاد شده در بیمار مبتلا به خودارضایی، سه مرحله (stage) بیان شده است.

1. مرحله مشکل ساز (Problematic): در افرادی که مدتی است گرفتار خودارضایی شده اند، زودرس ترین عوارض ناشی‏از خودارضایی عبارت است از

: الف. خستگی و کوفتگی  (Fatigues/Tiredness)،

 ب. عدم تمرکز حواس (Lack of concentration)،

 ج. ضعف حافظه (Poor memory)،

 د. استرس و اضطراب

 

 2– (Stress/Anxiety) مرحله گرفتاری شدید : بروز علایم زیر در فرد گرفتار، نشان دهنده آن است که شدت ابتلای وی یا مدت آن بیش از مرحله اول است و در نتیجه عوارض شدیدتری ظاهر شده است:

الف. خستگی و کوفتگی                    (Fatigues/Tiredness) ،

ب. نوسان خلق یا تغییرات سریع خلقی (Mood swings)،

 ج. حساسیت بیش از حد و زودرنجی         ( Irritability)،

د. کمردرد (Lower back pain)،

ه. نازک شدن موها (Thinning hair)،

 و. ناتوانی جنسی زودرس در جوانی (Youth impotence)،

 ز. بی‏خوابی یا بدخوابی و مشکلات مشابه

 Insomnia/Sleep problem). 3)مرحله گرفتاری بسیار شدید یا حالت اعتیاد (Addictive):

 الف. خستگی و کوفتگی (Fatigues/Tiredness)،

 ب. ریزش شدید موها (Severe hair loss)،

 ج. تارشدن دید چشم ها (Blurred vision)،

 د. وز وز گوش (Buzzing in the ears)،

 ه. انزال زودرس و غیرارادی یا خروج منی به صورت قطره قطره         ( prematurelyEjaculation)،

و. درد کشاله ران و ناحیه تناسلی                  (Groin/Testicular pain)

ز. دردهای قولنجی در ناحیه لگن و استخوان دنبالچه ( the pelvic cavity or tail bonePain or cramps in).

نحوه پیدایش عوارض‏ در دانش پزشکی، روند پیدایش علایم یک بیماری و چگونگی بروز عوارض و نشانه های کلینیکی، در شناخت هر چه persianlady.irبیشتر یک بیماری بسیار مهم است و می‏تواند پزشک را در تشخیص و درمان بهتر بیماری و مریض را در پیشگیری کمک کند. به این دلیل مناسب است درباره نحوه پیدایش برخی از عوارض خود ارضایی که به آن اشاره شد بیشتر به آن توضیح داده شود تا خواننده عزیز با روند پیدایش این عوارض، یا به اصطلاح پاتوفیزیولوژی (Pathophysiology) آن آشنا شود.

1. خستگی و کوفتگی: انقباض شدید و یک مرتبه تمام عضلات بدن در جریان انزال (ارگاسم یا اوج لذت جنسی)، باعث مصرف سریع مواد غذایی ذخیره شده در عضلات و به طور عمده کاهش گلیکوژن (ماده اصلی لازم برای تولید انرژی عضلانی) می‏شود. خستگی عضلانی تقریبا با سرعت تهی شدن عضلات از گلیکوژن رابطه مستقیم دارد و هرچه این سرعت بیشتر باشد، خستگی بیشتر است ‏فیزیولوژی گایتون، ترجمه دکتر فرخ شادان، تجدید نظر هفتم، 1986 (تهران: چهر، 1365)، ج 1، ص 313.. در خودارضایی، به علت انقباض های مکرر عضلات بدن، ذخایر گلیکوژن عضلات به سرعت تمام می‏شود و خستگی و کوفتگی همیشه از عوارض بدیهی آن است.

