آسیب های خودارضایی و روش های ترک

(4 votes, average: 400 out of 5)
Loading...

 استمنا یا خودارضایی

persianlady.ir

«استمنا» یا «خودارضایی» یكی از راه های انحرافی در ارضای میل جنسی است كه نسل جوان را در معرض آسیب های جدی قرار می‏دهد. از همین رو می‏توان آن را نوعی انحراف جنسی یا بیماری نامید كه با جدیت باید در درمان آن كوشید. آسیب های ناشی از خودارضایی به گونه های مختلفی تقسیم ‏پذیر است كه به اختصار به برخی از آنها اشاره میکنم:

 یك. آسیب های جسمانی:‏ یكی از روش های شناخت پیشرفت بیماری ها در پزشكی، مرحله‏ بندی (staging) علایم بیماری است. براین اساس، برحسب عوارض ایجاد شده در بیمار مبتلا به خودارضایی، سه مرحله (stage) بیان شده است.

1. مرحله مشكل ساز (Problematic): در افرادی كه مدتی است گرفتار خودارضایی شده اند، زودرس ترین عوارض ناشی‏از خودارضایی عبارت است از

: الف. خستگی و كوفتگی  (Fatigues/Tiredness)،

 ب. عدم تمركز حواس (Lack of concentration)،

 ج. ضعف حافظه (Poor memory)،

 د. استرس و اضطراب

 

 2– (Stress/Anxiety) مرحله گرفتاری شدید : بروز علایم زیر در فرد گرفتار، نشان دهنده آن است كه شدت ابتلای وی یا مدت آن بیش از مرحله اول است و در نتیجه عوارض شدیدتری ظاهر شده است:

الف. خستگی و كوفتگی                    (Fatigues/Tiredness) ،

ب. نوسان خلق یا تغییرات سریع خلقی (Mood swings)،

 ج. حساسیت بیش از حد و زودرنجی         ( Irritability)،

د. كمردرد (Lower back pain)،

ه. نازك شدن موها (Thinning hair)،

 و. ناتوانی جنسی زودرس در جوانی (Youth impotence)،

 ز. بی‏خوابی یا بدخوابی و مشكلات مشابه

 Insomnia/Sleep problem). 3)مرحله گرفتاری بسیار شدید یا حالت اعتیاد (Addictive):

 الف. خستگی و كوفتگی (Fatigues/Tiredness)،

 ب. ریزش شدید موها (Severe hair loss)،

 ج. تارشدن دید چشم ها (Blurred vision)،

 د. وز وز گوش (Buzzing in the ears)،

 ه. انزال زودرس و غیرارادی یا خروج منی به صورت قطره قطره         ( prematurelyEjaculation)،

و. درد كشاله ران و ناحیه تناسلی                  (Groin/Testicular pain)

ز. دردهای قولنجی در ناحیه لگن و استخوان دنبالچه ( the pelvic cavity or tail bonePain or cramps in).

نحوه پیدایش عوارض‏ در دانش پزشكی، روند پیدایش علایم یك بیماری و چگونگی بروز عوارض و نشانه های كلینیكی، در شناخت هر چه persianlady.irبیشتر یك بیماری بسیار مهم است و می‏تواند پزشك را در تشخیص و درمان بهتر بیماری و مریض را در پیشگیری كمك كند. به این دلیل مناسب است درباره نحوه پیدایش برخی از عوارض خود ارضایی كه به آن اشاره شد بیشتر به آن توضیح داده شود تا خواننده عزیز با روند پیدایش این عوارض، یا به اصطلاح پاتوفیزیولوژی (Pathophysiology) آن آشنا شود.

1. خستگی و كوفتگی: انقباض شدید و یك مرتبه تمام عضلات بدن در جریان انزال (ارگاسم یا اوج لذت جنسی)، باعث مصرف سریع مواد غذایی ذخیره شده در عضلات و به طور عمده كاهش گلیكوژن (ماده اصلی لازم برای تولید انرژی عضلانی) می‏شود. خستگی عضلانی تقریبا با سرعت تهی شدن عضلات از گلیكوژن رابطه مستقیم دارد و هرچه این سرعت بیشتر باشد، خستگی بیشتر است ‏فیزیولوژی گایتون، ترجمه دكتر فرخ شادان، تجدید نظر هفتم، 1986 (تهران: چهر، 1365)، ج 1، ص 313.. در خودارضایی، به علت انقباض های مكرر عضلات بدن، ذخایر گلیكوژن عضلات به سرعت تمام می‏شود و خستگی و كوفتگی همیشه از عوارض بدیهی آن است.

 2. ریزش مو: خودارضایی به تدریج با تغییرات هورمونی و شیمیایی كه در بدن ایجاد می‏كند، باعث افزایش هورمون جنسی مردانه؛ یعنی، تستوسترون به دی هیدرو تستوسترون (DHT=Dihydrotestosterone) می‏شود كه از عواقب بالا بودن ماده DHTدر خون، ریزش موها و تاسی و بزرگ شدن پروستات و عوارض ناشی از آن در پیری است

 3. خود ارضایی مكرر باعث تحریك بیش از حد سیستم عصبی پاراسمپاتیك و افزایش تخلیه اَسِتیل كولین (Acetyle Choline) از انتهای این رشته ها در مغز می‏گردد كه این خود باعث پاره‏ای از عوارض جسمانی و روانی، چون حواس‏پرتی (Absentmilndedness)، كمی حافظه (Memory)، عدم تمركز حواس، سیاهی رفتن چشم و در نهایت تاری دید می‏شود. تمام این علامت ها ناشی از تغییر تعادل میزان مواد شیمیایی موجود در مغز است كه بین سلول های عصبی رد و بدل می‏شود و انتقال پیام های مختلف را بر عهده دارد.

4_  برخی نیز بر این عقیده‏اند كه علت بروز اختلالات مغزی (مانند حواس پرتی، عدم تمركز حواس و كاهش حافظه) ناشی از ظرفیت عظیمی از انرژی بدن است كه در هر بار انزال، تخلیه شده و هدر می‏رود؛ زیرا مایع منی حاوی مقدار بسیار زیادی DNA (هسته 400-300، اسپرمی كه در هر انزال خارج می‏شود)، RNA آنزیم ها، پروتئین ها، مواد قندی، لسیتین (Lecithin)، كلسیم، فسفر، نمك های بیولوژیك، تستوسترون و… است. این ذخایر عظیم انرژی – كه باید در بدن برای رشد و تقویت بخش های مختلف مورد استفاده قرار گیرد – بیهوده و به طور مكرر از بدن خارج می‏شود و هر كدام عوارضی را به دنبال می‏آورند. برای مثال از آنجا كه سلول های خونی و پلاكت ها در مغز استخوان ها تولید می‏شود و به تكامل نهایی می‏رسد و برای تولید آنها نیز انرژی بسیار زیادی مورد نیاز است؛ در افراد گرفتار خودارضایی، تكامل مغز استخوان و در نتیجه تولید سلول های خونی با مشكل مواجه شده و منشأ كم خونی، ضعف و خستگی در این افراد است. نیز دفع فسفر و لیستین بیش از حد از طریق انزال های مكرر، باعث كاهش ذخایر این مواد می‏شود كه مواد حیاتی برای سلامتی سلول های عصبی هستند و در نتیجه اختلال عملكرد سیستم عصبی، مانند حواس پرتی، عدم تمركز حواس و… بروز خواهد كرد. 

 دو. آسیب های روحی و روانی‏ ضعف حافظه و حواس‏پرتی، اضطراب، منزوی شدن و گوشه‏گیری، افسردگی، بی‏نشاطی و لذت نبردن از زندگی، پرخاشگری، بداخلاقی و تندخویی، كسالت دائمی و ضعف اراده، احساس حقارت، عدم اعتماد به نفس، احساس گناه و عذاب وجدان بروندادهای روانی و روحی خودارضایی است. شرح پاره‏ای از این موارد در مباحث گذشته روشن شد.