 2. ریزش مو: خودارضایی به تدریج با تغییرات هورمونی و شیمیایی که در بدن ایجاد می‏کند، باعث افزایش هورمون جنسی مردانه؛ یعنی، تستوسترون به دی هیدرو تستوسترون (DHT=Dihydrotestosterone) می‏شود که از عواقب بالا بودن ماده DHTدر خون، ریزش موها و تاسی و بزرگ شدن پروستات و عوارض ناشی از آن در پیری است

 3. خود ارضایی مکرر باعث تحریک بیش از حد سیستم عصبی پاراسمپاتیک و افزایش تخلیه اَسِتیل کولین (Acetyle Choline) از انتهای این رشته ها در مغز می‏گردد که این خود باعث پاره‏ای از عوارض جسمانی و روانی، چون حواس‏پرتی (Absentmilndedness)، کمی حافظه (Memory)، عدم تمرکز حواس، سیاهی رفتن چشم و در نهایت تاری دید می‏شود. تمام این علامت ها ناشی از تغییر تعادل میزان مواد شیمیایی موجود در مغز است که بین سلول های عصبی رد و بدل می‏شود و انتقال پیام های مختلف را بر عهده دارد.

4_  برخی نیز بر این عقیده‏اند که علت بروز اختلالات مغزی (مانند حواس پرتی، عدم تمرکز حواس و کاهش حافظه) ناشی از ظرفیت عظیمی از انرژی بدن است که در هر بار انزال، تخلیه شده و هدر می‏رود؛ زیرا مایع منی حاوی مقدار بسیار زیادی DNA (هسته 400-300، اسپرمی که در هر انزال خارج می‏شود)، RNA آنزیم ها، پروتئین ها، مواد قندی، لسیتین (Lecithin)، کلسیم، فسفر، نمک های بیولوژیک، تستوسترون و… است. این ذخایر عظیم انرژی – که باید در بدن برای رشد و تقویت بخش های مختلف مورد استفاده قرار گیرد – بیهوده و به طور مکرر از بدن خارج می‏شود و هر کدام عوارضی را به دنبال می‏آورند. برای مثال از آنجا که سلول های خونی و پلاکت ها در مغز استخوان ها تولید می‏شود و به تکامل نهایی می‏رسد و برای تولید آنها نیز انرژی بسیار زیادی مورد نیاز است؛ در افراد گرفتار خودارضایی، تکامل مغز استخوان و در نتیجه تولید سلول های خونی با مشکل مواجه شده و منشأ کم خونی، ضعف و خستگی در این افراد است. نیز دفع فسفر و لیستین بیش از حد از طریق انزال های مکرر، باعث کاهش ذخایر این مواد می‏شود که مواد حیاتی برای سلامتی سلول های عصبی هستند و در نتیجه اختلال عملکرد سیستم عصبی، مانند حواس پرتی، عدم تمرکز حواس و… بروز خواهد کرد. 

 دو. آسیب های روحی و روانی‏ ضعف حافظه و حواس‏پرتی، اضطراب، منزوی شدن و گوشه‏گیری، افسردگی، بی‏نشاطی و لذت نبردن از زندگی، پرخاشگری، بداخلاقی و تندخویی، کسالت دائمی و ضعف اراده، احساس حقارت، عدم اعتماد به نفس، احساس گناه و عذاب وجدان بروندادهای روانی و روحی خودارضایی است. شرح پاره‏ای از این موارد در مباحث گذشته روشن شد.