 سه. آسیب های اجتماعی‏ ناسازگاری خانوادگی، بی‏میل شدن به همسر و ازدواج، ناتوانی در ارتباط با جنس مخالف و همسر، احساس طرد شدن، از بین رفتن عزّت، پاكی، شرافت و جایگاه اجتماعی، دیر ازدواج كردن و لذت نبردن از زندگی مشترك‏ جهت آگاهی بیشتر نگا: قائمی، علی، خانواده و مسائل جنسی كودكان، (تهران: انتشارات انجمن اولیا و مربیان جمهوری اسلامی ایران، چاپ دهم، 1376).. چهار. آسیب های معنوی و اخروی‏ هیچ یك از آسیب های پیش گفته، به اهمیت آسیب های معنوی نیست؛ زیرا آسیب های معنوی، جان و دل و به عبارت دیگر كنه حقیقت وجود آدمی را تباه می‏سازد. خودارضایی از نظر دین یك گناه است و به تعبیر قرآن زنگار بر دل می‏نهد: «كَلاَّ بَلْ رانَ عَلی‏ قُلُوبِهِمْ ما كانُوا یَكْسِبُونَ»؛ «چنین مباد! بلكه اعمال (ناشایست) دل های آنان را زنگار زده است».مطففین (83)، آیه 24. زنگ یا زنگار در اشیای مادی، همان چیزی است كه روی فلزات و اشیای قیمتی می‏نشیند و معمولاً نشانه پوسیدن و از بین رفتنِ شفافیت و درخشندگی آن و در نهایت ضایع شدن و از بین رفتن آن است. علامه طباطبایی در تفسیر المیزان ‏می‏فرماید: از آیه شریفه سه نكته استفاده می‏شود: 1. اعمال زشت، نقش و صورتی به نفس و روح انسان می‏دهند؛ 2. این نقش و صورت خاص، مانع آن است كه نفس آدمی حق و حقیقت را درك كند؛ 3. نفس آدمی به حسب طبع اولیه‏اش صفا و جلایی دارد كه با داشتن آن، حق را آن طور كه هست درك می‏كند. طباطبایی، سید محمد حسین، ترجمه تفسیر المیزان، ترجمه سید محمد باقر موسوی همدانی، (تلخیص)، (قم: دفتر انتشارات اسلامی، بی‏چا، بی‏تا)، ج 20، ص 385. همچنین آسیب های معنوی جهان گذران را در می‏نوردد و اگر اصلاح نگردد، حیات جاودان آدمی را در معرض تباهی و شوربختی قرار می‏دهد. از این رو نصوص دینی نسبت به آن هشدارهای لازم را داده ‏اند. پیامبر اكرم‏صلی الله علیه وآله وسلم در این باره می‏فرماید: «ناكح الكف ملعون»؛«ملعون است كسی كه خودارضایی كند» ری شهری، محمد، میزان الحكمة، ج 12، ص 5654.. امام صادق‏علیه السلام نیز می‏فرماید: «با سه گروه خداوند در روز قیامت سخن نمی‏گوید و پاكشان نمی‏خواند و عذابی دردناك دارند، از آن سه‏اند، خودارضایی كننده و كسی كه لواط دهد»همان، ح 19049.. در روایات دیگری امام صادق‏ علیه السلام خودارضایی را گناه عظیم و مورد نهی الهی معرفی فرموده است‏ همان، ح 19050..

راه های درمان‏persianlady.ir

1. نخستین گام برای درمان این عادت شوم، اعتقاد و ایمان به درمان‏پذیری آن و دوری از یأس و ناامیدی است. اما رسیدن به نتیجه و ایجاد هرگونه تغییر و دگرگونی نیازمند گذشت زمان، انتخاب راه صحیح و به كارگیری دقیق دستورها است. البته ترك عادتِ نامطلوب، در زمانِ كوتاه بدون راهنمای كارآزموده و دلسوز، امكان ندارد. از همه اینها مهم‏تر، اراده و خواست فرد، نقش كلیدی و محوری را ایفا می‏كند. درمان و چاره جویی باید منطبق بر خواست فرد باشد؛ زیرا تا وقتی كه او نخواهد، می‏توان با قاطعیت گفت كه درمان نخواهد شد. بنابراین بیمار اگر بخواهد، می‏تواند بر بیماری اش غلبه كند و جمله معروف «خواستن توانستن است»، عین حقیقت است. اراده همچون نهالی است كه باید آن را پرورش داد تا به مرحله خودشكوفایی و ثمردهی برسد؛ به عبارت دیگر، اراده تقویت شدنی و پرورش یافتنی است و راه پرورش و تقویت آن این است كه برخلاف میل خود، اندك اندك به مقابله با این عادت شوم برخیزد تا پس از مدتی لذت توانستن را بچشد . تلاش برای تقویت اراده از گام های مهم در امر بهبود است. نگویید اراده از ما سلب شده است! ممكن است اراده انسان ضعیف شود؛ ولی هیچ گاه از بین نمی‏رود. نشانه اینكه هنوز اراده باقی است، این است كه شخص این عمل را در حضور دیگران و در هر شرایطی انجام نمی‏دهد.

برای تقویت اراده، راه های زیادی پیشنهاد شده كه از جمله آنها تلقین به خود است‏ جهت آگاهی بیشتر نگا: پرسش ها و پاسخ ها دفتر 7 _ پرسش ها و پاسخ های برگزیده (ویراست جدید)، پرسش 46.. ویكتور پوشه

روان شناسِ فرانسوی – می‏گوید: افراد مبتلا به این عادت شوم، هر روز به دفعات مختلف با تمركز فكر به خود بگویند: «من به خوبی قادرم این عادت بد را از خود دور كنم، من قادرم». تكرار این عبارت ساده، اثر عجیبی در تقویت اراده و روحیه دارد. پل ژاگو بر آن است كه: «تلقین، قبل از خواب نیز مؤثر است»همان، ص 34..جهت آگاهی بیشتر نگا: پرسش ها و پاسخ ها دفتر 7 _ پرسش ها و پاسخ های برگزیده (ویراست جدید) پرسش شماره ‏46. 3. سعی شود شكم به هنگام خواب، بیش از حد معمول پر نباشد.

2.مراقبه روزانه و توجه به این نکته که او همچنان به عنوان یک بیمار مبتلا به خود ارضایی تلقی میشود

3.همنشینی بیشتر با همجنسان و همسالانی که از شخصیت اخلاقی خوبی برخوردار هستند.

4. از پوشیدن لباس های تنگ و چسبان اجتناب گردد.

 5. از نگاه كردن به مناظر، فیلم ها و تصاویر تحریك كننده، خودداری شود و شخص به محض مواجهه با این امور، چشم خود را بسته و یا به زمین و یا آسمان نگاه كند.

 6. از شنیدن و خواندن مباحث و مطالب جنسی و حتی شوخی های تحریك‏كننده و فكر كردن در این امور، دوری شود.

7. از خوردن مواد غذایی محرك، مانند خرما، پیاز، فلفل، تخم‏مرغ، گوشت قرمز و غذاهای پرچرب – اجتناب و به میزان ضرورت اكتفا شود.

 8. قبل از خواب مثانه تخلیه شود.

 9. از نوشیدن افراط گونه آب و مایعات پرهیز شود (به خصوص شب ها و قبل از خوابیدن).

 10. هیچ‏گاه نباید به بدن عریان خود نگاه كرد.

11. از دست‏ ورزی با اندام جنسی، باید اجتناب نمود و در هیچ شرایطی، نباید دست‏ ورزی كرد!

 12. هرگز نباید به رو خوابید. 13

. به منظور تخلیه انرژی – زاید بدن، به طور منظم و زیاد باید ورزش كرد.

14. هیچ‏گاه نباید بیكار بود؛ شخص باید برای اوقات فراغت خود، برنامه داشته باشد و آن را با مطالعه، ورزش، زیارت، عبادت و … پر كند.

 15. هرگز در مكانی خلوت و تنها و دور از نظر دیگران نباید ماند. 16

. هرگاه شخص مورد هجوم افكار جنسی واقع شد، باید بلافاصله از مكان خلوت و دور از نظر دیگران خارج شود و خود را به كاری سرگرم كند. در این زمینه گفت و گو با دوستان، مشاركت در عبادت های جمعی (مانند جلسات دعا، نماز جماعت و…) بسیار مفید است.