 سه. آسیب های اجتماعی‏ ناسازگاری خانوادگی، بی‏میل شدن به همسر و ازدواج، ناتوانی در ارتباط با جنس مخالف و همسر، احساس طرد شدن، از بین رفتن عزّت، پاکی، شرافت و جایگاه اجتماعی، دیر ازدواج کردن و لذت نبردن از زندگی مشترک‏ جهت آگاهی بیشتر نگا: قائمی، علی، خانواده و مسائل جنسی کودکان، (تهران: انتشارات انجمن اولیا و مربیان جمهوری اسلامی ایران، چاپ دهم، 1376).. چهار. آسیب های معنوی و اخروی‏ هیچ یک از آسیب های پیش گفته، به اهمیت آسیب های معنوی نیست؛ زیرا آسیب های معنوی، جان و دل و به عبارت دیگر کنه حقیقت وجود آدمی را تباه می‏سازد. خودارضایی از نظر دین یک گناه است و به تعبیر قرآن زنگار بر دل می‏نهد: «کَلاَّ بَلْ رانَ عَلی‏ قُلُوبِهِمْ ما کانُوا یَکْسِبُونَ»؛ «چنین مباد! بلکه اعمال (ناشایست) دل های آنان را زنگار زده است».مطففین (83)، آیه 24. زنگ یا زنگار در اشیای مادی، همان چیزی است که روی فلزات و اشیای قیمتی می‏نشیند و معمولاً نشانه پوسیدن و از بین رفتنِ شفافیت و درخشندگی آن و در نهایت ضایع شدن و از بین رفتن آن است. علامه طباطبایی در تفسیر المیزان ‏می‏فرماید: از آیه شریفه سه نکته استفاده می‏شود: 1. اعمال زشت، نقش و صورتی به نفس و روح انسان می‏دهند؛ 2. این نقش و صورت خاص، مانع آن است که نفس آدمی حق و حقیقت را درک کند؛ 3. نفس آدمی به حسب طبع اولیه‏اش صفا و جلایی دارد که با داشتن آن، حق را آن طور که هست درک می‏کند. طباطبایی، سید محمد حسین، ترجمه تفسیر المیزان، ترجمه سید محمد باقر موسوی همدانی، (تلخیص)، (قم: دفتر انتشارات اسلامی، بی‏چا، بی‏تا)، ج 20، ص 385. همچنین آسیب های معنوی جهان گذران را در می‏نوردد و اگر اصلاح نگردد، حیات جاودان آدمی را در معرض تباهی و شوربختی قرار می‏دهد. از این رو نصوص دینی نسبت به آن هشدارهای لازم را داده ‏اند. پیامبر اکرم‏صلی الله علیه وآله وسلم در این باره می‏فرماید: «ناکح الکف ملعون»؛«ملعون است کسی که خودارضایی کند» ری شهری، محمد، میزان الحکمه، ج 12، ص 5654.. امام صادق‏علیه السلام نیز می‏فرماید: «با سه گروه خداوند در روز قیامت سخن نمی‏گوید و پاکشان نمی‏خواند و عذابی دردناک دارند، از آن سه‏اند، خودارضایی کننده و کسی که لواط دهد»همان، ح 19049.. در روایات دیگری امام صادق‏ علیه السلام خودارضایی را گناه عظیم و مورد نهی الهی معرفی فرموده است‏ همان، ح 19050..

راه های درمان‏persianlady.ir

1. نخستین گام برای درمان این عادت شوم، اعتقاد و ایمان به درمان‏پذیری آن و دوری از یأس و ناامیدی است. اما رسیدن به نتیجه و ایجاد هرگونه تغییر و دگرگونی نیازمند گذشت زمان، انتخاب راه صحیح و به کارگیری دقیق دستورها است. البته ترک عادتِ نامطلوب، در زمانِ کوتاه بدون راهنمای کارآزموده و دلسوز، امکان ندارد. از همه اینها مهم‏تر، اراده و خواست فرد، نقش کلیدی و محوری را ایفا می‏کند. درمان و چاره جویی باید منطبق بر خواست فرد باشد؛ زیرا تا وقتی که او نخواهد، می‏توان با قاطعیت گفت که درمان نخواهد شد. بنابراین بیمار اگر بخواهد، می‏تواند بر بیماری اش غلبه کند و جمله معروف «خواستن توانستن است»، عین حقیقت است. اراده همچون نهالی است که باید آن را پرورش داد تا به مرحله خودشکوفایی و ثمردهی برسد؛ به عبارت دیگر، اراده تقویت شدنی و پرورش یافتنی است و راه پرورش و تقویت آن این است که برخلاف میل خود، اندک اندک به مقابله با این عادت شوم برخیزد تا پس از مدتی لذت توانستن را بچشد . تلاش برای تقویت اراده از گام های مهم در امر بهبود است. نگویید اراده از ما سلب شده است! ممکن است اراده انسان ضعیف شود؛ ولی هیچ گاه از بین نمی‏رود. نشانه اینکه هنوز اراده باقی است، این است که شخص این عمل را در حضور دیگران و در هر شرایطی انجام نمی‏دهد.