17. هفته‏ای یكی دو روز، روزه مستحبی مفید است و اگر شخص توان آن را ندارد، میزان صَرف غذا را كاهش و فاصله هر وعده غذا را افزایش دهد و یا تعداد دفعات غذا را كاهش داده و به حداقل خوراك اكتفا كند.

 18. از سخن گفتن ملایمت‏آمیز، شوخی و خنده با نامحرمان خودداری كرده واز نرمی و لینت در كلام باید اجتناب ورزید.

19. هیچ‏گاه نباید با نامحرم و جنس مخالف، در مكان خلوت و دور از نگاه دیگران باقی ماند (حتی برای آموزش و …).

 20. قرآن زیاد بخواند و درباره معانی آیات آن فكر كند.

 21. باید همیشه برای ذهن فكر خود محتوای مطلوب و موضوع مناسب داشت.

 22. منشأ این مشكل، عدم پاسخ صحیح و مناسب به یكی از نیازهای واقعی انسان است كه باید به طور طبیعی و صحیح (ازدواج) ارضا و تأمین شود. اما اگر به شكل صحیح تأمین نشود، شخص دچار خطا و گناه خواهد شد كه عواقب سوء آن نیز دامنگیر او می‏شود. بنابراین در صورت امكان با كم كردن سطح توقعات و انتظارات، باید برای ازدواج اقدام كرد؛ چرا كه بهترین راه حل ازدواج است.

23. از كردارهای پیشین خود باید توبه كرد. خداوند توبه كاران را می‏بخشد. توبه و اطمینان از قبول توبه، بزرگ‏ترین عامل تقویت و دلگرمی برای آغاز حركتی نو است. گناه هر چه باشد، نباید احساس بی‏ارزشی و نا امیدی به فرد دست دهد. بله! گناه ناراحتی و عذاب وجدان دارد؛ لكن به مفهوم پایان فرصت ها و انتهای راه و نابودی نیست. كسی كه از صمیم دل رجوع كند و تصمیم قاطع بر جبران لغزش بگیرد، محبوب درگاه خداوند است: «إِنَّ اللَّهَ یُحِبُّ التَّوَّابِینَ»؛ بقره (2)، آیه 222.. چه عاملی از این كارسازتر كه شخص گنه كار احساس كند در صورت توبه، خداوند او را دوست می‏دارد و در نظر خداوند چنان است كه گویی گناهی مرتكب نشده است. امام باقرعلیه السلام در این باره می‏فرماید: «التائب من الذنب كمن لاذنب له»؛اصول كافی، ج 2، ص 435.؛ «توبه كننده مانند كسی است كه اصلاً گناه نكرده است». «توبه» یعنی شروع زندگی پاك و سازنده و حركت در نور و روشنایی. اگر شخص از گناه خویش می‏ترسد، باید از بالاترین گناه (یأس و نومیدی) بترسد. در پایان بار دیگر تأكید می كنیم كه اگر كسی بخواهد و اراده ای جدی بر ترك این عمل داشته باشد مطمئناً موفق می شود فقط شرط اساسی آن داشتن اراده ای محكم است كه در این باره در نوشته بعدی به آن خواهیم پرداخت. علاوه بر این می توان با مطالعه تجربه های موفق افرادی كه مدت ها با این معضل دست و پنجه نرم می كردند و بخاطر عدم شناخت كافی یا جدی نگرفتن راه مقابله با آن و یا به هر دلیل دیگری گرفتار این رفتار ناپسند بوده اند، این احساس را در خود تقویت كرد كه واقعاً خواستن توانستن است زیرا در مسیر مبارزه با این گناه، احساس ضعف و سستی كردن آفتی بزرگ است. اكنون از تمام خوانندگان گرامی چه خوب است این درخواست را داشته باشم كه تجربه موفق خود را ذكر كرده تا دیگران نیز قوت قلب كافی برای مبارزه و مقابله با چنین انحراف رفتاری را پیدا كنند گر چه روشن است كه می توان با یك برنامه ریزی مناسب و عمل به راهكار های ارائه شده به طور دقیق و كامل به چنین هدفی دست یافت و تجربه های موفقیت آمیز برخی افراد گواه آشكاری بر این مطلب است. بیان تجربه های موفق توسط خوانندگان برای دیگر عزیزان می تواند بسیار مفید باشد. بنابراین آماده شنیدن اظهار نظرها و بیان تجربه های موفق تمام عزیزان هستم.

persianlady.ir

  در ادامه یک رهاشده از دام خود ارضایی بصورت کامل توضیح داده که چطور تونسته ترک کنه.

یادداشت های یک رها شده از دام خود ارضایی

بنده الان مشکل خود ارضایی ندارم 4 سال است که این گناه ترک شده است .و علت اینکه اینجا این مطالب رو نوشتم احساس وظیفه بود .میخواستم با این کار از خدا تشکر کنم  بنده27 ساله ام و هنوز مجرد و لیسانس الکترونیک دارم. و 4 سال پیش یعنی  ترم 4 دانشگاه این گناه را ترک کردم .

بنده از سوم راهنمایی سال 1377 تا 2 سال اول دانشگاه سال 1385 هفته ای یک یا دو بار به این گناه مبتلا بودم . در تمام این 8 سال فضای ذهن من گناه و توبه و انجام راهکارها بود گاهی تا 45 روز گناه نمیکردم ولی باز همه چیز به هم میخورد . تمام راههای درمان رابلد بودم ولی اراده کم میآورد .

در زیر مطالبی اساسی را عرض میکنم

 

ببینید حداقل 50 درصد استمنا تصویر سازی ذهنی است.یعنی خیالات ، وقتی انسان صحنه هایی  تحریک کننده در بیرون را دید و ازطرفی همسری هم ندارد که با او به آرامش برسد دست به استمنا میزند و با کمک خیال و پاره ای رفتار فیزیکی به حالت انزال میرسد . که بعد بسیار زود پشیمان میشود.

بسطه به وضعیت مزاجی و خلقی و ژنتیکی افراد میل به شهوت زیاد و کم است . این وضعیت پایه است . یعنی ممکن است فردی با یک صحنه نه چندان تحریک آمیز بشدت تحریک شود و فرد دیگر  زیاد تحت تاثیر قرار نگیرد.

پس گام اول خود شناسی در حذف موقعیت های تحریک آمیز است .

 برای ترک استمنا ابتدا باید تمام راههایی که شما را تحریک میکند از بین ببرید. علاوه بر راههایی که از نظر اسلام حرام است مثل نگاه به نامحرم به عکس ها و فیلم ها و نوشته های مبتذل نکات دیگری نیز هست که از نظراسلام  برای انسان های عادی حرام نیست ولی برای شمای که مبتلا هستید حرام است چون منجر به استمنا میشود . مثلا صحبت با نامحرم حرام نیست ولی اگر احتمال بدهید که صحبت با این نامحرم منجر به علاقه شهوانی و نگاه حرام خواهد شد صحبت با آن نامحرم برای شما حرام خواهد شد.

مثلا موارد زیر

·         بودن در محیط های خلوت

·         همنشینی با افرادی که در مورد مسایل جنسی صحبت میکنند.

·         بعضی تصاویر تلویزیون ایران

·         کنجکاوی جنسی

اگر واقعا میخواهید استمنا را ترک کنید سعی کنید خودتان را گول نزنید  اگر واقعا چیزی شما را تحریک میکند نترسید وبا خود بگویید همه که نگاه میکنند تحریک نمیشوند شما به خودتان نگاه کنید.

مطالبی عنوان میشود که افراد مبتلا به خود ارضایی به خیال بافی دچار میشوند  به نظر بنده این خیال بافی راخود افراد ایجاد میکنند نه اینکه استمنا کردن خیال بافی را  بر اعصاب و روان تحمیل کند.

ببینید فرد سالم  از دید روانشناسان فردی است که خیال او تحت نظارت عقل و منطق اوست . دانشمندان بزرگ بر اساس تخیل خود زیر سایه عقل وسایلی در ذهن تخیل و سپس آنرا اختراع کرده اند. پس خیال به نوبه خود خوب است.