برای تقویت اراده، راه های زیادی پیشنهاد شده که از جمله آنها تلقین به خود است‏ جهت آگاهی بیشتر نگا: پرسش ها و پاسخ ها دفتر 7 _ پرسش ها و پاسخ های برگزیده (ویراست جدید)، پرسش 46.. ویکتور پوشه

روان شناسِ فرانسوی – می‏گوید: افراد مبتلا به این عادت شوم، هر روز به دفعات مختلف با تمرکز فکر به خود بگویند: «من به خوبی قادرم این عادت بد را از خود دور کنم، من قادرم». تکرار این عبارت ساده، اثر عجیبی در تقویت اراده و روحیه دارد. پل ژاگو بر آن است که: «تلقین، قبل از خواب نیز مؤثر است»همان، ص 34..جهت آگاهی بیشتر نگا: پرسش ها و پاسخ ها دفتر 7 _ پرسش ها و پاسخ های برگزیده (ویراست جدید) پرسش شماره ‏46. 3. سعی شود شکم به هنگام خواب، بیش از حد معمول پر نباشد.

2.مراقبه روزانه و توجه به این نکته که او همچنان به عنوان یک بیمار مبتلا به خود ارضایی تلقی میشود

3.همنشینی بیشتر با همجنسان و همسالانی که از شخصیت اخلاقی خوبی برخوردار هستند.

4. از پوشیدن لباس های تنگ و چسبان اجتناب گردد.

 5. از نگاه کردن به مناظر، فیلم ها و تصاویر تحریک کننده، خودداری شود و شخص به محض مواجهه با این امور، چشم خود را بسته و یا به زمین و یا آسمان نگاه کند.

 6. از شنیدن و خواندن مباحث و مطالب جنسی و حتی شوخی های تحریک‏کننده و فکر کردن در این امور، دوری شود.

7. از خوردن مواد غذایی محرک، مانند خرما، پیاز، فلفل، تخم‏مرغ، گوشت قرمز و غذاهای پرچرب – اجتناب و به میزان ضرورت اکتفا شود.

 8. قبل از خواب مثانه تخلیه شود.

 9. از نوشیدن افراط گونه آب و مایعات پرهیز شود (به خصوص شب ها و قبل از خوابیدن).

 10. هیچ‏گاه نباید به بدن عریان خود نگاه کرد.

11. از دست‏ ورزی با اندام جنسی، باید اجتناب نمود و در هیچ شرایطی، نباید دست‏ ورزی کرد!

 12. هرگز نباید به رو خوابید. 13

. به منظور تخلیه انرژی – زاید بدن، به طور منظم و زیاد باید ورزش کرد.

14. هیچ‏گاه نباید بیکار بود؛ شخص باید برای اوقات فراغت خود، برنامه داشته باشد و آن را با مطالعه، ورزش، زیارت، عبادت و … پر کند.

 15. هرگز در مکانی خلوت و تنها و دور از نظر دیگران نباید ماند. 16

. هرگاه شخص مورد هجوم افکار جنسی واقع شد، باید بلافاصله از مکان خلوت و دور از نظر دیگران خارج شود و خود را به کاری سرگرم کند. در این زمینه گفت و گو با دوستان، مشارکت در عبادت های جمعی (مانند جلسات دعا، نماز جماعت و…) بسیار مفید است.

17. هفته‏ای یکی دو روز، روزه مستحبی مفید است و اگر شخص توان آن را ندارد، میزان صَرف غذا را کاهش و فاصله هر وعده غذا را افزایش دهد و یا تعداد دفعات غذا را کاهش داده و به حداقل خوراک اکتفا کند.