انسانی که مبتلا به استمنا نیست خیال باف نیست . اگر جوانی تصاویر شهوانی را در دنیای واقع بیند و شهوت او رابسیار تحت تاپیر قرار دهد طبیعتا با یک آمیزش جنسی با همسر به آرامش میرسد . ولی وقتی جوان یا نوجوان همسری را نمی یابد دست به عمل اشتباهی میزند  با تجسم صحنه تحریک آمیز در ذهن و انجام یک سری کار ها با اندامهای خود در تخیل خود آمیزش جنسی ای با جنس مخالف انجام میدهد در حالیکه در واقعیت شخصی وجود ندارد.  و اینجاست که تخیل تحت سیطره شهوت در می آید و خیالبافی فرد در طول زمان تقویت  میشود . هر چه انسان در این وادی تخیل فرو میرود نسبت به شهوت حساس تر میشود در جایی میخواندم که افراطی ترین افراد در زمینه خود ارضایی حتی با ترک دیوار نیز تحریک میشوند این اثر تخیل است که بدن به تخیل ورزی جنسی عادت کرده است . حقیقت این است که آمیزش جنسی آنقدر ها هم که تخیل انسان مبتلا به استمنا به آن بال و پر میدهد در عالم واقع وجود ندارد.

به هر تقدیر وقتی شما در گام اول راه های تحریک را بر خود بستید گام دوم را بردارید

گام دوم : پاکسازی ذهن از افکارو خیالات  شهوانی

در این مرحله شما از بیرون تحریک نمیشوید چون موانع تحریک را بسته اید . ولی ذهن شما بر اساس همان تخیلی که بدان اشاره شد در پی کنجکاوی جنسی است .

در این مرحله باید از کنجکاوی های ذهنی به شدت بپرهیزید مثلا در پای اینترنت نشسته اید با خود میگویید من میخواهم ازدواج کنم پس کاش مطالبی را در مورد شیوه های آمیزش با همسر را جستجو کنم شما با این کار درست است که از لحاظ چشم و گوش و… تحریک نشده اید ولی عملا دارید به خیالات جنسی خود بال و پر میدهید و خود را می آزارید.

اگر دوست دارید مثل سایر مردم عادی زندگی کنید باید خیال خود را کنترل کنید. یکی از راههای کنترل خیال این است که بیکار نباشید و در زندگی روزانه خود یک برنامه ریزی ای داشته باشید . بدین ترتیب که بدانید در هر لحظه در طول روز میخواهید چکار کنید  نه اینکه برای صدم ثانیه هم برنامه بریزید همینقدر که بدانید هرلحظه میخواهید چکار کنید این نوع برنامه ریزی رامیتوان در عرض 2 دقیقه در شب در موقع خواب انجام داد.ودر برنامه ریزی تان مثلا وقتی تصمیم گرفتید 20 دقیقه ورزش کنید تمام ذهن خود را روی همان ورزش کردن متمرکز کنید اگر مشکلات درسی کاری و هرمشکلی که دارید در زمانی که دارید به برنامه خود عمل میکنید کنار بگذارید. ذهن شما در بازه های زمانی مختلف روی کارهایی که برای خود تعریف کرده اید متمرکز است . سعی کنید به اموری که واقعی ترند بیشتر بپردازید . بدین ترتیب خیال شما کم کم تحت سیطره عقل در خواهد آمد.

برای انجام تمام این کارها اراده و انگیزه لازم است.

ببینید مثلا شما از امروز تصمیم میگیرید که برای همیشه استمنا را کنار بگذارید روز اول که خودتان را قطعا نگه میدارید روز دوم انگیزه شما کمی کمتر شده است .کمی مشکلات زندگی هم به شما فشار می آورد . اوضاع باز هم خوب است ولی در یک لحظه کوتاه مثلا در شرایطی که تنها هستید یا بعد از نهار با شکم پر پشت کامپیوتر نشته اید . در یک لحظه بسیار کوتاه ذهن شما یکدفعه همه چیز را فراموش میکند و دیگر در اختیار خود نیستید (نکته بسیار بسیار مهم این است که در این لحظه نگاه حرامی انجام نداده اید بلکه خیال شما به شما میگوید که تصاویر محرک پیدا کن و یه حالی ببر در ادامه تصاویر شما را به استمنا سوق خواهد داد ) خب اینجا باید یک اقدام مهم و اساسی را قبلا برای این لحظه انجام داده باشید والا یقینا شکست خواهید خورد .