 18. از سخن گفتن ملایمت‏آمیز، شوخی و خنده با نامحرمان خودداری کرده واز نرمی و لینت در کلام باید اجتناب ورزید.

19. هیچ‏گاه نباید با نامحرم و جنس مخالف، در مکان خلوت و دور از نگاه دیگران باقی ماند (حتی برای آموزش و …).

 20. قرآن زیاد بخواند و درباره معانی آیات آن فکر کند.

 21. باید همیشه برای ذهن فکر خود محتوای مطلوب و موضوع مناسب داشت.

 22. منشأ این مشکل، عدم پاسخ صحیح و مناسب به یکی از نیازهای واقعی انسان است که باید به طور طبیعی و صحیح (ازدواج) ارضا و تأمین شود. اما اگر به شکل صحیح تأمین نشود، شخص دچار خطا و گناه خواهد شد که عواقب سوء آن نیز دامنگیر او می‏شود. بنابراین در صورت امکان با کم کردن سطح توقعات و انتظارات، باید برای ازدواج اقدام کرد؛ چرا که بهترین راه حل ازدواج است.

23. از کردارهای پیشین خود باید توبه کرد. خداوند توبه کاران را می‏بخشد. توبه و اطمینان از قبول توبه، بزرگ‏ترین عامل تقویت و دلگرمی برای آغاز حرکتی نو است. گناه هر چه باشد، نباید احساس بی‏ارزشی و نا امیدی به فرد دست دهد. بله! گناه ناراحتی و عذاب وجدان دارد؛ لکن به مفهوم پایان فرصت ها و انتهای راه و نابودی نیست. کسی که از صمیم دل رجوع کند و تصمیم قاطع بر جبران لغزش بگیرد، محبوب درگاه خداوند است: «إِنَّ اللَّهَ یُحِبُّ التَّوَّابِینَ»؛ بقره (2)، آیه 222.. چه عاملی از این کارسازتر که شخص گنه کار احساس کند در صورت توبه، خداوند او را دوست می‏دارد و در نظر خداوند چنان است که گویی گناهی مرتکب نشده است. امام باقرعلیه السلام در این باره می‏فرماید: «التائب من الذنب کمن لاذنب له»؛اصول کافی، ج 2، ص 435.؛ «توبه کننده مانند کسی است که اصلاً گناه نکرده است». «توبه» یعنی شروع زندگی پاک و سازنده و حرکت در نور و روشنایی. اگر شخص از گناه خویش می‏ترسد، باید از بالاترین گناه (یأس و نومیدی) بترسد. در پایان بار دیگر تأکید می کنیم که اگر کسی بخواهد و اراده ای جدی بر ترک این عمل داشته باشد مطمئناً موفق می شود فقط شرط اساسی آن داشتن اراده ای محکم است که در این باره در نوشته بعدی به آن خواهیم پرداخت. علاوه بر این می توان با مطالعه تجربه های موفق افرادی که مدت ها با این معضل دست و پنجه نرم می کردند و بخاطر عدم شناخت کافی یا جدی نگرفتن راه مقابله با آن و یا به هر دلیل دیگری گرفتار این رفتار ناپسند بوده اند، این احساس را در خود تقویت کرد که واقعاً خواستن توانستن است زیرا در مسیر مبارزه با این گناه، احساس ضعف و سستی کردن آفتی بزرگ است. اکنون از تمام خوانندگان گرامی چه خوب است این درخواست را داشته باشم که تجربه موفق خود را ذکر کرده تا دیگران نیز قوت قلب کافی برای مبارزه و مقابله با چنین انحراف رفتاری را پیدا کنند گر چه روشن است که می توان با یک برنامه ریزی مناسب و عمل به راهکار های ارائه شده به طور دقیق و کامل به چنین هدفی دست یافت و تجربه های موفقیت آمیز برخی افراد گواه آشکاری بر این مطلب است. بیان تجربه های موفق توسط خوانندگان برای دیگر عزیزان می تواند بسیار مفید باشد. بنابراین آماده شنیدن اظهار نظرها و بیان تجربه های موفق تمام عزیزان هستم.

persianlady.ir

  در ادامه یک رهاشده از دام خود ارضایی بصورت کامل توضیح داده که چطور تونسته ترک کنه.