آن نذر است . البته قسم هم راه دیگری است ولی قسم  شکستن هم گناه کبیره است و هم اینکه در شرایطی که شهوت غلبه میکند دیگر تابع هیچ منطقی نیست.

نذر چگونه است؟

من یک نمونه صیغه نذر را برای شما بیان میکنم. مطالب زیر را اگر با اختیار بگویید( توجه کنید که باید بگویید ذهنی نیست )صیغه نذر شکل میگیرد.

برای خدا نذر میکنم که تا مثلا 3 ماه دیگر

  فیلم و عکس محرک نبینم ،نگاه به نامحرم نکنم ، پای کامپیوتر که هستم مطالب شهوانی جستجو نکنم ، عکس های زیبا از نامحرمان را در گوگل جستجو نکنم، به بدن خود به قصد شهوت نگاه نکنم ، در هیچگاه تمام عریان نشوم و حداقل شورت به تن داشته باشم .مگر برای کارهای ضروری ، به شکم روی زمین نخوابم ، به اختیار خود خیال پردازی جنسی  نکنم.

و اگر این کارها را انجام دادم مبلغ مثلا 100000تومان به بخش نذورات حرم مطهر امام رضاعلیه السلام بپردازم.

درست است که در لحظه فوران شهوت خدا فراموش میشود ولی یقین داشته باشید در این لحظه پول دادن فراموش نمیشود و درگیری فکر بین دادن مبلغ 100000 تومان است یا انجام دادن استمنا.

با این نذر بر شما واجب میشود در صورت انجام هر یک از اعمال بالا در طی این مدت 3ماهه 100000 به حساب نذورات حرم امام رضا در بانک ملت شعبه آستان قدس رضوی مشهد از شهر خود حواله کنید شماره حساب الان دقیقا یادم نیست . تلفنی از حرم امام رضا علیه السلام بپرسید .

و این نکته را هم توجه داشته باشید که امام صادق علیه السلام در جایی در پاسخ به فرد مبتا به عملی با این مضمون فرمودند او با اختیار خود این کار را انجام میدهد. حقیقت هم همین است چرا ما استمنا را در جلوی جمع انجام نمیدهیم و آنرا در خلوت انجام میدهیم چون با اختیار و اراده خود خلوت را پیدا میکنیم .

نکته دیگر اینکه اگر نتوانید نگاه حرام را از وجود خود حذف کنید ابدا نخواهید توانست استمنا راترک کنید چون انسان های سالم هم تا با حرام تحریک نشوند دست به گناه نمیزنند. چه مستجاب الدعوه هایی بوده اند که با یک نگاه حرام  زناکار شده اند . علت این است که نگاه حرام خدا فراموشی عجیبی به انسان دست میدهد که فقط شهوت را میبیند.

نکته پایانی: با توکل بر خدا گام بردارید در هر مرحله که جلو میروید خداوند به شما آرامشی نصیب خواهد کرد که لذت آنرا خواهید چشید. چون دیگر عذاب وجدان ندارید و به خاطر او شیرین ترین لذت جسمی را کنار گذاشته اید

من فکر نمیکردم روزی بتوانم مثل تمام مردم سالم زنگی کنم ولی الان به حدی رسیده ام که ازدواج را امری عادی تلقی میکنم و اگر هم که میخواهم ازدواج کنم برای داشتن مونس و همدم و رفیقی  دوست داشتنی است که میخواهم ازدواج کنم نه برای شهوت

لطفا نظرات و تجربیات خود را در این زمینه در اختیار جوانان قرار دهید.

٪ نظرات

افزودن یک نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

راه اندازی شده توسط همیار وردپرس
-->