یادداشت های یک رها شده از دام خود ارضایی

بنده الان مشکل خود ارضایی ندارم 4 سال است که این گناه ترک شده است .و علت اینکه اینجا این مطالب رو نوشتم احساس وظیفه بود .میخواستم با این کار از خدا تشکر کنم  بنده27 ساله ام و هنوز مجرد و لیسانس الکترونیک دارم. و 4 سال پیش یعنی  ترم 4 دانشگاه این گناه را ترک کردم .

بنده از سوم راهنمایی سال 1377 تا 2 سال اول دانشگاه سال 1385 هفته ای یک یا دو بار به این گناه مبتلا بودم . در تمام این 8 سال فضای ذهن من گناه و توبه و انجام راهکارها بود گاهی تا 45 روز گناه نمیکردم ولی باز همه چیز به هم میخورد . تمام راههای درمان رابلد بودم ولی اراده کم میآورد .

در زیر مطالبی اساسی را عرض میکنم

 

ببینید حداقل 50 درصد استمنا تصویر سازی ذهنی است.یعنی خیالات ، وقتی انسان صحنه هایی  تحریک کننده در بیرون را دید و ازطرفی همسری هم ندارد که با او به آرامش برسد دست به استمنا میزند و با کمک خیال و پاره ای رفتار فیزیکی به حالت انزال میرسد . که بعد بسیار زود پشیمان میشود.

بسطه به وضعیت مزاجی و خلقی و ژنتیکی افراد میل به شهوت زیاد و کم است . این وضعیت پایه است . یعنی ممکن است فردی با یک صحنه نه چندان تحریک آمیز بشدت تحریک شود و فرد دیگر  زیاد تحت تاثیر قرار نگیرد.

پس گام اول خود شناسی در حذف موقعیت های تحریک آمیز است .

 برای ترک استمنا ابتدا باید تمام راههایی که شما را تحریک میکند از بین ببرید. علاوه بر راههایی که از نظر اسلام حرام است مثل نگاه به نامحرم به عکس ها و فیلم ها و نوشته های مبتذل نکات دیگری نیز هست که از نظراسلام  برای انسان های عادی حرام نیست ولی برای شمای که مبتلا هستید حرام است چون منجر به استمنا میشود . مثلا صحبت با نامحرم حرام نیست ولی اگر احتمال بدهید که صحبت با این نامحرم منجر به علاقه شهوانی و نگاه حرام خواهد شد صحبت با آن نامحرم برای شما حرام خواهد شد.

مثلا موارد زیر

·         بودن در محیط های خلوت

·         همنشینی با افرادی که در مورد مسایل جنسی صحبت میکنند.

·         بعضی تصاویر تلویزیون ایران

·         کنجکاوی جنسی

اگر واقعا میخواهید استمنا را ترک کنید سعی کنید خودتان را گول نزنید  اگر واقعا چیزی شما را تحریک میکند نترسید وبا خود بگویید همه که نگاه میکنند تحریک نمیشوند شما به خودتان نگاه کنید.

مطالبی عنوان میشود که افراد مبتلا به خود ارضایی به خیال بافی دچار میشوند  به نظر بنده این خیال بافی راخود افراد ایجاد میکنند نه اینکه استمنا کردن خیال بافی را  بر اعصاب و روان تحمیل کند.

ببینید فرد سالم  از دید روانشناسان فردی است که خیال او تحت نظارت عقل و منطق اوست . دانشمندان بزرگ بر اساس تخیل خود زیر سایه عقل وسایلی در ذهن تخیل و سپس آنرا اختراع کرده اند. پس خیال به نوبه خود خوب است.

انسانی که مبتلا به استمنا نیست خیال باف نیست . اگر جوانی تصاویر شهوانی را در دنیای واقع بیند و شهوت او رابسیار تحت تاپیر قرار دهد طبیعتا با یک آمیزش جنسی با همسر به آرامش میرسد . ولی وقتی جوان یا نوجوان همسری را نمی یابد دست به عمل اشتباهی میزند  با تجسم صحنه تحریک آمیز در ذهن و انجام یک سری کار ها با اندامهای خود در تخیل خود آمیزش جنسی ای با جنس مخالف انجام میدهد در حالیکه در واقعیت شخصی وجود ندارد.  و اینجاست که تخیل تحت سیطره شهوت در می آید و خیالبافی فرد در طول زمان تقویت  میشود . هر چه انسان در این وادی تخیل فرو میرود نسبت به شهوت حساس تر میشود در جایی میخواندم که افراطی ترین افراد در زمینه خود ارضایی حتی با ترک دیوار نیز تحریک میشوند این اثر تخیل است که بدن به تخیل ورزی جنسی عادت کرده است . حقیقت این است که آمیزش جنسی آنقدر ها هم که تخیل انسان مبتلا به استمنا به آن بال و پر میدهد در عالم واقع وجود ندارد.

به هر تقدیر وقتی شما در گام اول راه های تحریک را بر خود بستید گام دوم را بردارید

گام دوم : پاکسازی ذهن از افکارو خیالات  شهوانی

در این مرحله شما از بیرون تحریک نمیشوید چون موانع تحریک را بسته اید . ولی ذهن شما بر اساس همان تخیلی که بدان اشاره شد در پی کنجکاوی جنسی است .

در این مرحله باید از کنجکاوی های ذهنی به شدت بپرهیزید مثلا در پای اینترنت نشسته اید با خود میگویید من میخواهم ازدواج کنم پس کاش مطالبی را در مورد شیوه های آمیزش با همسر را جستجو کنم شما با این کار درست است که از لحاظ چشم و گوش و… تحریک نشده اید ولی عملا دارید به خیالات جنسی خود بال و پر میدهید و خود را می آزارید.

اگر دوست دارید مثل سایر مردم عادی زندگی کنید باید خیال خود را کنترل کنید. یکی از راههای کنترل خیال این است که بیکار نباشید و در زندگی روزانه خود یک برنامه ریزی ای داشته باشید . بدین ترتیب که بدانید در هر لحظه در طول روز میخواهید چکار کنید  نه اینکه برای صدم ثانیه هم برنامه بریزید همینقدر که بدانید هرلحظه میخواهید چکار کنید این نوع برنامه ریزی رامیتوان در عرض 2 دقیقه در شب در موقع خواب انجام داد.ودر برنامه ریزی تان مثلا وقتی تصمیم گرفتید 20 دقیقه ورزش کنید تمام ذهن خود را روی همان ورزش کردن متمرکز کنید اگر مشکلات درسی کاری و هرمشکلی که دارید در زمانی که دارید به برنامه خود عمل میکنید کنار بگذارید. ذهن شما در بازه های زمانی مختلف روی کارهایی که برای خود تعریف کرده اید متمرکز است . سعی کنید به اموری که واقعی ترند بیشتر بپردازید . بدین ترتیب خیال شما کم کم تحت سیطره عقل در خواهد آمد.

برای انجام تمام این کارها اراده و انگیزه لازم است.

ببینید مثلا شما از امروز تصمیم میگیرید که برای همیشه استمنا را کنار بگذارید روز اول که خودتان را قطعا نگه میدارید روز دوم انگیزه شما کمی کمتر شده است .کمی مشکلات زندگی هم به شما فشار می آورد . اوضاع باز هم خوب است ولی در یک لحظه کوتاه مثلا در شرایطی که تنها هستید یا بعد از نهار با شکم پر پشت کامپیوتر نشته اید . در یک لحظه بسیار کوتاه ذهن شما یکدفعه همه چیز را فراموش میکند و دیگر در اختیار خود نیستید (نکته بسیار بسیار مهم این است که در این لحظه نگاه حرامی انجام نداده اید بلکه خیال شما به شما میگوید که تصاویر محرک پیدا کن و یه حالی ببر در ادامه تصاویر شما را به استمنا سوق خواهد داد ) خب اینجا باید یک اقدام مهم و اساسی را قبلا برای این لحظه انجام داده باشید والا یقینا شکست خواهید خورد .

آن نذر است . البته قسم هم راه دیگری است ولی قسم  شکستن هم گناه کبیره است و هم اینکه در شرایطی که شهوت غلبه میکند دیگر تابع هیچ منطقی نیست.

نذر چگونه است؟

من یک نمونه صیغه نذر را برای شما بیان میکنم. مطالب زیر را اگر با اختیار بگویید( توجه کنید که باید بگویید ذهنی نیست )صیغه نذر شکل میگیرد.

برای خدا نذر میکنم که تا مثلا 3 ماه دیگر

  فیلم و عکس محرک نبینم ،نگاه به نامحرم نکنم ، پای کامپیوتر که هستم مطالب شهوانی جستجو نکنم ، عکس های زیبا از نامحرمان را در گوگل جستجو نکنم، به بدن خود به قصد شهوت نگاه نکنم ، در هیچگاه تمام عریان نشوم و حداقل شورت به تن داشته باشم .مگر برای کارهای ضروری ، به شکم روی زمین نخوابم ، به اختیار خود خیال پردازی جنسی  نکنم.

و اگر این کارها را انجام دادم مبلغ مثلا 100000تومان به بخش نذورات حرم مطهر امام رضاعلیه السلام بپردازم.

درست است که در لحظه فوران شهوت خدا فراموش میشود ولی یقین داشته باشید در این لحظه پول دادن فراموش نمیشود و درگیری فکر بین دادن مبلغ 100000 تومان است یا انجام دادن استمنا.

با این نذر بر شما واجب میشود در صورت انجام هر یک از اعمال بالا در طی این مدت 3ماهه 100000 به حساب نذورات حرم امام رضا در بانک ملت شعبه آستان قدس رضوی مشهد از شهر خود حواله کنید شماره حساب الان دقیقا یادم نیست . تلفنی از حرم امام رضا علیه السلام بپرسید .

و این نکته را هم توجه داشته باشید که امام صادق علیه السلام در جایی در پاسخ به فرد مبتا به عملی با این مضمون فرمودند او با اختیار خود این کار را انجام میدهد. حقیقت هم همین است چرا ما استمنا را در جلوی جمع انجام نمیدهیم و آنرا در خلوت انجام میدهیم چون با اختیار و اراده خود خلوت را پیدا میکنیم .

نکته دیگر اینکه اگر نتوانید نگاه حرام را از وجود خود حذف کنید ابدا نخواهید توانست استمنا راترک کنید چون انسان های سالم هم تا با حرام تحریک نشوند دست به گناه نمیزنند. چه مستجاب الدعوه هایی بوده اند که با یک نگاه حرام  زناکار شده اند . علت این است که نگاه حرام خدا فراموشی عجیبی به انسان دست میدهد که فقط شهوت را میبیند.

نکته پایانی: با توکل بر خدا گام بردارید در هر مرحله که جلو میروید خداوند به شما آرامشی نصیب خواهد کرد که لذت آنرا خواهید چشید. چون دیگر عذاب وجدان ندارید و به خاطر او شیرین ترین لذت جسمی را کنار گذاشته اید

من فکر نمیکردم روزی بتوانم مثل تمام مردم سالم زنگی کنم ولی الان به حدی رسیده ام که ازدواج را امری عادی تلقی میکنم و اگر هم که میخواهم ازدواج کنم برای داشتن مونس و همدم و رفیقی  دوست داشتنی است که میخواهم ازدواج کنم نه برای شهوت

لطفا نظرات و تجربیات خود را در این زمینه در اختیار جوانان قرار دهید.

٪ نظرات

افزودن یک نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

راه اندازی شده توسط همیار وردپرس